Klein hengstje 5de keer onder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Klein hengstje 5de keer onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:08

Vandaag voor de 5de keer is mijn kleine frummel hengstje Kyano onder het zadel geweest. Vorige keren zijn verdeeld over 3 maanden, dus het is niet echt met regelmaat :P

Dit komt ook omdat ik zelf (nog) geen zadel heb; druk met zoektocht bezig; en had om die reden een zadel (15,5 inch tekna) geleend van een vriendin om te testen.

De 2de keer:
Afbeelding

de 3de keer:
Afbeelding
Afbeelding

de 4de keer was een mini-buitenrit door de wijk, erg leuk!

En nu dan:
ey baas, ben ik niet mooi
Afbeelding

Afbeelding

draven is nog erg onwennig voor ze :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het is best lastig om een 3 turven hoog en 30 kg wegend meidje te vinden die hem kan rijden, het is ook niet perfect, en lastig om zo'n meid vanaf de grond de pony in te laten rijden. Straks als ik wel een zadel heb krijgen ze natuurlijk prof begeleiding. De Zweep is omdat pony beleerd is voor de wagen en wijkt op zweep
Het zadel vond ik toch wel te groot, moet toch echt een 15 inch worden. Lastig!

Hevonen

Re: Klein hengstje 5de keer onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:29

Heel mooi welshje. Ruiter ook prima, alleen het zadel is inderdaad voor allebei te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:30

Wat een lekker dier ist het toch. Zadel is idd voor beide wat aan de grote kant.

Zorg er wel voor dat meisje contact houdt met de mond, want nu heft ze een losse verbinding en dat is niet wenselijk.
Ook zijn die klipjes aan je teugels wel handig, maar niet ideaal. ze zijn namelijk zwaar en zorgen voor een verstoring in de teugelverbinding. Het kan oiok gaan klapperen als het ware, en dat is niet fijn voor de pony want dan krijgt ie constant verstoring in de mond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:32

Ik zou zelfs een 14inch overwegen! knap duo heb je! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:39

Joolien: dat merkte ik inderdaad ook! Ik dacht lekker handig (gebruik hoofdstel voor longeren); maar het klapperde.

En losse teugels heb je ook gelijk in hoor, maar dacht ik laat dat straks wel over aan lesgeefster. Ze heeft beetje te neiging teveel in de teugels te hangen, en alles met teugels te doen, en ik zit haar nu dus te leren met been te sturen en met zit overgangen te rijden, en daarom dat ik dus die teugels te los laat houden. Ik ben niet zo'n held in begeleiding dus ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:34

Stoer pony'tje!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:36

Ziet er leuk uit, succes met de zoektocht voor het zadel en hoop weer een update te zien!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:37

Tis zo'n gave pony. Heeft echt uitstraling :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 13:58

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zelfs een 14inch overwegen! knap duo heb je! :D

Thanx! Inch maten hangen blijkbaar ook nogal van het merk af, want die van de eerste foto's zou 15 inch zijn, en die laatste 15,5; nou er lijkt echt wel meer tussen te zitten dan een halve maat XD

Thanx iedereen :) Ik hoop zo dat ze lekker samen gaan rijden, de afwisseling is ook goed voor hem :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:01

Wat een enorm leuke pony!!Alleen jammer van het geschoren stuk.Maar op de pony zelf zou ik zo verliefd worden.Hij is ook wel erg braaf zo te zien.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 14:15

hihi thanx!

Dat geschoren groeit ook zo weer aan hoor Xd Maar ik wil geen dekens bij hem omdat hij ze vakkundig sloopt; anders had ik hem denk ik wel helemaal gedaan. Dit is bij andere welsh goed bevallen vorig jaar, dus even kijken of dat bij deze ook zo is :)

Braaf is hij enorm ja, heb nog wel filmpje van de 4de keer van onze mini buitenrit. even zoeken

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:17

Ik vind het eerste zadel niet zo gek tonen kwa maat, maar voor die kleintjes zijn zadels sowieso moeilijk om te vinden.
Ik vind het wel een gave combi! Stoer!

Voor nu zie ik liever de teugels nog iets te los dan te vast. Eerst lekker op eigen benen lopen. Super!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 14:26

smurffie: inderdaad zeg, zadel is een crime!!! Ik dacht dat ik wel wat kon vinden maar pffff. had thorrowgood maar iets in die maat, maar helaas :(

Het eerste zadel is zo'n goedkope rider-pro/knightrider, en opzich is het niet zo belabberd, dat kan wel zo opgevuld worden dat ie goed ligt, en is niet duur in aanschaf, MAAAR kan absoluut niet zonder staartriem omdat de singels 'te ver' naar achter zitten in verhouding voor hem. Dressuur model past daarin beter; de tekna bleef ook wel veel mooier liggen op zn plek zegmaar. En tever naar voren is funest omdat elk zadel eigenlijk wel wat 'te lang' is en te ver naar voren gaat ie bruggen en dan drukt ie totaal op de verkeerde plek.

