Lisanne (6) leent mama's paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Lisanne (6) leent mama's paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 00:06

Dan ben je 6 jaar en kun je natuurlijk de hele wereld aan, want je zit al in groep 3 :D dus is het ook niet meer dan normaal dat je verwacht dat je ook wel op mama's paard kunt rijden in plaats van je eigen shetlandpony... :Y)

En.. heb je daar best een klein beetje gelijk in, want wat klikken jullie leuk samen! Wainonia (mama's paard dus) is eigenlijk helemaal niet zo'n super ongecompliceerde dame, maar zo geweldig voorzichtig met Lisanne op haar rug en dat is voor mama alleen maar genieten om dat te zien. Sterker nog.. mama (ik dus) is bang dat ze over een paar jaar haar paard kwijt is aan dochterlief -O- }>

Afbeelding

Of het ook leuk is daar boven?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg even veulen aaien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja mam, die ben je dus kwijt!
Afbeelding

DonCamillo

Re: Lisanne (6) leent mama's paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:08

Ja, dat denk ik ook! Wat een leuke plaatjes!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:14

Hmm... Ik denk dat je nu je paard al kwijt bent ipv over een paar jaar!! Wat zijn ze leuk samen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 04:58

Dat past al mooi zeg! Veulen beetje Pokon gaan geven anders heb je idd geen paard meer.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 05:03

Volgens mij smelt je dan helemaal als moeder zijnde! Wat heerlijk om naar te kijken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 07:23

haha, dank jullie wel! Stiekem vindt mama het natuurlijk helemaal geweldig :D maar ze mag er pas aandelen in wanneer ze ook weet hoe een mestvork werkt <<) :))

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:27

Ziet er lief uit!

Toch even twee puntjes, ik vind het niet helemaal slim van je dat je je meisje met regenlaarsjes in de steigbeugelriemen zet en dat er een veulen los rondloopt als Wainonia aan een lijn loopt...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 07:28

Ze liep niet aan een longeerlijn maar er liep iemand naast aan een halstertouw (heb ik gedeeltelijk wegbewerkt op de foto's). Er kon haar niks gebeuren zo, ik ben zuinig op mijn dochter :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:33

Volgens mij ben je je paard nu al kwijt :-). Mama ga jij maar boodschappen doen ik rijd je paard wel ;-)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:55

Je paard ben je inderdaad kwijt denk ik :D
Je dochter zit er trots op, erg leuk om te zien

Volgende keer even slagen in de beugelriemen zodat haar voeten
gewoon in de beugels kunnen en dan kan ze prima je paard lenen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:32

Pas maar op.Ik had mijn pony en later mijn paard gekocht en 2 weken later waren ze ingepikt door mijn dochters.Nu is de linkerbil van Britta nog van mij en de rechter van Nappie ook. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:34

haha die ben je kwijt, zijn erg leuke foto's

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:20

Steeph schreef:
Ziet er lief uit!

Toch even twee puntjes, ik vind het niet helemaal slim van je dat je je meisje met regenlaarsjes in de steigbeugelriemen zet en dat er een veulen los rondloopt als Wainonia aan een lijn loopt...

Mag ik vragen waarom je dat denkt? Hier wordt ook gewoon gelongeerd waar veulen bij is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:24

Steeph schreef:
Ziet er lief uit!

Dan had TS eigenlijk de longeerlijn weg moeten shoppen, had je helemaal over de rel kunnen gaan......

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:31

Wat een leuke foto's zeg! <3 Ben inderdaad bang dat je je paardje nu moet delen haha!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:58

xxxlottie schreef:
Steeph schreef:
Ziet er lief uit!

Mag ik vragen waarom je dat denkt? Hier wordt ook gewoon gelongeerd waar veulen bij is.

Veulens hebben wel is een speelse bui, en als ze dan even niet braaf achter mam aan lopen kom het wel eens voor dat ze een longeerlijn even over het hoofd zien. Zelf helaas onder vonden. Mams en veulen beide bang.

ikke schreef:
Steeph schreef:
Ziet er lief uit!

