Tijdens mijn tijd intern op Moravita is Ivonka van www.IDphotos.nl langsgekomen voor een foto shoot, ik ben énorm happy met deze foto's
Django is inmiddels 6 maanden bij mij en zowel mentaal als fysiek enorm veranderd.

Daarnaast hebben we de laatste 2 maanden enorm veel op een klassieke manier aan de longe gewerkt en dressuur aan de hand gedaan. Om heel eerlijk te zijn vind ik het vrij 'spannend' om deze foto's te plaatsen, omdat er nog een hoop verbeterd moet worden, maar toch om een beeld te geven

Werk aan de longe:

Vorige week hebben we eindelijk de galop écht goed gekregen! Django begint nú pas echt de kracht te vinden om in balans en de juiste buiging te kunnen gaan galopperen, dus ben heel blij met dit beeld

Daarnaast werken we onder andere aan de schouder binnen, wat inmiddels vrij aardig gaat

Travers is voor ons heel lang een groot struikelpunt gehad, maar met zo'n 2/3 keer in de week les de laatste tijd zijn we een heel stuk verder gekomen! In Spanje heeft Django waarschijnlijk vrij vroeg de piaffe al aangeleerd (met tikken op de kont) waardoor hij eerst in stress/spanning in de piaffe schoot, omhoog wilde komen, weg wilde rennen.... Na veel werk en training wil hij nu al een paar pasjes fijne travers laten zien zonder verdere stress

Daarnaast heb ik in de les met de 'leermeesters' (paarden die alles beheersen) de handvaten gekregen voor een goede piaffe, en ben daar heel voorzichtig met Django mee bezig geweest. Het is nog niet correct, maar het is fijn om te 'voelen en te ervaren' hoe sterk hij de laatste tijd is geworden, en vooral hoe hij in rust en balans heeft leren bewegen
we oefenen de piaffe verder dan ook niet, maar blijven veel werk in de hand doen met af en toe 'voelen en proberen' om te zien waar we staan
Het geeft zo'n enorme kick om hem zo te kunnen beïnvloeden in zijn bewegingen en dit soort resultaten te krijgen

En zijn spaanse pas.... Die is dankzij al het werk in de hand ook even nét wat sterker geworden

Bedankt voor het kijken!
Een reactie is lief natuurlijk