Daromia van kliniek tot strand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Daromia van kliniek tot strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 19:28

Even voorstellen dit is Daromia een merrie van 7 jaar, geboren in 2008, bij mij geboren uit de merrie Zephirah, die later de sport is ingegaan onder de naam Zamora en het gebracht heeft tot cic* eventing, ook Zephirah is bij mij geboren.

Helaas heeft Daromia in februari dit jaar een heftige koliekaanval gehad en moest uiteindelijk geopereerd worden in de kliniek anders was ze er niet meer geweest.

Afbeelding
Als veulen met de moeder.

Afbeelding
Op de centrale keuring in Zuid_holland, beste van de 4-jarige stermerries en 1e premie, Ibop en Prok had ze al, dus z werd gelijk bevorderd tot elite-merrie.

Afbeelding
Zelf moeder; veulen Idjaromia

Afbeelding
Februari, het noodlot slaat toe, de dag na de operatie.

Het leek de eerste 3 dagen goed te gaan, toen ging het weer verkeerd. Opnieuw koliek. Om de twee uur aan het infuus. Gelukkig na een tweetal dagen ging het weer de goede kant op en na 14 dagen mocht ze weer naar huis. Zwaar was vermagerd, 6 weken alleen maar stappen aan de hand en dan weer opbouwen. De dierenarts had gezegd dat ze na 3 maanden ongeveer wel weer aardig de oude zou zijn. Ik had er een hard hoofd in toch ging het heel snel en van de zomer konden we zelfs alweer op vakantie.

Afbeelding
En weer onder het zadel.

Afbeelding
Portret op de heide bij Kootwijk. Lekker gescheurd over het Kootwijkerzand.

Afbeelding
Oktober thuis op de wei.

Afbeelding
Ze kan het nog

Afbeelding
Voor het eerst op het strand en in de zee.

Afbeelding

Al met al super blij met wat we al weer doen. Hopelijk kunnen we ook weer wedstrijden gaan oppakken want dat is er nog niet veel van gekomen.

Elisa2

Re: Daromia van kliniek tot strand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:53

Wat een mooie merrie Kitbits..ik vindt dat ze steeds mooier uitgegroeid is. Gelukkig is het goed gekomen na de koliek..is ze nog steeds koliek gevoelig?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 09:08

Dat weet ik niet, thuis nog twee maal een lichte aanval gehad. Nu veel voorzichtiger, geen emmers koud water wanneer het onder nul is. Krachtvoer meer verdeelt over de dag. Het voorjaar en zomer is ze prima doorheen gekomen maar de winter moet weer komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:09

Goed warm houden dan maar en duimen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:51

kitbits schreef:
Dat weet ik niet, thuis nog twee maal een lichte aanval gehad. Nu veel voorzichtiger, geen emmers koud water wanneer het onder nul is. Krachtvoer meer verdeelt over de dag. Het voorjaar en zomer is ze prima doorheen gekomen maar de winter moet weer komen.

Misschien denken over muesli als je nu biks geeft, meer structuur, meer kauwen meer slijmproductie. Waar is ze aan geopereerd? En ken je mijn topic waar baasjes met geopereerde koliek paarden kletsen?? Ze ziet er super goed uit!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 10:31

Dikke darm lag in een slag, maar alles is er uit geweest, gelukkig geen afgestorven darmen dus alles is weer terug op zijn plek. Het hele verhaal wat ik van de kliniek heb gekregen is 4 a4's lang

Nee dat topic ken ik nog niet. Heb je een naam of link? Ik geef lucerne door de biks zodra het weideseizoen afgelopen is en dat is nu wel zo'n beetje. Ik moet wel al het voer langzaam introduceren en niet in eens overgaan van het een naar het ander tenminste dat is het advies van de da. Ze had van de winter ook last van maagzweren en daar gaf ik een supplement voor. Ik ben ook weer begonnen met een supplement, iemand rade mij bixpec aan en dat geef ik nu.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:04

Als je in mijn historie kijkt, ik heb er vandaag nog gereageerd. Wijzigingen en overgangen in eet en voerschema en bijvoorbeeld weidegang hebben idd veel invloed. Whizz van mij was luchtzuiger, dus ook gevoelige maag. Na tweede operatie ben ik helemaal gestopt met biks of misschien zelfs na eerste al. Muesli met olie en Probiotica, daar deed ie het super op, geen last meer van gas en duidelijk minder luchtzuigen. Ik gaf hem voor de nacht slobber. Na tweede operatie ook speedibeet gaan geven, pectine dat daar veel in zit is heel goed voor maagwand en darmen en vertering. Geen kuil maar hooi en geen biks meer maar muesli en evt luzerne of grasmix. Dat gaf ook meer rust in lijf en hij groeide daar ook mooier van in zijn lijf. Alles samen geeft beste resultaat.
Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress is naam topic

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:58

Wat een prachtig paard, fijn dat ze er nog wél is. Geniet ervan!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:11

Wat een mooie merrie, erg aansprekelijk en wat fijn dat het nu weer beter gaat met haar na haar koliek gebeuren...

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:40

Wat leuk om dit te lezen, gelukkig is ze er weer bovenop.

Hoeveel generaties heb je nu op stal staan?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 17:53

Ik heb momenteel 4 generaties op stal, waarvan 3 zelf gefokt. En al bezig denken over de 5e maar dat is nog toekomst.

@fargo, ik ga zoeken.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:11

Tjonge heftig zeg. Fijn dat ze er dan weer bovenop is gekomen. Ik vind het een hele mooie merrie. Hopelijk kun je nog lang van haar genieten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:15

wat een verhaal...en wat een prachtig paard!(vezels en vetten voeren,is meer de natuurlijke voeding voor een paard dan krachtvoer ;) )

xloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:27

Wauw! Die foto in de zee <3 (ik zou hem uitvergroten :o )

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 18:18

Dank jullie wel voor de reacties. Ja die foto ga ik ook groot afdrukken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:47

Wat een ontzettend knappe merrie!
En wat fijn dat ze er nog is en jullie samen weer zo genieten :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:52

Wow wat een prachtpaard!!!! Wat fijn dat ze uiteindelijk toch goed hersteld is. Hopelijk geen koliek meer in de toekomst. Succes met het oppakken van de wedstrijden.