Otje (Jazz x Ivanhoe) the old Black Lady, 1 year on track!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Otje (Jazz x Ivanhoe) the old Black Lady, 1 year on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 16:02

Ja, wie had dat gedacht, ikzelf niet in elk geval!

Na aanleiding van dit topic: [RIJ-ITP] Otje (Jazz x Ivanhoe) als oude trut aan het werk!

Otje raakte 3 jaar geleden geblesseerd en zowel mijn dierenarts als ik dachten niet dat haar pezen ooit nog voldoende zouden herstellen om te rijden, laat staan voor de sport dus dekte we haar en bracht ze mij een prachtige merrieveulen van Negro, Jeanne D'arc. Inmiddels is deze dame alweer anderhalf en word ze groot en sterk!

Afbeelding

Otje pakte ik eind Augustus op zodat ik een puntje in het Z2 kon rijden, ze was toen al 18. Ik verwachte dat ze niet meer training dan dat aankon dus dat het daar ook bij zou blijven, gezien haar geschiedenis van blessures en in dit was in September, onze eerste trainingsplaatjes.

Afbeelding

In Oktober reden we tijdens onze eerste wedstrijd direct 2 winstpunten dus het Sportpredicaat was binnen. Ze voelde wel fit, dus besloot ik verder te rijden totdat ze dat niet zou zijn of er een blessure om de hoek zou komen kijken.

Redelijk fluitend reden we die winter het Z2 door en zo hadden we in Februari ineens de punten voor het ZZlicht!

Daar het winter seizoen niet echt het seizoen is voor foto's, komen de volgende plaatjes pas in Maart, tijdens het losrijden voor de clinic van Malene Nootenboom.

Afbeelding

Afbeelding

In Maart gingen we ook voor het eerst van start in het ZZlicht en we reden de eerste wedstrijd geen winst, al reden we er mooi wel! De 2e wedstrijd was het wel raak!

Afbeelding

Afbeelding

Het werd wel moeilijker voor ons in het ZZlicht maar met redelijk constante proeven, konden we ook redelijk constante punten rijden.
Zo werden er nog meer punten verdiend in April.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo reden we in Juni ineens onze laatste punten voor het ZZzwaar, dat vond ik echt ongelooflijk en tegelijkertijd doodeng! Want volgens de juf moesten we het gewoon maar eens proberen..
Ook gingen we van start in de Run and Ride, alleen het bos is gaat niet maar achter een hardloper aan draven en galoperen vond ze prima!

Afbeelding

Eerst kwam in Juli nog de Centrale Keuring, Otje was op 17 jarige leeftijd nog Ster geworden en met 18 Sport dus wie hield me tegen om haar op haar 19e voor te brengen voor het Keurschap, Hell wat was ik zenuwachtig. Ze was wat snotterig die dag en liet zich niet optimaal zien, toch kreeg ze erg positief commentaar en in combinatie met haar sportresultaten werd ze Keur!
Moet ik erbij zeggen dat ik retetrots was?

Afbeelding

Een week later maakte mijn collega deze foto's van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Even voor het verschil, dit was Otje, 17, ongetraind en drachtig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SMFPTHOB.jpg

In Juni en Augustus zijn we inmiddels 3x ZZzwaar gestart en nog zonder winst, alles moet foutloos voor elkaar zijn en dat lukte nog niet in de proef. Trainen en kilometers maken en dan heb ik vertrouwen dat ons ook dat gaat lukken.

In Augustus hebben we een clinic gereden bij Wilma Wernsen, interessant en weer genoeg oefeningetjes om wederom verder te trainen. Het was die dag erg warm en daar kan ze niet heel goed tegen, na elke oefening heb ik dan ook gestapt en het was geen briljante rit maar dat hoeft ook niet, het is niet voor niets training.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie snappen dat ik gewoon trots ben op mijn oude dame, die dit mooi allemaal nog bereikt op haar oude dag. Het gaat niet vanzelf, we trainen hard maar met beleid, krijgt de nodige supplementen, ze heeft de nodige rustdagen, longedagen en speelt heel veel buiten met haar beste vriendin.
En dan nog zijn er momenten dat ze niet fit is, dr dag niet heeft of ik mijn dag niet heb, we rijden geen briljante ritten, misschien wel omdat ik geen briljante ruiter ben en zij ook maar gewoon een paard is maar ik ben wel blij met zover als dat we gekomen zijn en het goede en vertrouwde gevoel dat ze mij kan geven, hopelijk op naar het winterseizoen, zolang als dat het gaat, vol lessen, wedstrijden en heel veel bosritjes want dat vind ze heerlijk.

