Each happy end is a new beginning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Each happy end is a new beginning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:51

Want een happy end, zo kan je onze 'wedstrijdcarrière' tussen de paarden wel noemen.

4 jaar lang heb ik 2x per jaar een wedstrijd gereden met mijn kleine maar stoere Welsh pony Kirsten. Met haar 1.22 schofthoogte was ze zo gezegd altijd het onderdeurtje op het inrijterrein. Wedstrijden rijden deden we voor de lol, om onze voorruitgang te testen en stiekem ook een beetje om te laten zien dat een kleine pony (die ook nog eens ongepland ter wereld kwam :+ ) ook best leuk kan lopen.

4 jaar lang zijn we steeds een beetje beter geworden, hebben we gewerkt aan elkaars ontwikkeling en zijn we uitgedaagd om ons beste beentje voor te zetten.

4 jaar lang heeft mijn draak van een pony zich uitgesloofd en heeft ze alles (goed en kwaad) gegeven wat ze had.

En nu kwam het punt, ons debuut in het L1 en gelijk onze laatste wedstrijd. Genieten, dat stond op de planning. En dat is gelukt. Ik heb genoten van een pony die ontspannen en met plezier haar werk heeft gedaan. En Kirs, die heeft genoten van de zak voer die ze als prijs binnen sleepte. 2 winst en een 2e prijs, dat waren de vruchten van die laatste keer rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Waarom was dit het einde kan je je afvragen. Wees gerust, geen gekke of verdrietige rede. In de loop van de tijd zijn we ons gaan verbreden en heb ik een jaar geleden een wagen aangeschaft en mevrouw beleerd voor de wagen. Ondertussen is ze genoeg bevestigd en pakt ze alles met veel plezier op.
Nu is het punt aangebroken dat ik merk dat ik Kirsten meer plezier doe met mennen dan met rijden. Met rijden heeft ze altijd ontzettend haar best gedaan om onze handicap (nouja, die van mij: mijn lengte tov haar schofthoogte) te compenseren. Op het oog ging dit altijd moeiteloos, maar nu ze haar draai heeft gevonden voor de wagen merk ik dat ze daar nog meer in haar mars heeft.
Dus wij gaan voor het geluk en plezier samen, en niet voor plezier van mij alleen. Op naar de volgende uitdaging dus!

Afbeelding

marjo1996

Re: Each happy end is a new beginning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:37

Gefeliciteerd met het resultaat van jullie laatste wedstrijd! Heel veel plezier met het mennen :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:40

Gefeliciteerd met je resultaat!

En wat een eerlijke keuze maak jij nu naar je pony toe, geweldig om te lezen. Heel veel plezier met het mennen! Liggen daar ook wedstrijden in de planning?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:24

Super hoor :) fijn dat jullie nu je draai kunnen vinden in iets anders.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 18:46

Bedankt allemaal :D

@BernetteO: 'ooit' wel, maar eerst gaan we lekker km's maken en vooral veel buiten toeren. Op wedstrijd met de wagen is toch wat lastiger plannen, helemaal als je met vervoer afhankelijk bent van anderen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:49

ooo wat een leuke omzwaai hebben jullie gemaakt.. Fijn dat je voor het geluk voor jullie beide kiest.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:40

Wat leuk! En fijn dat je zo de grootte van je welshke positief kan gebruiken!
Veel plezier samen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:39

Wat erg, had ik bijna jullie reacties gemist!
Bedankt voor het reageren en ik ben er zeker van dat het wel gaat lukken met plezier hebben :D

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:39

Knappe keuze! Ben benieuwd naar hoe het jullie bevalt!