Ik heb zelf een mini amazone van 4 lentes jong! Ze vindt het heerlijk om paard te rijden en is enorm verbeterd sinds ze begon.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mini ruitertjes/amazones!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gerpiegorp schreef:![]()
Vind het een hele mooie pony, maar waarom bijzetten met een longeerhulp?pony geniet er niet van zo te zien..

dan kijkt ie ook niet vrolijk.... Maar dat moet)...

Bonnelover schreef:
JayJillz schreef:Bonnelover schreef:
Ohh dankje! Ik had hem niet gevonden!
Ik probeer in ieder geval niet opzettelijk de pony te pijnigen of iets dergelijks.. ik wil er ook best een filmpje opzetten waarop je ziet dat ie helemaal niet zo strak zit![]()
Verder zijn uiteraard alle tips welkom mits het op een normale manier gebracht kan worden. Het is inderdaad onze eerste pony dus er valt nog veel te leren!
De longeerhulp was puur bedoeld als tijdelijke oplossing zodat en de pony niet volledig stilstaat en mijn dochter wat meer 'gecontroleerd' kan rijden.
TS heeft de pony net, zegt zelf al dat er veel te leren valt en dit als tijdelijke (echt tijdelijk) oplossing is op zich niet verkeerd; wel mag het minder strak. En inderdaad, lekker gaan lessen!
xAnthea schreef:Hmm een jonge pony kopen voor een meisje van 4 jaar dat nog moet leren rijden? Dat zou absoluut niet mijn keuze geweest zijn.
Ook ik vind de longeerhulp jammer en ook een bijzet hoor je niet om te doen voor de reden die jij geeft. Die kop zal wel omlaag gaan als de pony correct gereden wordt. Wat verwacht je van een jonge pony? Dat ze al keurig nageeflijk loopt en alles doet wat je vraagt? Dan had je een leermeester moeten kopen die al jaren ervaring heeft.
Wil je dat ze haar hoofd niet heel hoog in de lucht kan steken, kies dan eerder voor een martingaal.