Afbeelding

xAnthea

Re: Otje (Jazz x Ivanhoe) the old Black Lady, 1 year on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:14

Heeft ze ongelijke oren? Het valt me op praktisch elke foto op dat haar oren zo raar staan haha :P

Wat een verandering met die ene foto zeg! :oo
Knap paard heb je en dat je nog lang van haar mag genieten <3

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:15

Wat leuke foto's! Jullie spatten van het scherm en het plezier straalt van jullie af! Geniet er lekker van!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:16

Doet me denken aan mijn oude verzorgmerrie. Ook nog zo fit en actief in de sport.
Leuk om te zien hoe jij geniet met wat ze aanbiedt in welke vorm dan ook, wedstrijd of bosritje :) Dat is je dier nemen voor wat ze is op deze leeftijd. Hoeveel mensen kunnen dat nog? Kan echt genieten van deze plaatjes, super!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:27

Heerlijke foto's!
Ik hoop dat je nog lang van haar kan genieten!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:33

Wat leuk! Ik ga die van mij nu op zijn 18e na twee jaar rust ook weer oppakken, hopelijk blijft ie net zo fit als die van jou!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:46

Wat gaaf zeg! Echt super dat jullie weer in de sport zitten en niet zomaar om het even welk niveau!
Dikke dikke proficiat voor je geweldig beleid! Zonder dat, zouden deze plaatjes niet mogelijk zijn!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:51

wat knap zeg en hoe fijn moet het zijn om dat nu toch nog allemaal te bereiken ! :D

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:39

Gaaf zeg, wat fijn dat het rijden nog zo goed gaat
Zo te zien heeft ze er ook best nog plezier in, leuk :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:45

Ze is werkelijk prachtig! Knappe prestatie van jullie samen +:)+

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:48

Wat ontzettend knap!

En die vergelijking foto, dat verschil is niet normaal, onherkenbaar!!

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:59

Jeetje wat een gaaf dier! Foto's ogen erg fijn, prettig gereden. Ga zo door!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:36

Leuk topic. Otje is echt een paard om trots op te zijn! Nog veel plezier met haar!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:51

Wie had dat ooit bedacht hé, dat jullie na haar blessure leed nog zo ver zouden komen!
Super fijn voor je en hopelijk kunnen jullie nog even samen verder studeren.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:56

Ik vind jullie super knap en jij kunt zat rijden.
Misschien wat meer vertrouwen er in hebben dat het ZZZ ook wel lukt,want je reed in het ZZL ook pnt genoeg!

En ze ziet er nog uit als een jonge blom!:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:25

Misschien een dagje ouder, maar nog lang niet klaar met samen de wereld ontdekken. Hoe trots je kunt zijn, weet ik als geen ander - mijn merrie is 20 en gaat zo lekker momenteel! Houden zo! <3

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:39

Onwijs knap wat je met haar bereikt hebt en zeker op deze leeftijd. Echt een voorbeeld voor mij (en anderen) die ook nog actief zijn met een oudje! Heel veel success en plezier nog samen!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:47

Super knap dat je dat nog met haar hebt bereikt op die leeftijd. Onwijs knappe prestatie! :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 15:22

Heel erg bedankt voor de leuke reacties!

xAnthea schreef:
Heeft ze ongelijke oren? Het valt me op praktisch elke foto op dat haar oren zo raar staan haha :P

Wat een verandering met die ene foto zeg! :oo
Knap paard heb je en dat je nog lang van haar mag genieten <3

Nee hoor, ze zijn wel echt enorm die oren maar wel allebei even groot.

Hilli schreef:
Misschien een dagje ouder, maar nog lang niet klaar met samen de wereld ontdekken. Hoe trots je kunt zijn, weet ik als geen ander - mijn merrie is 20 en gaat zo lekker momenteel! Houden zo! <3

Zo is het precies!

ambre schreef:
Ik vind jullie super knap en jij kunt zat rijden.
Misschien wat meer vertrouwen er in hebben dat het ZZZ ook wel lukt,want je reed in het ZZL ook pnt genoeg!

En ze ziet er nog uit als een jonge blom!:)

Ik voel me anders p dit niveau nog best een prutser maar trainen en dan heb ik er wel vertrouwen in dat het komt!

mala26 schreef:
Wie had dat ooit bedacht hé, dat jullie na haar blessure leed nog zo ver zouden komen!
Super fijn voor je en hopelijk kunnen jullie nog even samen verder studeren.

Niemand had dit verwacht ;)

webster543 schreef:
Wat gaaf zeg! Echt super dat jullie weer in de sport zitten en niet zomaar om het even welk niveau!
Dikke dikke proficiat voor je geweldig beleid! Zonder dat, zouden deze plaatjes niet mogelijk zijn!

Beleid is wat zij me leert ;)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:32

Wat een onwijs mooie merrie, en ze straalt gewoon (letterlijk en figuurlijk ;)!)
En wat een mooi kind heeft ze op de wereld gezet!
Snap dat je hier trots op bent! Nog lekker van genieten :D!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:38

die hoofdfoto geweldig!!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:43

Ik heb met open mond naar de 17-jarige otje gekeken! jeeeeeetje wat een verschil! ook mijn complimenten naar je rijstijl! ik vind het er vriendelijk en ongedwongen uitzien! bovendien geen abnormaal gek voorbeen gezwaai, maar gewoon, netjes!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:50

Zo hee die loopt er nog knap bij voor een dame op leeftijd! Super knap! en wat een verschil met de drachtige foto, alhoewel ze daar wel schattig bollie wollie is haha. Gewoon lekker door gaan zo lang het goed voelt en hopelijk is er dan binnenkort een ZZZ puntje voor je!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:53

Dit maakt paardrijden paardrijden! Ik vind het zo fantastisch. Ik was ook bij jullie vorige topic helemaal onder de indruk. Je bent een briljante ruiter als je naar je beestje luistert en haar begrijpt. In alles straalt dat ervan af en dat maakt het zo'n mooi beeld. Echt respect

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:54

Wat een leuk, sympathiek overzicht! En dan die foto waarop ze ongetraind in haar wintervachtje zit.. Ik hoop dat jullie nog mooi zo door kunnen trainen! Veel plezier!