Nu bijna 3 maanden geleden kocht ik mijn huidige paard, Cavallo Rosso.
Cavallo Rosso, is een 6 jarige KWPN ruin van rond de 1.63 groot en zijn vader is de succesvolle hengst Johnson.
Cavallo Rosso zijn stamboek naam is Eeuwe D, maar omdat ik hem kocht als Cavallo Rosso heb ik deze naam gehouden daar ik dit een veel leukere naam vind.
Mijn zoektocht naar een nieuw paard begon zo'n 4 maanden geleden, toen ik mijn ''ex'' paard te koop had gezet, daar heb ik een super goed huisje voor gevonden.
Na 2 weken dat ik Rosso in mijn bezit had ben ik mijn startpas al gaan aanvragen, puur voor ervaring op te doen en als team te gaan groeien en lekker de wedstrijden mee te gaan pakken.
Afgelopen zaterdag 5 en zondag 6 september stond onze 3e en 4e wedstrijd gepland, namelijk de Nissewaard cup op manege Willemshof.
Wat was dat een leuke ervaring, en wat heeft mijn brave 6 jarige top paard zich voorbeeldig gedragen.
Zaterdag moesten we al vroeg de ring in, maar met resultaat... we reden ons naar de eerste plek toe met in de eerste proef 186 en in de 2e proef reden we ook nog een winstpunt met 194.
Zo trots als een pauw dat ik was en nog steeds ben, gewoon 2x een eerste plaats behaald met mijn paard die ik nog geen 3 maanden heb.
Vol goede moed gingen we op naar de zondag, we moesten deze dag in de middag van start..
Ik vond Rosso deze dag zelf minder fijn lopen, hij had voor mijn gevoel wat flitsender kunnen gaan in tempo.
Maar goed, ik wou een braaf en geen gekke sprongen paard... en ja die had ik zeker!!
Aan het eind van de middag werd er besloten of ik mee moest gaan rijden met de parade van de categorie B/L.
En ja hoor, ook wij moesten daar aan mee gaan rijden.. Dus daar gingen we dan.
De baan zat vol met publiek, harde muziek en het was zo leuk om hier aan mee te doen..
En toen werden we ook nog eens naar voren geroepen dat we in de 1e proef weer een eerste plaats behaald hadden met 185 en jawel ook in onze 2e proef hebben we weer een 1e plaats veroverd met 188 punten.
Weer 2 winst gereden met mijn lieve Rosso.

En we zijn ook nog eens weekend kampioen geworden in onze eigen categorie de B.
Onze teller staat nu al weer op B+7 winstpunten, ik hoop aan het eind van het jaar de overstap te maken naar het L.
Ik ben Rosso enorm dankbaar dat hij zo een werkwillig en super braaf paard is, ik leer veel van deze knappe man.
Ik had nooit gedacht dat ik zo een sterke band met een paard zou krijgen en dat in pas 3 maanden tijd.
Op naar nog veel mooie tijden met Cavallo Rosso, ik wil jullie graag wat foto's laten zien van dit leuke wedstrijd weekend.

Tijdens de prijs uitreiking te paard zondag 6 september, daarna volgde de ereronde.

Voor wie het leuk vind, hier nog een filmpje van de ereronde.
https://www.youtube.com/watch?v=ysRQFiCZAiM
Groetjes!!
.