Gewoon genieten en verder niks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Gewoon genieten en verder niks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 07:55

Nadat ik de laatste weken alleen maar aan de longeerlijn heb gewerkt met Wainonia om haar bespiering weer wat op te bouwen en weer wat lossigheid in haar rug te kunnen krijgen na de dracht, ging ik gisteren eens kijken of ik van bovenaf al wat verbetering merkte :D . Aangezien deze gedachte spontaan in me opkwam, was ik niet echt in stijl gekleed, maar dat drukte de pret niet natuurlijk :+

Na weken op de grond te hebben gestaan was het wel heerlijk om eens weer tussen haar oortjes door te kijken en ze had er zelf ook veel zin in. Dat was dus echt gewoon even genieten samen!

Toch wel blij met dit beeld (behalve mijn eigen banaan-houding natuurlijk)
Afbeelding

Afbeelding

Omdat we toch in een lollige bui waren was het tijd voor de volgende spontane actie, wat ik nog niet eerder bij deze merrie heb gedaan. Weg met dat hoofdstel!
Afbeelding

Afbeelding

Het trouwe publiek volgde ons braaf:
Afbeelding

Even wennen met sturen zo
Afbeelding

Hey baas, kijk eens wat ik helemaal met mijn hoofd kan doen nu!! *\%/*
Afbeelding

Gaat best prima zo!
Afbeelding

Afbeelding

knappe koppie
Afbeelding

In galop gaan we best HARD O:) *D
Afbeelding

Blij met mijn geweldige vriendin <3 <3 <3 <3
Afbeelding

daniweerd

Re: Gewoon genieten en verder niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:57

Mooi <3 en wel een braaf paard zo!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:58

Fantastisch, schat van een paard volgens mij! :)

Ik vind dat je wel achteloos om gaat met je eigen veiligheid wat betreft schoeisel en cap (ze kan ook struikelen), maar dat is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid. ;)

Veel plezier nog samen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:02

Bedankt hengstveulen!

Ik begrijp je reactie Lante, ga ik ook niet ontkennen. Het was totaal een impulsieve actie om erop te klimmen en ik rij normaal wel gewoon met rijkleding en laarzen (cap laat ik eerlijk gezegd nu en dan wel eens liggen) en of dit slim was valt te betwisten inderdaad. Dus nee, geen voorbeeld wat dat betreft. En verder, dank je wel! Ik vond het ook fantastisch :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:18

Geweldig waar jullie nu staan samen,volg je topics al lang.Jij mag heel trots zijn op wat je allemaal hebt bereikt <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:23

Het ziet er heerlijk ontspannen uit.

Wel heb ik een flink kritische kanttekening. Ik vind dat iedereen hier op bokt zelf moet weten of ze met deugdelijk schoeisel rijden. Echter ben ik van mening dat je als mod hier op het forum een voorbeeldfunctie hebt. Om dan zonder cap EN zonder deugdelijke schoenen te rijden vind ik onverantwoord. Het draagt een signaal uit vanuit bokt dat het wel OK is om zonder veilig schoeisel te rijden en dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:27

Ik vind het gewoon haar eigen keuze, ze zegt nog dat ze normaal gesproken met laarzen.
Cap vind ik gewoon een eigen keuze, al rijd ik zelf ook met cap.

Over je houding ts; Oefening baart kunst :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:30

_Nelleke_ schreef:
Het ziet er heerlijk ontspannen uit.

Wel heb ik een flink kritische kanttekening. Ik vind dat iedereen hier op bokt zelf moet weten of ze met deugdelijk schoeisel rijden. Echter ben ik van mening dat je als mod hier op het forum een voorbeeldfunctie hebt. Om dan zonder cap EN zonder deugdelijke schoenen te rijden vind ik onverantwoord. Het draagt een signaal uit vanuit bokt dat het wel OK is om zonder veilig schoeisel te rijden en dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.

Hier sluit ik me bij aan.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:46

Mijn paard heeft ook een tijd niet gereden en ben nu superbang dat ik teveel ga vragen als ik erop klim. Ik heb hem nu wel gelongeerd etc. Hoe voelde jij wat wel en niet kon?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:15

freeride, dank je wel dat vind ik heel lief van je :)

_Nelleke_ dank je, zo voelde het ook. Ik ben een beetje zoekende naar wat ik nu eigenlijk wil. Van kleins af aan ben ik altijd alleen maar met dressuur bezig geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo ben gecharmeerd van de hedendaagse dressuur die men wil zien in de ring. Nu we toch weer een nieuwe start maken zo na de dracht wil ik in eerste instantie weer samen kunnen genieten en van daaruit zien we wel verder wat er op ons pad komt. Deze rit was daar, ondanks het missende goede schoeisel en de cap, een heel fijn begin van.

MyrtheJ en _Nelleke_, ik begrijp jullie reacties wel en ik kan er gedeeltelijk wel inkomen. Ik heb ook getwijfeld of ik de foto's wel of niet zou plaatsen, maar ik denk dat ik netjes heb uitgelegd dat dit niet de regel was maar de uitzondering en dat dit geen voorbeeld is voor wat betreft de kledingkeuze. Wat wel als voorbeeld genomen kan worden is dat samen genieten een heel belangrijk stukje is van het rijden, wat je ook doet in de sport. Want dat stukje was ik een poosje kwijt (willen presteren en dan lukt het totaal niet, elkaar even niet meer begrijpen enzovoort) en dat heb ik teruggevonden, vandaar ook de keuze om het toch te plaatsen.

chantalnadia, dank je voor je reactie.

miekss, ik ken dit paard vanaf haar geboorte en ze heeft vaker een tijdje stilgestaan. Het is altijd opstappen en wegrijden met haar, dus dat gaf geen problemen. Wat je zelf zegt is belangrijk daarbij, voel aan wat wel of niet kan. Je ziet aan de uitdrukking, lichaamshouding en spierspanning wat wel of niet kan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:07

Wat een leuke foto's zeg! Je paard geniet er duidelijk van en jij ook :D

Kwestie de kledij: behalve het feit dat het volledig offtopic is en hier eigenlijk niet moet besproken worden, als ts een westernruiter was geweest zou er niks over gerept zijn ...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:40

Dank je Duhelo! Misschien moet ik maar overstappen naar western :D