Toen bedacht ik dat Bokt ze misschien ook wel interessant vond, dus bij deze...
De benen toileteer ik op twee manieren. Met een scheerapparaat of met een schaar. Witte benen vind ik meestal mooier om te scheren, vossen doe ik altijd knippen en bij zwarte benen licht het aan het hoeveelheid haar.
Before:

Geschoren:

Before:

Geknipt:

De tastharen laat ik natuurlijk grotendeels zitten, maar ik kort ze wel wat in
Before:

After:

De baarden brand ik weg met een aansteker. Knippen wordt bijna nooit mooi strak en scheren geeft kleurverschil en/of happen. Het branden en de rook raken ze meestal snel aan gewend en vinden ze vaak minder vervelend dan een trillend scheerapparaat op hun kaak.
Probeer dit niet zomaar thuis, want hier heb je wel wat ervaring voor nodig!
Before:

After:

De oren heb ik vandaag niet op de foto gezet, omdat ik die al eerder had gemaakt.
Bij de oren scheer ik de randen strak en van boven recht naar beneden alle garen die buiten het oor vallen. Op de eerste foto zie je door de schaduw niet goed dat het oor nog vol haar zit, daarom de tweede foto ter illustratie. Helaas heb ik daar geen 'before' foto van.

Ik hoop dat ik jullie een leuke inzage in mijn toileteerwerk en misschien wat inspiratie heb kunnen geven!
Snap alleen dat afknippen van die snorharen nooit zo... Wordt daar in de ring moeilijk over gedaan? Is voor paard heel fijn denk ik als ze lang zijn...

oeps
.