Ik wou de paardjes ophalen om voor de nacht aan huis te zetten. Dus David en ik gewapend met de zaklamp richting de paardjes.
We lopen door de schuur en normaal gesproken staan er dan al wat oogjes op ons te wachten. Maar deze keer niet. Goed... misschien staan ze nog ergens om de hoek te eten. Dus ik ga via een andere deur de weide in, maar weer geen paardjes...
Ik loop verder en zie een draad slap hangen. Toen werd ik al nerveus. Maar ik kwam de hoek om en het was een ravage!!!
Weidepaaltjes omver getrokken, draad geknapt. Alles lag overhoop. Je kon gelijk zien dat er paniek was geweest. Grote paniek, want het was één puinhoop. En het ergste was... James en Bliksem waren nergens te bekennen!!!
Ik rende zo snel ik kon terug naar huis om de telefoon te halen. Gelijk Daan Mekking gebeld. Ik wist niet wat ik moest doen. Gelijk politie bellen? Want er liepen tenslotte twee gevaarlijke projectielen los. En ik wist gewoon niet waar!! Overal stik donker, we hadden wel een beetje licht van de voetbal velden.
David en ik beide met een zaklamp en een hesje aan langs de maisvelden. Opzoek naar de paarden. Ook had ik een emmer paardensnoepjes mee.
David vond het maar helemaal niks zo in het donker en wou graag terug naar huis. Dat vond ik goed. Dus zei dat David thuis moest wachten op pappa. Want Daan zou er elk moment aan komen.
Dus ik liep verder met m'n lampje van huis, verder en verder. Toen ik plots een klein stemmetje hoorde: "Mamma!!! Ik heb ze gevonden!!!".
Ik wist niet wat ik hoorde!! Ik ging als een speer terug naar David en ondertussen riep ik: "Waar!?"
"Hier!" Hoorde ik David weer.
Het klonk dicht bij de kippenschuur. "Haal maar snel hooi voor ze! En lok ze maar de weide in!" Riep ik vanaf een afstand. Dus dat deed David.
Ik zag dat Bliksem nog op eigen erf stond. Maar James stond aan de verkeerde kant van het draad wat nog heel was. Hij was in paniek. Ik heb hem uiteindelijk kunnen lokken met de paardensnoepjes. En gelukkig had hij een halster om, dus kon ik het touw er zo aanklikken.
Maar oh man, ik scheet 7 kleuren!! Alle rampscenario's dingen door mijn hoofd. En waar hij dan van geschrokken is? Ik heb geen idee.
Gisteren reden hier wel 2 donkere types zomaar het erf op.... Dan ga je daar ook gelijk aan terug denken, wat doen die hier? Misschien paardenbeul? Omdat ie toch actief is in de buurt.
Ja... je denkt van alles. Maar één ding is zeker. Er is paniek geweest. Grote paniek. Want de weide is een slagveld....
Misschien onrust van de schuurbrand hier een paar honder meter verderop???
Ik weet het niet. Maar de paarden staan gelukkig rustig hooi te eten. En David is een held! Hij heeft ze terug gevonden!!!!
Morgen even bij daglicht kijken hoe de weide er precies uitziet. En of James in orde is. Zag zo met de zaklamp niets.