Ik rijd sinds kort een haflingerruin bij, genaamd Auke.
Ik ben gevraagd om hem dressuurmatig te rijden, en hem gewoon lekker op conditie te houden omdat zijn baasje het op dit moment heel erg druk heeft.
Auke is een 7-jarige haflinger van 1,45.
Hij wordt voornamelijk recreatief gereden, zijn eigenaar houdt namelijk veel van buitenritten.
Toen ik met hem ben begonnen zijn we naar een nieuw plekje verhuisd waar we lekker in een ruime bak kunnen rijden (voor het eerst!) en waar hij in de paddock kan als het weer wat tegenvalt in plaats van op stal.
Auke is een flinke jongen qua breedte, wat ik af en toe erg moeilijk vind zitten
Er ligt namelijk een Wintec dressuurzadel op met extra brede boom waar ik nog wat aan moet wennen (veel kniesteun, weinig 'zit'), die de eigenaar speciaal voor mij heeft aangeschaft
Ik zet mij soms ook wat te vast in mijn handen, die moet ik wat meer leren te ontspannen.
En ik ben echt altijd muntjes aan het zoeken op de grond, dus ik weet dat ik meer naar voren moet kijken, alleen het in praktijk brengen is nog wat lastig
Auke was het normale bakwerk niet echt gewend (eerste indruk: Huh, moet ik nou in deze zandbak rondjes gaan lopen:?) dus ik hoop dat er wat rekening gehouden wordt omtrent het commentaar

Nou genoeg gepraat, hier de foto's!

Proberen wat ontspanning erin te krijgen tijdens het stappen. Lastig puntje voor Auke omdat hij altijd zo enthousiast is en vooral heel graag wil rennen.

Drafje linksom, vind ik een fijn beeld hebben.

Draf rechtsom, knappe kerel

Even lachen moet kunnen

Galop linksom, mooi opwaarts en fijn contact. Alleen mijn voeten *schaam*

Tank
Neusje mag er alleen wat meer uit.

En nog twee om het af te leren.