Enya (5 jaar) is ook begonnen met paardrijden op Sendy!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Enya (5 jaar) is ook begonnen met paardrijden op Sendy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 13:12

Enya heeft twee weken geleden mogen stappen op tinker Sendy, met Gioya die Sendy leidt, en mij als overbezorgde moederkloek bij haar dartelend :')
Vorige week heeft ze voor het eerst los rond gestapt. Gioya had geen zin dus ik moest de controle loslaten, whiehhhh, aanval op mijn zenuwen. Maar toen heeft ze laten zien dat ze in stap al goed kon sturen met deze superbrave poown dus nu ben ik een stuk geruster.
Deze week ging ik Gioya helpen op het clubterrein en mocht Enya na de les ook erop.
Ze heeft los gestapt en aan de longe voor het eerst gedraafd. Dat laatste was nog even wennen :') maar ze heeft er in elk geval zin in.

1. Eerst Gioya zelf rijden.
Afbeelding

2. Sendy kreeg er lol in. Gelukkig kan Gioya daar tegenwoordig enorm van genieten want die is ook vreselijk lang bang geweest om te galopperen
Afbeelding

3. Dit vond ik zo'n apart licht
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Mam, mag ik nog even vol gas? Ja tuurlijk schat :')
Afbeelding

6. Wisseling van de zusjes
Afbeelding

7. Schat van een pony, luistert zo vreselijk braaf <3
Afbeelding

8. En dan een drafje aan de longe. Wooooow dat hobbelt mam!
Afbeelding

9. Maar ze heeft er nog steeds lol in en wil nog steeds leren rijden!
Afbeelding

10. Mama, kijk, Sendy luistert naar mij! :))
Afbeelding

__laura

Re: Enya (5 jaar) is ook begonnen met paardrijden op Sendy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:15

Wat lief <3
Zo te zien een super brave pony!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:18

Wordt ook al een echt mensje!
Leuk hoor!
En wat zit ze er netjes op +:)+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:36

Heerlijk zo'n pony zeg! En twee van die heerlijke dochters. <3

Gioya zit al heel netjes en fijn dat ze over de angst heen is. Met Enya gaat t ook helemaal goed komen! Leuk twee dochters die paarden óók leuk vinden, nu hopelijk Viggo ook! Hihi.

Heerlijk van genieten!
Hoe gaat t met de andere paardjes?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:42

Wat een braaf dier, heerlijk als je zo samen kunt genieten!
Ik vind de pony er wel erg slecht uit zien of vertekenen de foto's?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 13:48

Ze is wat iel omdat ze vroeger hoefbevangen is geweest en afgelopen tijd van werkelijk alles compleet aan de diarree gaat (teken dat we haar te rijk gevoerd hebben afgelopen tijd) dus we zijn weer eens terug aan het puzzelen wat wel, wat niet voeren. :j

Bedankt iedereen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:50

Ze is niet zo zeer mager, als wel zeer arm bespierd. Je kunt echter niet van kinderen verwachten dat ze haar volop trainen, die willen gewoon lol. Kun je haar naast de kinderen niet door iemand een paar keer in de week aan het werk laten zetten? Dat komt haar alleen maar ten goede bij de kinderen uiteindelijk.

Maar wat een heerlijk gezicht, lekker lol met de knol.

Irrica123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:19

De oudste zit er al netjes op, de jongste moet duidelijk even wennen aan die wiebeldraf :-). Veel plezier met zo'n leuke pony en twee blije meiden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 15:38

Utixo schreef:
Ze is niet zo zeer mager, als wel zeer arm bespierd. Je kunt echter niet van kinderen verwachten dat ze haar volop trainen, die willen gewoon lol. Kun je haar naast de kinderen niet door iemand een paar keer in de week aan het werk laten zetten? Dat komt haar alleen maar ten goede bij de kinderen uiteindelijk.

Helaas staan de soms hilarische pogingen om een bijrijder te vinden zelfs op Bokt. Helaas allemaal meisjes die ofwel verwachten dat ik ze een kant en klare Z pony onder hun kont schuif, ofwel ze behandelen pony's als een fiets, ofwel ze willen niet lessen ermee, ofwel de pony is ze te min,... Écht heel erg:=

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:52

Jullie zijn een echte paardenfamilie aan het worden. Leuk hoor!

