Zo...en nu even, adhv foto's een verslag van de cursus en waar we aan hebben gewerkt

Katli is heeeeel snel tegen het bit..dus we moesten daarmee aan de gang. Met ijslands bit in (op wedstrijden), geeft hij meer na, mede door het gewicht, maarja...ik rijd niet met ijslands bit

Ik moest ein-de-loos de volgende oefening doen: halthouden op zit. Nageeflijkheid vragen, paar passen achterwaarts, maar hij mocht pas vooruit als hij nagaf bij het achterwaarts gaan.
Dit resulteerde in super vanuit de achterhand wegstappen, maar ook in boze buien van katli (veel omhoog komen)

Je ziet hier wel mooi dat zijn achterhand echt "zakt"
Om Katli vrolijk te houden, moest ik af en toe een ronde retehard draven...gewoon echt voluit! Zooooo gaaf vinden we dat!

Kijk die blije kop van Katli! en ik lig helemaal in een deuk!
Verder veel aanspringen in galop (links en rechts) en dan een paar sprongen en weer terug:

(Bij skapti rijd je nog geen halve baan dezelfde gang of hetzelfde tempo....het is echt VEEL afwisseling)
Wegstappen zag er na een tijdje ook zo uit:

Tolt met veel tempowisselingen...van staptempo tot stevig middentempo (nog. 10 meter)
Ondertussen goed luisteren naar de meester

Onderonsje

en we gingen van zo:

naar zo:

Naar zo:

Wat heb ik geleerd:
Handen hoog en breed houden...moest rijden met een stokje op mijn polsen, works like a charm!
Blijven zitten! hoofd hoog en trots
Paard moet lekker voorwaarts zijn....is je paard wakker? houd hem dan zo door af en toe even voluit te knallen
VEEL afwisseling, echt veel. Geen zijde is bijna gelijk
Even voor de mensen die wellicht vinden dat ik lang zit (beugels) of gek zit....ik ben nog revaliderende van een zeer gecompliceerde beenbreuk (scheenbeen enkel, kuitbeen en hielbeen) Ik kan mijn enkels nog niet in te korte beugels krijgen
Ga zo door!