In Januari begon ik met het zadelmakmaken van mijn paard. Dit ging echt onwijs goed. Ze was super braaf. Het was eigenlijk bijna opstappen en weg rijden.
Hier een klein overzichtje.
Beginnen bij het begin
1. Hangen

2. Zitten

3. 2e keer draven

8 februari ging helaas niet zo goed. We gingen voor het eerst galoperen. Meteen bij de 1e pas galop kreeg huppel paniek en ging er tussenuit. Door wat balans problemen verloor ik mijn beugel wat natuurlijk nog meer paniek veroorzaakt. Helaas heb ik het niet uit kunnen zitten en ben ik gevallen.
4. Ik had mij op de foto compleet vast aan mijn bokriempje en 0,00 druk zelf op het bit.

Je 1e reactie na een val is overeind komen. Dit lukte mij echter helemaal niet en ik kreeg amper nog lucht van de pijn. Een stalgenootje heeft meteen 112 gebeld en een ambulance kwam. Ik ben zelf nogal iemand die niet snel toegeeft hoe erg het werkelijk is dus in het wachten op de ambulance lag ik er nog zo bij. Lachen voor een foto en duimen omhoog. Alleen kon ik mijn handen niet op mijn buik leggen want die beweging deed te veel pijn. Hetzelfde geld voor mijn opgetrokken benen. neerleggen was geen optie door de pijn.
5.
http://boktimg.nl/img/m/NTHiwQ.jpg
Na een klein onderzoek vonden de mensen van de ambulance niet dat het serieus genoeg was dus hebben ze mij overeind gehaald en ben ik steunend op 2 man naar de stallen gelopen. Daar hebben ze mij op een stoel gezet en een stalgenootje verteld dat ze mij maar eventjes mee moesten nemen naar de dokterspost zodat ik pijnstillers kreeg. Want tjha die spieren zullen nog wel eventjes pijn doen.
Mijn stalgenootjes hebben god-zij-dank voor elkaar gekregen dat ze mij toch voor de zekerheid maar eventjes mee namen naar het ziekenhuis. ik ben zelf lopend (Wel ondersteund) de ambulance in gestapt en weer uit gestapt.
6.
http://boktimg.nl/img/m/y4rsId.jpg
In het ziekenhuis bleek ik mijn rug gebroken te hebben. mijn L1 wervel was een pizzapunt geworden. En daags erna lag ik er zo bij.
7.

8. 1,5 week na mijn val ben ik eventjes in nederland weer geweest en natuurlijk moest ik eventjes huppel gedag zeggen. Gelukkig had ik een jas die over mijn korzet paste.

6 weken na mijn val mocht het korset weer af en een kleine week later zat ik weer op een paard.
Na mijn val durfde ik niet zelf weer verder te gaan met huppel. Iemand anders is dus weer bij 0 begonnen. Gelukkig had Huppel zelf geen trauma aan mijn val overgehouden, en pakte ze het super goed allemaal weer op.
9. 7 september zat ik er voor het 1st weer zelf op.
9 september zat ik er weer op en toen ook weer mijn 1e drafpasjes gemaakt. Voor mij was het heel erg belangrijk dat ik zekerheid had dat ik een rem had. Dit was super het geval dus de keer erop draafde ik beide kanten al weer een beetje op.
10.

Donderdag was de 9e keer na mijn val dat ik er weer op zat en de 4e keer dat ik er zelf meteen op gegaan ben zonder dat iemand er eerst op zat. Hier heeft een vriendin foto's van gemaakt.
Wat een onwijs fijn gevoel weer gewoon zelf je paard kunnen rijden.
Ze was donderdag nogal druk en schrikkerig maar ze deed weer super haar best.
11.

12.

13.

14.

15.

Met rijden zijn we vooral bezig met vooruit rijden, sturen, remmen en haar op eigen benen leren lopen. Dinsdag heb ik mijn 1e babyles gehad. Een goede basis is voor mij heel erg belangrijk.
Gisteren was echter het hoogtepunt van dit jaar voor mij. Ik heb mijn 1e keer weer gegalopeerd met huppel na mijn val. Ik heb heel bewust gewacht ermee tot mijn gevoel zei: Ja we gaan galoperen. Dit gaf mijn gevoel gisteren aan en dus met rijden wat extra puntjes op de i gezet voor mijn gevoel en toen was het moment daar. Ik ga aan galoperen. Ze was echt onwijs braaf en reageerde heel erg goed. na dit galopje was ze natuurlijk ook klaar voor de dag. Ik kijk nu al uit na mijn les Woensdag om mijn vooruitgang te kunnen laten zien.
16. van mijn galopje is ook een filmpje gemaakt waar ik suuuper trots op ben.
Ik ben zo onwijs blij met mijn once in a lifetime paard. Ze is echt mijn Soulmate.
15.

Respect als je alle tekst hebt gelezen!

) kwam ik gelukkig best goed terecht. Overal spierpijn en wat beurs, maar waar m'n bodyprotector zat heb ik helemaal geen last gehad! Heel fijn