Ulysse de la Chesnée - mijn ondeugende topper!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

Ulysse de la Chesnée - mijn ondeugende topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:23

Hello Bokkers!

Voor 't eerst op Bokt zal ik foto's plaatsen van mijn paard, selle français van 7jaar oud, 1,74cm hoog en 'n echte clown everyday.

Ulysse ken ik sinds zijn geboorte - 't was eerste veulen geboren in 't stal waar ik kwam met mijn paarden te staan. Hij was heel groot met veel body en zag meer op 'n boulonnaisveulen dan warmbloedveulen!
Toener tijd zou ik nooit weten dat hij ooit van mij zou zijn.
Ik heb zijn zusters zadelgemaakt en flinkt op verliefd geworden. Dus stiekem hoopte ik ooit één van twee te kopen..
Ik heb Ulysse als 2jaarige voor de locale fokwedstrijd klaar gemaakt, hij was toen steeds hengst en al heel ondegeund, speels, maar nooit gemeen. Van de fokker mocht ik ook even hem "doorwerken" - longeren met 't zadel, 2keer erop in stap en hop, terug naar 't wei!
3weken na dat 't fokwedstrijd was over, Ulysse maakte zijn boxdeur open en kwam los te galoperen op 't erf, sprong de entrée-barrière en slipte uit op 't asfalt. Hij kreeg 'n klein wondje op zijn rechtsachter kogelgewricht. Op zich niks ergs, maar de ellende begon. Bijna 8maanden was hij kreupel/niet kreupel/kreupel. Dierenarts kon niks vinden. Op 't einde de fokker was zat met geld uitgeven en 'n paard op stal hebben die geld kost en nooit goede verkoop-visitie zal krijgen. Hij was bijna van plan om Ulysse te verkopen naar 'n paardenhandelaar. Toen ging ik in 't protest en roepte dat ik hem zelf kocht als 't moest!
Ik werkte bij deze fokker om zijn paarden zadelmak te maken in ruil van 't pensioen van mijn eigen paarden. Mijn inkomen van mijn baan bij de racepaarden, was net genoeg om redelijk te leven. Paard erij kopen? Hoe dan?? Onmogelijk!
Omdat ik heb hem zoveel geholpen, na even nadenken en overpraten met zijn vrouw, kwamen ze tot konklusie dat Ulysse mag van mijn worden. Ik geloofde mijn eigen oren niet! Ik wist wel dat ik heb 50% geluk dat deze paard niet kreupel blijf. Maar ik nam 't risico wel! Ik weet nog dat ik geloofde niet totdat de eigenaarkaart was ondergetekend! De fokker wou niet eens de symbolische 1euro van mij voor deze paard!
Dat was 4jaar geleden! Sinds die, Ulysse - aka Cerise sur le gâteau (Kerst zoals 't kerst op 't taartje) is in mijn leven en blijft tot 't einde!
Ik droomde over perfecte dressuurpaard om te leren en rijden tot Z en hoger.. Maar 't leven is niet zo.. Ik heb 'n ondeugende springgefokte paard die alles kan als hij wil :) Met enorm souplesse en kracht, veel energie voor speels te doen en sinds 3jaar nooit kreupel meer geweest!

Naam: Ulysse de la Chesnée
7 jaar oud
Vader: CHEF ROUGE (Holsteiner Warmblut) zoon van CASSINI I
Moeder: KALI DE LA CHESNEE (Selle Francais Section A)
Vader van de moederskant: ECHO DE LA HURIE (Selle Francais Section A) zoon van Quidam de Revel

Ik poetsen, voetjes mooi maken, laat ik hem in de bak, net mijn rug gedraaid en...! :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Effe draven, beetje levendig worden:)
Afbeelding

Afbeelding

Galopje :)
Afbeelding

Afbeelding

Flying horse, that's me! :)
Afbeelding

Mag ik nu mijn fles hebben?
Afbeelding

En dat was 'n keer vrij springen op wat hogere balken. Heel zeldzaam om zo hoog te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Onze beste dressuurfoto van maart 2015:
Afbeelding

En tot einde even loslaaten voor 2de keer proefrijden met cordeo :)
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor 't kijken!

jUst_eVa

Re: Ulysse de la Chesnée - mijn ondeugende topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:48

Wat een leuk paardje! Ziet er goed uit!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:55

Heerlijk paard! Wat kan ie springen zeg, wow!

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 11:47

Bedankt :D
Jaa, hij heeft erg veel gemak met springen.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:58

Een knap paard is het zeker. Je hebt ontzettend veel geluk gehad met hem. Veel plezier nog samen, jullie zijn een leuk duo!:D