Afgelopen zomervakantie heb ik mee gedaan met de KNHS Eventingweek paarden 9c. De week begon op maandag en tot de vrijdag er voor stond ik nog op de wachtlijst, toen ik van vakantie terugkwam en net op tijd zag dat ik toch nog mee kon doen, stond ik echt te springen op de stoel

Ik ben nu met EU-Macoemba eerst vooral met gewone springwedstrijden bezig, ze is nog jong en nog maar anderhalf jaar onder het zadel en we willen dus eerst daarin ervaring op doen. Binnenkort hebben we wel weer een oefencross, volgend jaar wil ik met haar officieel cross gaan starten.
Deze eventingweek hebben we naast dat we veel plezier gehad hebben ook veel geleerd en daar hebben we de laatste tijd mooi mee door getraint. Ik merk dat we met rijden de laatste tijd heel veel vooruit gaan, zo leer ik nu echt beter afstanden te zien voor de sprong en ben ik bewuster gaan rijden, we voelen elkaar ook steeds beter aan.
Helaas was het weer erg slecht tijdens deze week en konden we de eerste keer crossen nog niet op de crossbaan, we moesten dus in de bak. Gelukkig konden we de andere twee crosslessen wel op de crossbaan, maar daar zijn jammer genoeg geen foto's van. Er zijn vooral veel foto's van de dressuur gemaakt.
Zoals ik al zei in de titel: 'Terugkijken op een geweldige week', kijken jullie mee?
We beginnen met wat dressuur, wat we de lastigste discipline vinden, het gaat wel steeds beter. Hou er rekening mee dat we tijdens deze week steeds van een andere instructeur les kregen, dus de ene keer handen breed, de andere keer bij elkaar enz..

Euumh ja..
hier moesten we in elke hoek een kleine volte galopperen en dan snel weg galopperen, om haar achterbeen er meer onder te krijgen.
Hier hadden we les tussen de witte hekjes, vond ze spannend

En dan dus de crossles in de bak, helaas alleen foto's van de lagere 'inspring' sprongen...
Ze vond het eerst wel weer spannend

Daardoor sprong ze soms wat vroeg

Hier was ik niet helemaal voorbereid..

Dan nog wat springfoto's, we beginnen laag.

Wat hoger..

En hoogst voor deze keer (1,10), ze had deze dag geen zin om haar benen op te tillen

Reacties en tips zijn altijd leuk