Day Dream aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

a_m_d_j

Day Dream aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:40

Het heeft even geduurd, maar hier zijn ze dan!

Eindelijk rijfoto's van mijn knappe merrie _/-\o_

Ik heb haar nu sinds een paar maanden in mijn bezit en we gaan steeds weer een stukje vooruit!

Het is een erg sensibele en hete merrie (van Johnson x Ferro). We proberen steeds meer de ontspanning op te zoeken en het tempo onder controle te krijgen en dat gaat steeds beter!

De laatste tijd is ze heel relaxed en erg fijn te rijden :o

We hebben nog een eind te gaan, maar ben nu al heel trots op wat we hebben bereikt!

Hier de rijfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geslaagde training!
Afbeelding

Ik ben er van bewust dat ik soms nog geneigd ben om voorover te vallen, probeer hier hard aan te werken maar is soms lastiger dan ik denk O:)

Tips zijn uiteraard altijd welkom! +:)+

:wave:

Cotedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:44

Mooie merrie hoor! Hoe oud is ze?

Ik zie veel foto's van dezelfde hoofd/hals houding. Ziet er goed uit maar variatie hierin meepakken is ook erg effectief in trainingen. Het achter de LL proberen te kruipen kan je zo ook wat meepakken. Maar misschien doe je dat ook wel.
Laatst bijgewerkt door Cotedor op 31-08-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Re: Day Dream aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:46

Leuk dier!!!

Ze zit wel steeds achter de loodlijn en zie haar vaak haar rug wegdrukken, zou haar losser laten en haar eigen houding laten opzoeken. Neusje eruit laten rijden en ontspanning opzoeken :)

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:50

Ik vind dat je dr netjes rijdt, echt een knapperd! Let wel op je houding in de galop, echt proberen te zitten en jezelf lang te maken en op je beugels steunen (misschien gaatje korter om te 'oefenen' voor je balans?)

Ze loopt wel een beetje diep en rond, vind ik niet erg, maar durf haar ook ruimte te geven zodat ze zich langer maakt in de bovenlijn. Afwisselen! :)

Succes met je mooie merrie! :D

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:56

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er van bewust dat ik soms voorover val, vooral in de galop is het vrij lastig omdat ze je gauw naar voren gooit maar het gaat al beter dan in het begin.

Ze heeft inderdaad gauw de neiging om diep te gaan lopen, eerst was er helemaal geen verbinding en liep ze in een houding en was er met mijn benen ook niks te beginnen. Dit gaat gelukkig al beter en ze zoekt al meer mijn hand op en accepteert het been.

Echter zit daar nog veel werk in, maar ben blij dat er al meer ontspanning is als voorheen!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:59

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:01

Knappe day! Was leuk om de foto's te maken haha :D (waar is onze knappe broer en zus foto!? 8-) )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:06

Knappe merrie, echte johnson. Lijkt wel erg kort te draven, probeer meer ruimte te pakken.

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:07

renateeee_ schreef:
Knappe day! Was leuk om de foto's te maken haha :D (waar is onze knappe broer en zus foto!? 8-) )

Daar zijn knappe broer en zus haha! *\o/*

[Afbeelding

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:11

Arianne, zo leuk om te zien dat jullie een steeds betere combinatie aan het worden zijn.
Mij is het helaas nooit gelukt, om deze hete/sensibele merrie te rijden zoals jij haar nu al aan het rijden bent.
Petje af, ik ben trots op jullie beide!

Whoep whoep!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:13

Gaaf dier zeg en fijn dat jullie nu ontspannen kunnen rijden!
Ik vraag me wel af of dat voorover vallen niet door je zadel komt? Het zadel lijkt te klein voor je. Heb je hier al weleens naar laten kijken? Want dan kan jij nog zo goed op je bibs proberen te zitten, als je zadel je omhoog wipt is er geen beginnen aan ;)

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:16

DNIEZE schreef:
Arianne, zo leuk om te zien dat jullie een steeds betere combinatie aan het worden zijn.
Mij is het helaas nooit gelukt, om deze hete/sensibele merrie te rijden zoals jij haar nu al aan het rijden bent.
Petje af, ik ben trots op jullie beide!

Whoep whoep!

Dankjewel meid! Leuk om te horen.
Ben ook heel blij met der en fijn dat het ook zo goed gelopen is tussen ons! :)

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:17

Dee_Es schreef:
Ik vraag me wel af of dat voorover vallen niet door je zadel komt? Het zadel lijkt te klein voor je. Heb je hier al weleens naar laten kijken? Want dan kan jij nog zo goed op je bibs proberen te zitten, als je zadel je omhoog wipt is er geen beginnen aan ;)

Ja voor het mooie zou ik eigenlijk een 18 inch moeten hebben, dit is 17,5.
Het is een mooi zadel wat ik voor een redelijke prijs heb kunnen kopen tijdens de aanschaf van mijn merrie. Nu is het sparen voor een betere, echter gaat dat helaas niet zo snel als ik wil haha. :o

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:24

Heel knap paard!

Pas wel op dat je ze niet continu te diep laat lopen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:29

Arianneeee_ schreef:
Dee_Es schreef:

Ja voor het mooie zou ik eigenlijk een 18 inch moeten hebben, dit is 17,5.
Het is een mooi zadel wat ik voor een redelijke prijs heb kunnen kopen tijdens de aanschaf van mijn merrie. Nu is het sparen voor een betere, echter gaat dat helaas niet zo snel als ik wil haha. :o

Geldboompje in de tuin planten :$ :+
Veel plezier nog met je knappe merrie! Gaat vast goed komen.