Na kringkampioen in Kring Eindhoven-de Kempen en een derde plek op de Brabantse Kampioenschappen mochten Lieberg van het Rozenhof a.k.a. Goofy (dat roept iets makkelijker op stal
) afgelopen zaterdag aan de start verschijnen op de Hippiade in de klasse B dressuur. Zaterdagochtend mocht mijn 4jarige Belg op tijd uit bed om te vertrekken naar Ermelo, waar de terreinen er overigens werkelijk PRACHTIG bij lagen. In de ochtendrubriek mochtend wel als 8e van start om iets voor 10 uur. In deze proef echt heel erg fijn rond kunnen sturen en zelf geen gekke dingen gedaan

En uiteraard met de beste voorleester allertijden: mijn mama

Na onze proef werden de eerste uitslagen snel bekent gemaakt en bleken we een megascore van 73,11% behaald te hebben. Uiteindelijk genoeg voor de overwinning in onze ochtendrubriek (met bijna 5% voorsprong op de nummer 2
) en dus door naar de finale!'s Middags in de finale dus nogmaals stevig aan de bak. Gelukkig was Goofy nog lekker fit en fris.
Eerst lekker losdraven

En daarna de proef

Wederom fijn gereden, maar iedereen was goed in de finale. We hebben score van 72% weten te behalen waar ik wederom super trots op was! Heb nog heel eventjes op 1 gestaan in onze rubriek (JESUS, dat is echt zenuwslopend!!), maar uiteindelijk nog ingehaald door 2 combinaties en uiteindelijk op een mooie derde plek geeïndigd (met maar 0,44 % achter de Nederlands Kampioen
) Het leuke is dat we ons met 3 leden van onze rijvereniging geselecteerd hadden voor de Hippiade en ook alle 3 een plekje hebben weten te bemachtigen in de finale. De uiteindelijke kampioen en de nummer 6 uit het klassement (en ik dan op de derde plaats) komen allen uit voor dezelfde vereniging wat dit een extra speciaal kampioenschap maakt.En dan.... met een derde plek mag je ereronde rijden! Een echte pennydroom die uit komt
Heb echt ontzettend genoten!

Ik ben zo ontzettend dankbaar voor en trots op mijn SuperGoofy. Goof heeft op ieder moment zijn stinkende best gedaan en mij geen seconde in de steek gelaten: een echt "once-in-a-lifetime"-paard
. Als klap op de vuurpijl mochten we zondag (dags na de Hippiade) meteen de eerste selectie rijden voor het winterseizoen in het L1. Ook die wedstrijd wist hij weer te winnen (in een veld van 30 combinaties) met 214 punten.