Ooit komen we er ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Ooit komen we er ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:18

Hey iedereen,

Ik wil jullie enkele foto's tonen van Igor en mij.
Igor van de Wittemoere is een 7-jarige ruin.
Vader: Cooper van de Heffinck
Vader Moeder: Orlando
Het is een echte lieverd, maar we hebben er hard moeten aan werken ...
Igor is vrij laat geleerd (pas aan zijn 5 jaar), maar het was geen simpel paard. Hij was paniekerig, schuw van mensen ... Maar ach het is dan ook wel een leuk projectje ...

Hij kon (in het begin vooral) plots verschieten (van spoken :Y) ) en dan was hij katte rap, hij draait letterlijk van tussen mijn benen en daar bovenop schrok hij omdat mijn gewicht zowat naast hem kwam, waardoor hij bleef wegdraaien van mij, nuja, ik ben nog nooit zoveel van een paard gevallen als bij hem O:) beter gezegd ben van al mijn andere paarden nog niet gevallen, buiten van hem en hij is eigenlijk braaf want bokken, steigeren enzo .. doet hij niet, het is alleen af en toe panikeren ... Maar dat is ondertussen al veel verbeterd en ik zit er al niet meer zo snel naast ...

We hebben er zo hard aangewerkt dat hij mij nu toch wel super goed vertrouwt! Hij volgt mij overal naar toe ... Zelfs 's avonds als we les gevolgd hebben en het is donker buiten, loopt hij gewoon naast mij in de donker de camion op ... Natuurlijk doen we het licht aan normaal gezien, maar voor 1 keer was de eigenaar nog niet aan de camion :+

We hebben ondertussen al 5 parcourtjes gereden. De eerste 2 waren afgelopen winter binnen. Zijn eerste parcours was in de Aspiranten en heb ik gewoon rustig in draf rond gereden en had hij 1 foutje op het einde van het parcours. De week erna was het in dezelfde binnenpiste, maar meneer liep niet zo ontspannen als de week ervoor, in de Aspiranten uitgebeld omdat Igor hem oversprong op de waterbak en hij was zodanig van zichzelf geschrokken dat hij landde en 180 graden draaide met als resultaat dat ik er naast lag in plaats van er nog op zat :Y) Maar ach er moet voor alles een eerste keer zijn hé ...

Dan afgelopen 3 weken is hij ook mee geweest op concours. Eerst op een plaatselijke jumping reeks 3 gereden (80-90cm), we waren dubbel 0 en een 6de plaats. Super trots was ik op hem! De week erop was het tornooi in Oudenaarde van LRV Zottegem en hebben we ons debuut gemaakt in de Beginnelingen. Het stond wel al 1m gebouwd op het einde van het parcours, maar ach springen doet hij en we hebben dan ook een nul rondje gelopen. En dan de week daarna op tornooi in Merelbeke in de B hadden we 1 foutje en dat kwam omdat ik iets te kort op de sprong kwam (uit de bocht). Maar hij sprong toen ook echt super!
Af en toe kijkt hij nog eens naar een bakje of hekje dat onder de sprong staat, maar als ik gewoon vriendelijk aan spoor springt hij gewoon alles alleen moet ik er dan wel goed vast op zitten want hij durft dan wel eens wat hoger springen dan dat nodig is ... :Y)

Nu genoeg geschreven, voor diegene die alles gelezen hebben alvast proficiat om dat vol te houden! :+

Bij deze enkele foto's van het afgelopen jaar.

Bijna exact een jaar geleden heeft Chelsea eens enkele foto's gemaakt van Igor en mij.
Toen zagen we er zo uit:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

In april is Nenah langs geweest om enkele foto's te maken.
Bij deze nog enkele dressuurmatige foto's. Ondertussen (nu) zijn we al veel verbeterd dankzij de lessen die we volgen :Y)

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Dit was in Oostwinkel in reeks 3.

12. Afbeelding

En dan enkele foto's van op het tornooi van LRV Zottegem in Oudenaarde.

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Ik heb ook nog enkele filmpjes maar die moet ik nog overzetten van mijn gsm en mijn vriend zijn gsm naar mijn pc :) Daar moet ik nog eens werk van maken ...

Ondertussen hebben we thuis ook al op hogere hoogtes getraind (gisteren 1.25m), we worden samen steeds beter en beter, er is nog steeds veel werk aan de winkel, maar ik ben ondertussen helemaal verliefd geworden op deze jongen <3

En ik wil binnenkort Igor zelf nog eens op de foto zetten, dus daar komt zeker ook nog eens een topic van O:) O:)

renskesanne

Re: Ooit komen we er ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:20

leuk paardje zeg!

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:30

Igor is wel een knappert hoor! Leuk om een paard aan de hand van foto's zo te zien groeien :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:34

Hij is prachtig! Wat springt ie hoog zeg +:)+ succes samen

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:47

Amai wat een overschot op die laatste foto's. Talent heeft hij wel ;) Jullie zijn een leuk team samen Sara! ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:50

Dank je allemaal :)

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:31

Wauw! Ziet er goed uit!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 06:28

mooi sportpaard!

PollyKnollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:47

Leuk paard :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:57

Is toch wel echt een heel knap paardje <3
Wil ik nog wel eens zien springen :D

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:07

Leuk paard, springt erg goed!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 13:12

xTitanic schreef:
Is toch wel echt een heel knap paardje <3
Wil ik nog wel eens zien springen :D

Hij is al veel veranderd :P kga je nog eens opnieuw moeten vragen om een fotoshootje te doen :D

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:26

Zijn foto 7-11 de meest recente foto's? Daar vind ik hem juist wat schraal en raar in zijn haar...

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:56

Wat een gaaf paard zeg! Ziet er uit alsof ie heel fijn loopt! Jullie passen goed bij elkaar :)

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:09

Veel succes samen! En wat spring hij hoog!! <3

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 19:50

Rindin schreef:
Zijn foto 7-11 de meest recente foto's? Daar vind ik hem juist wat schraal en raar in zijn haar...

Die waren in april net na de winter :) de meest recente zijn de foto's er na :)