Cipollini (Laurentz x Osmium) kür op muziek en clinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fysiomeid

Cipollini (Laurentz x Osmium) kür op muziek en clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 09:29

Even voorstellen:
Sinds een jaartje ben ik weer begonnen met het rijden (na 3 jaar paardloos te zijn door tijdgebrek door werken en studeren). Het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar omdat mijn moeder rugklachten kreeg van het bijrijden had ze gevraagd of ik hem eens wilde rijden. Het klikte gelijk met Cip dus het begon bij mij ook weer te kriebelen. Gelukkig vonden de eigenaren het ook goed dat ik hem ging rijden, dus zodoende. Sinds dit jaar hebben we zelfs een startkaart, en ik ben begonnen in de M1. Ondertussen ben ik M2 gestart en zijn we aan het trainen voor de Z1. We zijn vooral aan het werken aan het vertrouwen en het afvloeien van spanning, hij heeft totaal geen moeite met zwaardere oefeningen maar juist in de basis valt er nog een hoop te verbeteren. Ook de oprichting moet langzaam wat verbeteren, maar daar moet er nog wat kracht voor bijkomen en we geven hem graag de tijd daarvoor.

Hier een paar foto's van het begin:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar zomer in de warmte op het land gereden en lekker gedoucht daarna :+
Afbeelding

Deze foto is gemaakt tijdens een clinic van John Tijssen
Afbeelding

Een paar weken geleden hebben we meegedaan aan de clinic van Carolien Reverdink voor Gelderse paarden bij Stal Midler, hieronder een paar foto's:
Afbeelding

Concentratie haha, ellebogen langs je lichaam!
Afbeelding

Hieronder staan twee filmpjes, eentje van de clinic waarbij we een beetje aan t kl*ten waren met schakelen en verzameling:
http://youtu.be/Ns7yN-Ga9uc
En eentje van kür op muziek (M niveau) afgelopen zaterdagavond waarbij we een overall 2e plaats wisten te bemachtigen *\o/*
https://www.facebook.com/bertdewolff/vi ... 138652765/
Tijdens de kür heb ik hem wel wat overhaast gereden (altijd bang dat je niet uitkomt met de muziek ofzo, haha }:0 ) maargoed wel heel trots op hem dat hij nergens naar keek en de oefeningen zelf gingen wel netjes gelukkig. Ook is de oprichting wat minder, dus echt een puntje om aan te werken als hij sterker wordt!

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden, ik ben hoe dan ook helemaal gek op hem <3!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:37

Hee een Laurentz! Die zie je (helaas) niet zo vaak.
Erg leuk dier. Leuke kuur ook, past wel bij zo'n stoer paard :j

Ben benieuwd hoe hij is met wat meer kracht en als je idd net iets meer rust hebt in je kür, volgens mij wordt hij dan echt heel gaaf!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:45

Gaaf hoor! Ik heb zelf sinds kort een halfbroertje staan :) Een Laurentz x Larix :D
Geweldige en fijne paarden
Laatst bijgewerkt door Shanna7836 op 09-09-15 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Re: Cipollini (Laurentz x Osmium) kür op muziek en clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:47

Volgens mij ben ik verliefd, wat een machtig mooi paard *kwijl*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:26

Wow, wat een leuk paard.
Ben je nu op dat eerste filmpje bezig met travers, want zo lijkt het.
Wat me bij de kür opvalt is dat je erg weinig stelling en buiging hebt tijdens de schouderbinnenwaarts en de travers. Maar dit laatste kan natuurlijk ook door de spanning van een kür rijden komen.
Is totaal niet aanvallend op je, maar dit viel me gewoon op. Heb nl. zelf ook nog wel eens problemen met de stelling en buiging als ik deze oefeningen rijd.
Voor de rest ga zo vooral zo door.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:26

Wauw wat een prachtig paard! Ziet er netjes uit :)

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 12:02

Dankjewel allemaal, super leuk om jullie lieve reacties te lezen :)

FriesWytske schreef:
Wow, wat een leuk paard.
Ben je nu op dat eerste filmpje bezig met travers, want zo lijkt het.
Wat me bij de kür opvalt is dat je erg weinig stelling en buiging hebt tijdens de schouderbinnenwaarts en de travers. Maar dit laatste kan natuurlijk ook door de spanning van een kür rijden komen.
Is totaal niet aanvallend op je, maar dit viel me gewoon op. Heb nl. zelf ook nog wel eens problemen met de stelling en buiging als ik deze oefeningen rijd.
Voor de rest ga zo vooral zo door.

Nee ik wilde geen travers inzetten, maar hij denkt heel graag voor me en het rondje ervoor had ik wel aan die langezijde travers gedaan dus hij dacht nu oooh waarschijnlijk wil je dit :D i.p.v. het meer sluiten achter is het natuurlijk veel makkelijker om je achterhand opzij te brengen haha. In het begin van het filmpje zie je hem ook al lekker zwabberen en beetje uitbreken met zijn achterhand, maargoed daar proberen we nu langzaam aan te werken.
Stelling en buiging viel mij ook vies tegen op de kür video inderdaad |( tijdens de training gaat dit prima maar ik verstijf zelf nog teveel met de wedstrijden denk ik, is een puntje waar ik zelf aan moet werken. Goed opgemerkt hoor, no problemo haha!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:06

Ha Mariska, leuk dat je je kur hier hebt neergezet, kan ik hem ook nog even zien :D Heel veel succes met alle wedstrijden, gaat helemaal goedkomen!

Jullie zijn echt een heel leuke combi!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:24

Nou na 3 jaar en dan zo wegrijden doe ik je niet na...

Wat een prachtig paard!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:08

Je rijdt hem erg vriendelijk, leuk om te zien! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:12

Ik vind hem echt zo onwijs gaaf! Ontzettend leuk paard om het rijden weer mee op te pakken. Ik ben benieuwd wat jullie toekomst gaat brengen!