Oei, Sendy is wel heel erg afgevallen. Het spijt me dat ik het zeg. Ga over op veel ruwvoer, geen kuilgras maar lekker ouderwets supergedroogd hooi. Onbeperkt.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:55

Helemaal geweldig. Mijn zoon van 6i en dochter van 2,5 jaar rijden op mijn oudste pony en mijn oudate telg van 9op mijn andere zo'n hewrlijk gezicht dat ze er van genieten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:57

Utixo schreef:

Ik vind haar niet arm bespiert als in niet goed genoeg getraind. Eerder als in zo veel afgevallen dat ze haar spier is gaan verbranden. En haar buik zou ik ook verdenken van wormen eerlijk gezegd. Ik zou deze pony zelfs niet met kinderen laten lopen, een zadel recht op de ruggengraat gaat het niet beter maken vrees ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:13

karijn schreef:
Jullie zijn een echte paardenfamilie aan het worden. Leuk hoor!

Oei, Sendy is wel heel erg afgevallen. Het spijt me dat ik het zeg. Ga over op veel ruwvoer, geen kuilgras maar lekker ouderwets supergedroogd hooi. Onbeperkt.

Dat verdraagt ze helaas niet meer Karijn. Ze stond op droog hooi wat enigszins ging (natte mest maar geen water) maar sinds ze mee ging op ponykamp krijg ik haar niet meer stabiel. Ik ben nu bezig met hooi en stro mengen en daarmee blijft ze ietsje droger op de mest maar stro bevat natuurlijk niks aan voedingsstoffen. De dierenarts kwam vanmorgen enten en zand was het probleem ook niet en morgen belt hij over wormen (staal mee voor onderzoek). Hij vond het verder nog niet zo zorgelijk geloof ik want mijn suggestie voor voer of supplementen om haar droger op de mest te krijgen en vraag om voedingsadvies kreeg weinig respons. Eerst maar eens kijken wat er morgen uit de test komt.

Dank je wel Testebeest. Leuk dat jouw kinderen ook fijn bezig kunnen zijn met de pony's!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:15

wat vreselijk lief om te zien wat een lol ze er in hebben, en hoe vreselijk braaf Sendy is. zo super leuk en lief om te zien dit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:48

Dank je Mowgli, lieve post!

De DA belde net: Ook geen wormen. Dus straks even bellen en verder zoeken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:58

Heeft hij daarvoor bloed geprikt? Want via mest kan een hoop gemist worden. Met gezonde paarden vaak niet zo erg maar in dit geval wel natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:09

Hij had een mestmonster genomen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:13

Persoonlijk zou ik dan nog bloed laten trekken bij een andere arts. Een pony die er zo uit ziet en daar zo laks mee om gaan baart mij zorgen.
Maar ik lees dat voeren ook lastig is, iets van sp of speedibeet al geprobeerd?dat prikkelt de darmen een heel stuk waardoor het beter gaat werken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:19

Van alles waar water bij gaat, mest ze water en ik durf dat niet droog te voeren ivm slokdarmverstopping. Ze eet verder wel alles maar haar darmen moeten op een of andere manier tot rust komen. Het lastige is een beetje dat ze eigenlijk meer voedingsstof binnen moet krijgen imo maar ivm haar hoefbevangenheid heftig reageert op eiwitten en suikers. De DA had een bepaald voer en supplement om de darmen te kalmeren (ik denk probiotica?) dus ik denk dat ik dat ga proberen.

Ze wordt overigens gewoon regelmatig ontwormd, wij hoeven hier geen mestonderzoek net als Nl. Dus de kans op wormen lijkt mij dan ook kleiner?

Ik vind het wel wat spijtig dat Enya nu een beetje ondersneeuwt in de reacties over de pony. Hoewel ik het meedenken verder echt wel waardeer en iets mee doe zoals jullie hopelijk kunnen lezen. :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:34

Wat leuk. Zo een brave pony is goud waard!!!!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:42

Ach hoe lief! Ziet eruit alsof ze veel plezier heeft :)