Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amoj schreef:Phoe lastig! Ik was inderdaad net als jou wel uitgestapt.
Maar snap je twijfel. Ik was vh zomer op vakantie en er had een koe gekalfd, kalf lag superdicht bij de sloot, die heel diep was, dus ik denk ik waarschuw de boer even. Werd niet echt op prijs gesteld, boer was heel kortaf; ja, weet ik!
Dus voelde me best wel prut daarna.
Ik zou als ik jou was iig nog eens langsrijden om te kijken of het paardje er nog loopt.
Lastige situatie.
mrie schreef:Ik zou niks doen. Je hebt advies gegeven aan de eigenaar meer kun je niet doen. Je bent niet verantwoordelijk vooor het paard, je bent niet de controleur om later nog eens op te volgen. De eigenaren heben klaarblijkelijk een andere standaard waarde dan jij en dat mag.
mrie schreef:Je weet niet wat de eigenaar er aan doet, je weet alleen dat ze in jouw ogen niet bezorgd genoeg reageerde.
Joolien schreef:mrie schreef:Je weet niet wat de eigenaar er aan doet, je weet alleen dat ze in jouw ogen niet bezorgd genoeg reageerde.
Dat is de vraag ja, maar zo interpreteerde ik het wel. Ze zei letterlijk dat het paard dit wel vaker had en dat het wel over ging en gaf als reden dat paard oud was. Meer werd er niet over gezegd.
Uiteraard wel na een bedankje!