Dan had TS eigenlijk de longeerlijn weg moeten shoppen, had je helemaal over de rel kunnen gaan......

Dus ik ben nu al aan het rellen..? :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:05

Ik zou haar nooit gaan longeren met een veulen of ander paard erbij in, zoals gezegd is hetgeen je ziet geen longeerlijn maar een halstertouw en er loopt iemand naast Wainonia mee. Dit heb ik op sommige foto's weggeshopt omdat Lisanne het wel heel stoer vond dat het zo zou lijken alsof ze helemaal los was :).

We rijden hier altijd met het veulen erbij en die loopt eerst een rondje met haar moeder mee en vervolgens gaat ze weer rustig staan eten. Mocht ze toch een sprintje willen trekken dan ook geen paniek want Wainonia reageert daar niet eens meer op. Ik ben echt wel zuinig op mijn dochter, daar geen twijfel over.

Bedankt voor de leuke reacties! Om heel eerlijk te zijn vertrouw ik haar beter op dit grote paard dan op haar eigen shetlander, die wil nog wel eens knap eigenwijs zijn namelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:18

Murosch schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! Om heel eerlijk te zijn vertrouw ik haar beter op dit grote paard dan op haar eigen shetlander, die wil nog wel eens knap eigenwijs zijn namelijk.

Daar heb ik helemaal beeld bij :j

Je paard loopt er ook echt bij van: ik heb een taak, ik ben verantwoordelijk.......
Mooi hoe sommige paarden dat kunnen doen.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:23

Ah echt heel lief zeg! Ze zit er erg trots op ook :)

Maar ohhhh leg astublieft slagen in de beugel zodat ze in de beugel kan, heb dit (ook dit paard werd vastgehouden) zo vreselijk mis zien gaan, kind verloor evenwicht zonder dat paard wat deed en schoot vast in de beugelriem en brak zo d'r beentje. Ik weet ook wel dat het vast bijna altijd goed gaat hoor maar Brrr krijg er meteen de kriebels weer van als ik het zie ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:35

hahaha dat wordt nog wat later!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 20:25

@ ikke ja dat is echt heel bijzonder, machtige dieren en dan zo voorzichtig zijn met een kindje.

@ Artimes ze was ook trots als een pauw :). Dat is een heel naar verhaal zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je dan de kriebels krijgt. Ik was daar niet zo bewust van, vroeger was het heel normaal om even zo een rondje te paard te zitten als de beugels te lang waren. Tegenwoordig ligt dat toch wat anders, maar ik zal voor de volgende keer even wat extra gaatjes in de beugelriemen maken zodat ze gewoon "op maat" kunnen!

@Anniek22 echt wel!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:37

En als we dan toch bezig zijn gelijk even van die dingetjes (korfachtige dingen) op de beugels schroeven dat ze niet met voetje door de beugel kan schieten. Wel eens gezien... Bah.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 23:45

Nou, dat doen we dan weer niet voor dat rondje stappen. ik moet er zelf ook mee rijden. Als ze zover is dat ze er echt zelf mee aan de hobbel gaat dan kijken we wel even.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 01:00

Wat een gemekker altijd zeg.. Op maneges gaan ze ook echt geen korfjes aan de beugels maken voor die ukkies.

Ik vind het leuke foto's, je dochter zit er mooi op!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:30

Murosch schreef:
Nou, dat doen we dan weer niet voor dat rondje stappen. ik moet er zelf ook mee rijden. Als ze zover is dat ze er echt zelf mee aan de hobbel gaat dan kijken we wel even.

In die context ben ik dan fan van easy-ride beugels:
Afbeelding
Veert ook een beetje dus dat is comfortabel rijden.

Beugelriemen zou je wat gaatjes bij kunnen maken als ze dit vaker doet, maar voor een keer, ach......
Ik heb niet de indruk dat haar balans zo slecht is.