Nu heeft rider-pro dit model (eerste zadel) ook in dressuur, maar die is nergens leverbaar momenteel.....

Meidje is zo dun als een grassprietje dus pas verder prima op hem mits ik een zadel kan vinden :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:28

bij tekna ook uitkijken met levertijden als je die zou bestellen. In juni zou mijn zadel (de S-line met kalfsledere zitting vzh in het bruin 17.5 inch) onmiddelijk leverbaar zijn. Toen werd dat plots augustus en ng een week later veranderde het in oktober. Nu in vorige week eindelijk het zadel bij de ruitershop aangekomen

Erg leuke pony!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 14:34

zoe_97: pff dat is ook niet leuk! Verheug je je op je nieuwe zadel! Wel mooi zadel die S line trouwens :D

Voor mij zou Tekna dan alleen VHZ kunnen zijn, want de dressuur gaat dus niet klein genoeg. En vond de VHZ modellen ook vrij groot eigenlijk.

Dit was het mini buitenritje, 4de keer onder het zadel dus:

We staan midden in een woonwijk dus een klein blokje om komen we daar uit. Op het stappen naar het veldje na was dit dus alles wat we gedaan hebben :P Hij hoeft niet moe, gewoon beetje spelen; zo braaf! geboren kinderpony.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:44

Je zou kunnen kijken hoe lang de thorrowgood pony in maat 15" valt. Misschien kan hij die wel hebben? En anders vind ik Persoonlijk de euroriding pony zadels erg fijn liggen maar die zijn er denk maar tot maat 15.5

Edit; ik zie dat de euroriding topas er ook in 15" is, zou ik ook het waard vinden om naar te kijkenwant die vallen ook kort.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:39

Gave pony hoor! Hij doet het hartstikke braaf :j
Zadeltje lijkt inderdaad een tikkeltje groot, lastig he met die pony's?
Ik heb zelf een Kent&Masters Cob zadel die zijn ook kort van achter en
ligt heel fijn op mijn pony.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:42

Ik denk iedere x weer hee die bak herken ik.. En iedere x denk ik ojaaa daar! Terwijl ik al wist dat jij er staat/komt _O-

Blond. Wat een braverik zo ohz zeg!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 17:20

smurffie: thanx, ga ik ook even op zoeken dan. thorrowgood heeft alleen een vhz variant in 15 dacht ik. Maar kan ik miss wel eens laten passen..

xapple: zal ik ook even naar kijken, thanx!

En idd hij doet het echt heel braaf hoor. Alles doet ie braaf :P zit geen kwaad in. Ook niet met merries ernaast.

SenZ: lol XD

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:43

Wat een mooi duo!

Alleen ik vraag me af of zo'n groot zadel niet nadelig ligt voor de pony waardoor hij het misschien als vervelend gaat ervaren? Helemaal in zijn beleer periode?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:21

Cinnepin schreef:
Wat een mooi duo!

Alleen ik vraag me af of zo'n groot zadel niet nadelig ligt voor de pony waardoor hij het misschien als vervelend gaat ervaren? Helemaal in zijn beleer periode?

Zadel lag prima verder hoor. Heeft ie geen last van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:30

Ik heb een welsh van 1.32 en hij heeft ook echt weinig ruimte.
Hij heeft ca 45 cm, voor hem heb ik een ghost zadel en dat gaat super.
De ghost piccolo is 56 centimeter, maar waar je niet zit is ook geen druk.
Zelf getest ook, met 57 kg erop kon ik mijn hand onder het stuk leggen wat het zadel te lang is, en zero druk erop. :)
Ik zou echt zeker een ghost kopen, de rider pro ging bruggen bij hem, ik had een 15 inch kieffer en die was zeker 2.5 cm te lang.

Dit is het oude type, en de normale.
De nieuwe zijn echt mooi, en rond de 5 a 600 nieuw.
Waar de 'lepel' zit komt geen druk, tenzij je er een te grote ruiter in zet.
Ik heb broekmaat 36/38 en dat gaat perfect.
Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:08

Leuk die buitenritjes,hij is echt braaf.Ik vind persoonlijk dat het ruitertje hier en daar best aan de teugels hannest en dat vind hij toch allemaal goed.Ik zie in het filmpje toch ook nergens dat hij last van het zadel heeft.Volgens mij word het een leuke combinatie met wat schaafwerk hier en daar.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 18:31

Thanx beatje, dat denk ik ook wel!!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:39

Mooie pony, en ook een hele leuke combi. Veel plezier nog :)