Onze eerste clinic samen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

a_m_d_j

Onze eerste clinic samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:59

Aangezien we hard aan het trainen zijn en samen nog veel moeten leren,
heb ik mij opgegeven voor een super leuke clinic van Jolanda Bevelander!

Mijn merrie Day Dream W (Johnson x Ferro) is een erg gevoelige, hete en sensibele merrie waar nog veel werk in zit.

Er zijn periodes dat we heerlijk ontspannen en relaxed rijden, maar er zijn ook wat dagen dat het uiteraard wat minder gaat waarbij ik soms moeite heb om dit op te lossen.

In het begin kon ik mijn benen er niet aanleggen of ik was al aan de andere kant van de bak en ze vond het lastig om mijn hand te volgen met rijden. Veel geoefend met been geven en een aardige strijd achter de rug, maar we hebben resultaat! :D

Ik kan gelukkig al veel meer met mijn benen oplossen en de ontspanning met rijden begint ook steeds meer te komen.

Ze is nog wel geneigd om soms wat achter de loodlijn te kruipen, maar ik ben al blij dat ik al veel meer contact met der mond heb en er al stukjes zijn dat ze mijn hand wilt volgen.

Tijdens onze clinic van Jolanda Bevelander was ze lekker heet en had ze moeite met stelling op rechts, wat ik zelf soms nog heel lastig vind om op te lossen en om mijn rechterhand te ontspannen als zij er aan wilt trekken en daardoor soms door haar tempo ook geneigd om naar voren te vallen . Gelukkig hebben we veel geleerd en uiteindelijk redelijk de ontspanning samen kunnen vinden. We hebben veel huiswerk meegekregen zodat ik weer lekker aan de slag kan :o

Genoeg gepraat, hier een paar foto's van mijn trots :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier dus even mijn rechterhand :n

Afbeelding
Even bijkomen.. haha

Afbeelding

Afbeelding

Het was weer een leerzame en leuke dag! Tips zijn welkom, maar houd het netjes. +:)+

Narcissa

Re: Onze eerste clinic samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:26

Wat een leuk paard!
Ik krijg op foto 3 wel de indruk dat het zadel redelijk klein is voor je?

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:19

Voor het mooie zou ik eigenlijk een 18 inch moeten ipv 17,5. Op haar rug ligt tie super maar inderdaad vanwege mezelf zou ik graag een andere willen. Helaas nog steeds aan het sparen dus moet nog even geduld hebben haha!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:56

Mooi paard!
Op foto 3 zit je echt achter op de lepel, dit komt haar rug niet ten goede..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:32

Ik vind jullie een mooie combinatie hoor!
Dat achterop de lepel zitten lijkt me niet zo gek als ze zo voorwaarts is. Als je net even niet kunt volgen, zit je daar zo. Super dat je aan het sparen bent voor een passender zadel, en zo te horen ben je ook hard aan het werk om haar beter bij te kunnen houden.

Ik ben niet zo heel goed in foto's beoordelen, maar ik heb het idee dat je je handen iets meer zou mogen dragen.