Ook nu het eeuwig ver rijden is, wou ik toch gaan. Had een week verlof, dus uiteindelijk beslist om helemaal makkelijk te houden en een B&B geboekt van donderdag tot zaterdag. Ik heb trouwens geslapen in Onder De Dekens in Harderwijk, fijne plek en fijn stadje! (met twee sterrenrestaurants aan het pleintje!)Een korte impressie van mijn programma!
DONDERDAG
Donderdag ben ik naar de sauna geweest in de Zwaluwhoeve, fijn gerelaxt dus
Erna nog een drankje gedaan met mijn boek in een café, dat vonden de mannen daar wel amusant ("ben je aan het lezen op café???" "Nee ik doe alsof
" ).VRIJDAG
Vrijdag was het dan zover, mijn eerste dag! Ik was nog nooit op vrijdag geweest en algemeen vond ik het heerlijk rustig, wel zie je dat veel clinicgevers er nog even in moeten komen (en de paarden willen ook nog even rondkijken) en hoewel het kleiner was, vond ik sommige clinics vandaag al beter opgebouwd.
Ik was half tien ter plaatse, niks file, mij op P2 gezet (er stonden op dat moment nog amper borden dus op de gok een terrein op gegaan). Stond bijna aan de ingang, super dus
Ik kon ook meteen naar binnen, sommige standjes waren nog niet open
Ben doorgelopen naar de Ondernemershal met de ingewanden en paardenbenen en heb deze keer echt de tijd genomen om er rustig alles te bekijken. Zeker het paardenhart en longen die er liggen en de beendoorsnedes vond ik heel erg de moeite waard.Clinics:
Ontleden van een paardenbeen
In het Duits
Begreep nog net alles, we stonden er met 4 mensen. Wel erg interessant!!! Ging over het verschil tussen het paardenbeen en het hart, waar bij de mens het hart erg kwetsbaar is, is bij het paard het been veel kwetsbaarder, en dat werd mooi uitgelegd. fijne start!Multidisciplinaire aanpak
Een (erg lief en mooi) paard werd beoordeeld door fysio, tandarts en zadelpasser. Problemen die het paard had, konden allen door verschillende dingen komen. Erg mooi wat iedereen toch zo op het zicht al kon zien, en ik heb mooi enkele vragen aan de zadelmaker kunnen stellen. Smaakte zeker weten naar meer!
Helaas kwam er voor No Hoof No Horse niemand opdagen.
Alles over Western, spinning en sliding stops door Rieky Young
In de Bitpiste was het tijd voor 1 van mijn favoriete clinicgevers. Rieky was weer erg helder en goed, met een erg leuk paard mee. Leuk aan het nieuwe terrein is dat je nu overal tot tegen de piste kunt gaan staan, heerlijk dichtbij dus!!!
Rieky
Alizée Froment: Bitloos rijden
Mooie clinic met een schimmel met werk aan de hand en in vrijheid, waaronder een spectaculaire Spaanse Pas en beetje zelfde in galop, mooi!
Kleine volte galopperen aan het touwtje

En das klein voor zo'n tank!
Barbiepaardje
KIJK baas ik word de nieuwe Totilas!

Haar show in de namiddag was werkelijk prachtig! Ze reed GP bitloos en vervolgens op halsring. Super correct gereden en ik zat echt met kippevel te kijken. Bij de betere dingen die ik ooit gezien heb.
Op zaterdag zag ik opnieuw haar clinic, deze keer reed ze en toonde ze opnieuw de GP oefeningen zoals in de show maar dan met uitleg. Kon niet stoppen met kijken!

SLOTSHOW Audrey Hasta luego
Van deze dame pikte ik zowel de clinic als de show mee. Eerlijk is eerlijk, dit vond het echt nét niet. De kleren en de muziek vond ik passé, en de kwaliteit van de show aan de lage kant. Als je net Alizée op halsring GP zien rijden hebt, en dan komt deze dame het maar zéér dunnetjes overdoen...mja. Ook het VD gedeelt vond ik echt flauw, en bij haar ene hengst kon ik me niet van de indruk ontdoen dat die op een dag eens in haar nek zit. Wel leek ze er erg veel plezier in te hebben.
ZATERDAG
Zaterdag was het veel drukker! Door werkomstandigheden was ik een uur bezig met telefoontjes in de ochtend en kwam ik pas tegen 10 aan ipv om 9. Kon nog zo het terrein oprijden en binnenlopen, maar vanaf dan was het de drukte in! De verbinding tussen twee delen van het event moest breder gemaakt worden en zelfs dan bleef het een pijnpunt.
Ik nam rustig de tijd om te shoppen (ik heb ELKE stand gezien
) en ging pas vanaf de middag weer dingen kijken.Voltige
Zo die zijn verbeterd vond ik! Deze keer toch geboeider dan vorig jaar! Leuk ook met die Holy act.

2lazy7
Verrassend goede show! Leuk om te zien hoe ze de speelsheid van de schimmel gebruikte en er zelf duidelijk veel plezier in had!

GP lange teugel
Bastiaan de Recht deed een GP kur aan de lange teugel. Zijn paard was erg ijverig en ging daardoor soms krabbelen, toch vind het wel knap, leuk om thuis (met iets meer ontspanning) weer mee aan de slag te gaan.
Iphone en inzoomen...
Jauke en LLevado
Ik stond bij een tafel waar paardensnoepjes op lagen en dat had LLevado meteen door
Hij kwam dan ook, tot grote vreugde van de kids rond me, de hele tijd aan het hek kijken
Vond ze erg leuk om te zien weer!
Jauke ging vanaf een afstandje liggen kijken

Zo uit het hoofd dingen die ik de moeite vond!
Diederik Schilfhout
Cavaletti om je paard te trainen Wim Bonhof
Lammert Haanstra (hoe bij te zetten en cavaletti longeren)
Vossenjacht! Superleuk met alle hondjes
Bianca Schoenmakers @schoentje met clinics over barrage rijden en springen voor dressuurruiters
Imke en Tineke
Eva en Jesse met flip en de andere shet
Vond het toch weer erg de moeite waard, heb genoten van hele hoge niveaus, maar ook weer gezien dat het helemaal niet perfect hoeft te zijn om leuk te zijn, en dat paardrijden en alles errond heel erg veelzijdig is en voor elk wat te bieden heeft