De afgelopen weken met hafje Olina!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De afgelopen weken met hafje Olina!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:41

Hallo allemaal :wave:

De afgelopen weken heb ik heel wat leuke foto's van Olina erbij gekregen. Teveel eigenlijk voor in een topic :+

Ik ken Olina al sinds haar 2e, ik heb haar toen verzorgd. Toen ze net 5 was is ze van mij geworden en toen ze bijna 8 was heb ik haar naar een plekje aan de kust gedaan vanwege zomereczeem. Helaas moest ze daar weer weg. Ik kon haar niet laten gaan en zodoende is ze sinds maart weer bij me terug. Ik sta nu in een heel ander deel van het land dan waar ik eerst stond en het is deze zomer erg goed gegaan met haar eczeem!

Olina is een nu 10 jarige haflingermerrie en ze vindt alles leuk om te doen :D
Ons vorige topic is hier te zien: [RIJ-ITP] Hafje Olina op het strand en meer

Niet op alle foto's ligt het zadel even geweldig. Afgelopen week is de zadelpasser geweest en nu ligt het weer helemaal goed :)
Mijn voornaamste aandachtspunten zijn dat ik:
- Niet naar voren moet vallen
- Mijn handen rechtop moet houden en niet zo'n rare knik in mijn rechterpols moet hebben
- Überhaupt minder in elkaar gedoken zitten
- Naar voren kijken

Olina zou haar achterhand er nog iets meer onder mogen krijgen, maar gezien waar we vandaan komen en hoeveel we nog steeds verbeteren heb ik er geen twijfel over dat dat helemaal goedkomt.

Op de dressuurfoto's zie je vooral dat ik haar wat 'hoger' ingesteld heb, ik wissel dit heel veel af met lang en laag want ze vindt dit een moeilijke houding. Lang en laag is echt haar comfortzone, maar we proberen ook stukjes wat uit die comfortzone te komen. Lang en laag had ik echter minder foto's van, daarom zie je dat nauwelijks terug :)

Ik ben in ieder geval echt supertrots op hoe Olina het doet, ze doet echt heel erg haar best voor ons ondanks dat ze echt niet alles makkelijk vindt :)

In maart kwam ze zo bij ons terug, ze zat niet supergoed in haar spieren maar dat is gelukkig nu een stuk beter weer:
1.
Afbeelding

In juli zijn we door omstandigheden van stal gewisseld. Gelukkig hebben we het ook op onze nieuwe stal erg naar onze zin :) Bijkomend voordeel is dat we nu ook vlakbij het bos staan en daar ook veel van genieten!

Zo begonnen we met een aantal buitenritjes:
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ondertussen zijn we afgelopen weken (na eerst een aantal weken van vooral buitenritjes om te genieten van de omgeving O:) ) ook weer best serieus bezig in de bak.

Zo heb ik begin oktober een klein sprongetje gemaakt, Olina kan erg goed springen alleen ik ben een beetje een watje :D
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Maar ook dressuur zijn we lekker mee bezig. Ik ben momenteel veel bezig geweest met zijgangen, dat gaat steeds beter :)
6. Instappen, hier komt ze iets achter de loodlijn omdat ik teveel terugwerk met mijn binnenhand:
Afbeelding

7. Sfeerplaatje van halthouden
Afbeelding

8. Pasje wijken, ik doe hier eigenlijk alweer teveel. Ondertussen gaat het wijken nog een stukje beter maar daar heb ik geen goede foto's van.
Afbeelding

9. Draven
Afbeelding

10. Galopje
Afbeelding

11. Draven
Afbeelding

12. Draven
Afbeelding

13. Draven
Afbeelding

14. Draven
Afbeelding

En daarnaast hebben we afgelopen week ook een grondwerkles gehad van iemand die haar opleiding heeft genoten bij Annemarie van den Toorn. Erg leuk!
15.
Afbeelding

En zo had ik nog tig foto's maar ik zal het even bij deze 15 houden :D

Groetjes Desiree

Sadira

Re: De afgelopen weken met hafje Olina!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:06

Wat heerlijk om al die foto's op een rijtje te zien zo, zeg :) Ze is zo ongelooflijk vooruit gegaan. Wat was ze vandaag ook heerlijk te rijden. Genieten, fantastisch dier.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:01

Hee das een bekende bak en een bekend bos haha! Daar ben ik ook regelmatig te vinden met m'n haf :D

Leuk overzicht, leuk paardje heb je! Lekker veelzijdig ook, ziet er fijn uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:10

Het is inderdaad een fantastisch dier Eline, echt heerlijk dat we zo samen kunnen genieten met haar <3

Spianne, wat grappig dat het bekend is voor jou! Waar sta jij ergens dan? :D Bedankt voor je reactie :)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:31

De pony's staan bij ons thuis, de vorige twee winters heb ik bij stal Driene gereden omdat we thuis een prutbak hebben :') Is een kwartiertje stappen voor ons dus dat is goed te doen! :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:03

hee Dees!
Wat super om te zien dat Olina weer bij jou terecht is gekomen!
Het ziet er al goed uit hoor:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:24

Ah leuk Spianne, dat is dan prima te doen inderdaad!

Wat een lieve reactie Merel, leuk om je weer eens tegen te komen! Bedankt! :D