Zahire tweede keer Parelli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Zahire tweede keer Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 21:16

Eerst even een opmerking.
Ik rij normaal altijd met cap (en airbagvest). Ik vind veiligheid zeer belangrijk. Spijtig genoeg ben ik hem vandaag echt rats vergeten, het was eigenlijk niet de bedoeling van erop te gaan. Heb er dus compleet niet aan gedacht... Maar wou wel melden dat ik normaal echt áltijd met cap rijd, echt zo stom van me dat ik hem vergeten was :(

En wat ging het goed. Ik heb zo'n heerlijk slim paard, en ook gevoeliger dan ik dacht <3
Please don't shoot us. Ik heb vroeger wel geparellied, maar dat is ook weer even terug. Voor Zahire is het de tweede keer dat we spelen, dus we hebben beiden nog wel wat te leren. En we zijn zeker van plan om samen te leren

Ik zal eerst beginnen met de filmpjes.

Een stukje lekker friendlyen. Zahire is not impressed at all, ook al was het de eerste introductie van de stick!
https://www.facebook.com/lesley.ceulemans.9/videos/vb.100001123359711/899788633401907/?type=3&theater

En een stukje lekker meerennen. Reactie moet nog sneller komen, ze moet sneller gaan draven maar ik vind dit al niet slecht voor een paard dat gewoonweg weigerde aan te draven als ik begon te lopen... Ondertussen doét ze het wel!
https://www.facebook.com/lesley.ceulemans.9/videos/vb.100001123359711/899788063401964/?type=3&theater

En dan fototime!

Eén van de eerste oefeningen, die nog veel werk nodig heeft, is de driving. Deze keer reageerde ze wel en week ze, wat ze vorige keer niet deed (ze snapte hem niet goed) dus er zit wel vooruitgang in.
Afbeelding

Even een rustmomentje en bedanken voor alle moeite die ze voor me doet
Afbeelding

Yoyo
Afbeelding

En weer terughalen. Eerste keer dat ik met een paard werk dat zo snel terugkomt, voordat er spanning op de lijn komt te staan...
Afbeelding

Circling
Afbeelding

Die hebben we wat interessanter gemaakt. Zahire is dól op balken en springen, dus we hebben er een minisprongetje in gezet. Vond ze fantastisch
Afbeelding
Afbeelding

Samen over het sprongetje rennen.
Afbeelding

En dan er eens opgeklommen. My sweet darling angel!
Afbeelding

Voor mij de tweede keer dat ik bareback rij in een jaar tijd, de tweede keer bitloos (eerste keer was op sidepull en geen succes...) en de eerste keer op een simpel touwhalstertje met leadrope. Nogal een stap voor angsthaas Lesley.
Afbeelding

Caro was ook mee en erg enthousiast XD. Ze zei van eens een drafje te proberen. Ik wist het niet goed (tja, schijterd eerste klasse) maar heb me toch laten overhalen.
Zahire bleef zo zoet, zo rustig...
Afbeelding
Afbeelding

Ontspanning zat wel goed!
Afbeelding

Ik ben echt helemaal verliefd op mijn engel. Bedankt voor de fijne dag, lieve schat!
Afbeelding

Zahire had nog lots of energy over. Dus de sprong rechtgezet en haar eens laten vrijspringen. Vond ze top, ze werd echt dolenthousiast . Ze bleef uit zichzelf lopen en erheen gaan. Paardlief vind springen echt heel leuk.
Afbeelding

Anoniem

Re: Zahire tweede keer Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:50

JITP --> ITP

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:19

Lekker ontspannen! Fijn paard heb je daar lijkt me :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:15

Bedankt! Het is echt een schat van een dier :D. Alleen nogal moeilijk enthousiast te krijgen voor iets, ben blij dat ik eindelijk wat gevonden heb dat ze leuk lijkt te vinden!