Beheerst laagvliegen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Beheerst laagvliegen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 01:22

Afgelopen zondag had ik clubkampioenschappen springen. Ik deed mee met Mandy.
Mandy vind springen enorm leuk en gaat altijd voor de snelste tijd :Y)
( [SPR-ITP] We Flying low... )

Maar gelukkig kon ze afgelopen zondag ook beheerst door de baan heen *\o/*
Helaas een stuurfoutje van mij, op hindernis 4...

Martinemid

Re: Beheerst laagvliegen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:09

Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:25

Ziet er niet verkeerd uit, maar probeer het rijden tussen de hindernissen nog wat beter te krijgen. Galoppeer netjes aan na het groeten, want nu rij je in draf aan, springt je pony(volgens mij) zelf aan en kom je rottig uit. Daarna kom je in de verkeerde galop, je hebt nog een hele tijd te gaan tot hindernis 2, corrigeer deze galop dan, vooral omdat je naar hindernis 2 een wat haakse bocht moet rijden, dan komt je pony uit balans.
En het foutje op hindernis 4, probeer je ruimte groot te houden, neem je ruimte en kijk goed naar waar je heen moet, zodat je op tijd je lijn kunt bepalen en recht kunt aansturen.

Succes!

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:45

Ik ben het met Joolien eens. De pony zat een paar keer in de verkeerde galop, probeer (als je de ruimte hebt) haar terug te nemen en opnieuw aan te springen, en verder te gaan met je parcour :) Ik vond ook dat je de bocht naar hindernis 4, krap nam. (daardoor kwam je ook net niet helemaal lekker voor de hindernis denk ik) Probeer alle bochten ruim uit te rijden, zodat je lange lijnen kunt rijden, waardoor je de tijd hebt om de controle op te zoeken ;) Verder ziet het er wel netjes uit hoor :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 22:23

Thnx voor jullie tips :) Ga ik zeker aan denken, bij het volgende parcours wat we gaan rijden :) Was al helemaal blij dat ze in een normaal tempo ging :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:16

Ik ga ook met Joolien mee. Meer afwerken tussen de hindernissen door en letten op de galop. Je hebt een super pony die zo te zien vanzelf gaat als jij maar blijft opletten, maak daar gebruik van!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:51

Dat klopt helemaal :) Ze werkt en denkt altijd graag mee :) Soms denkt ze ook iets te veel vooruit :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:56

Ik heb de indruk dat je zadel toch best wel een stuk te ver naar voren ligt... Kan me vergissen hoor het zijn bewegende beelden. Maar let er eens op.