Voordat ik mijn verhaal vertel, als je tips hebt mag dat, maar haat mag je voor je houden
Ik heb nu 2 maanden een nieuw paard: Zarah is een draver en ze is 8 jaar.
Aangezien ik te weinig tijd had vandaag, vanwege school (leren en huiswerk)
, kon ik niet rijden en was ik van plan wat grondwerk en de join up te doen. Allebei mijn paarden (Zarah en Charlie) stonden in de bak en dus ging mijn zus, Charlie even op stal zetten. Zarah wordt normaal gesproken echt heel onrustig als ze gescheiden wordt van Charlie dus ja, dit keer ook. Maar ik wou gewoon starten maar ze bleef maar rennen. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat ze wel wat rustiger werd en wat meer op mij lette toen ze opeens over het draadje (ongeveer 1 meter) sprong. Nooit geweten dat zij zo mooi kon springen maar dat even terzijde haha.
Ze rende dus naar de stallen.. Bijna de weg op?! En toen ben ik er achteraan gerend en gelukkig was mijn zus daar nog.. Ik wil niet weten wat ze anders had gedaan.. Maarja, ze was haar eigen stal ingerend en toen ben ik zeker flink boos op dr geworden, zoiets pik ik echt niet. Dus ik en mijn zus hebben Zarah nog even naar de bak gebracht en nog even laten rennen. Gelukkig kwam ze heel snel naar ons toe toen we haar vroegen te stoppen.
Ik baal dus eigenlijk heel erg hier van. Want haar oude baas, een hele leuke jonge vrouw, had verteld dat ze nog nooit over een draadje was gesprongen of andere gekke dingen had gedaan... Morgen gewoon lekker rijden en kijken of dat een beetje goed gaat. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met paarden die onafscheidelijk zijn en tips hebben hier voor?