Cameron voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cassini

Cameron voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:26

Sinds vorig jaar november ben ik de trotse eigenaar van Cameron. Een vierjarige merrie van Commander x Casmir. Mijn moeder had vandaag de camera meegenomen dus hierbij de foto's!

Ik schrok zelf wel behoorlijk van mijn kapstokvoeten. :=

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

Daarnaast hebben we 3 weken geleden meegedaan met de clubkampioenschappen. We hebben hier alleen dressuur gereden omdat ik dit al spannend genoeg voor haar vond. Ze deed het echt super en was heel relaxed! We hadden 192 pnt en een derde plek.

10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:55

Wat een leuk dier :j
Je voeten zijn inderdaad wel een puntje om aan te werken en je paard zou iets meer over de rug mogen lopen, probeer z'n neusje er iets meer uit te rijden. Leuke combinatie, veel succes verder!

sjouks

Re: Cameron voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:57

Leuk Simone, je hebt haar lekker aan het lopen. Ze is echt mooi! :)

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 21:06

Bedankt voor de reacties!
@ sofie ik neem aan dat je dr dan wat meer voorwaarts neerwaarts wil zien? Hier beginnen we wel altijd mee en later pak ik haar wat meer op. Het neusje er meer uit rijden is inderdaad een aandachtspunt. Helaas heb ik hier bij alle paarden 'last' van :=

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:59

Mooie merrie! Leuk voorbeen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:03

Leuk dier! Het lijkt wel of je niet lekker in je zadel zit en geen steun hebt, dat je daarom je onderbeen afsteekt. De foto's zijn wat klein om dat helemaal goed te zien.
Verder over dat neusje eruit, je zegt dat je dat bij alle paarden hebt, dat interpreteer ik als dat je niet goed los durft te laten. Dat is geen schande, dat hebben heel veel mensen. Maar durf maar eens het neusje eruit te rijden, met behoud van contact. Geef je hand mee naar voren en rijdt met je been naar je hand toe en durf daarin toe te staan. Hier krijg je dan een heel zacht contact, dat voelt als controleverlies maar dan heb je de goede aanleuning te pakken, die zachtheid moet je overigens niet verwarren met geen contact :+

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 18:08

Bedankt voor de reacties!
@ joolien via deze link kun je de fotos groter zien http://www.mijnalbum.nl/Album=BD8GVOOT#TJJGYX7Y ik ben benieuwd of je denkt dat het aan het zadel ligt en waarom dan.
Het graag behouden van controle klopt als een bus. Zelfs met springen heb ik hier soms last van. Het is inderdaad voor mij een uitdaging om de tussenweg tussen vasthouden en losgooien te vinden. Hier besteden we met de lessen ook veel aandacht aan. Ik moet zeggen dat ik dit met Camerom nog vrij goed te doen vind omdat ze graag de hand volgt. Met andere paarden heb ik hier meer moeite mee (gehad).

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:54

Mooi dier.. ik denk dat je voeten zo afsteken omdat je beugels te kort zijn.. loopt ook al best fijn zo te zien

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 15:49

Dankje! Mn dressuurinstructrice zei dat laast ook dat het benen afsteken wellicht door korte beugels komt. Alleen rij ik op jonge paarden graag met (te) korte beugels omdat ik dan wat steviger zit mochten ze streken uithalen. :+