Een ongeluk ligt in een klein hoekje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deWolf

Een ongeluk ligt in een klein hoekje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 11:26

Gisterenmiddag toen ik naar de wei liep om mijn ruin Impala te halen zag hij me al aankomen en keek vrolijk op om daarna nog een laatste hap te nemen en naar het hek toe te lopen. We liepen zoals gewoonlijk naar de poetsplaats waar het dagelijkse poetsritueel begon. Net boven zijn voorlinkse hoef zag ik twee mini druppeltjes bloed. Hij zal wel gestoken zijn door iets... Nietsvermoedend poetste ik verder totdat ik naar zijn andere kant liep en daar zag dat zijn halve voorbeen open lag.

Een 20-25cm lange snee, waarvan ong de bovenste 15 cm oppervlakkig en het onderste gedeelte ongeveer 3-4cm diep. Geschrokken liep ik naar de stacaravan, waar de alleswetende stalmedewerker woont. Hij kwam ook even kijken en net zo geschrokken als ik, en hij zei dat ik de wond moest schoonmaken en daarna ontsmetten met betadine, en dat hij de veearts ondertussen belt.

Twee uur later kwam de veearts aan en liet zien dat er een ader vlak naast de snee loopt, en dat hij heel erg veel geluk heeft gehad, want alleen de huid is geraakt. Als de pees was geraakt was zijn revalidatie heel anders gelopen, en als de ader was geraakt dan was hechten niet eens meer nodig geweest...

Éen uur later was het been helemaal ontsmet en schoongemaakt en stond arme Impala met zijn hoofd tussen mijn benen in dromenland van de narcose en kon het hechten beginnen. Uiteindelijk heeft het hechten twee uur geduurd. Daarna is zijn hele been dik verbonden en hij begon Impala wakker te worden.

Maandag, over 3 dagen komt de veearts de bandage verwisselen, en over twee weken mag de hechting eruit. Tot dan staat arm beestje op stal, waar hij sowieso al een hekel aan heeft. Maar we mogen van geluk spreken dat we er op tijd bij waren en het niet ernstig was.

Voor foto's klikken op eigen risico, zeker niet als je aan het eten bent... :n

http://dumploaded.tumblr.com

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:28

Ah bah :(.
Is inderdaad mega schrikken zeg!

Heel veel sterkte en beterschap!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:36

Och jee, dat is schrikken! Wat een geluk gehad, gelukkig!!
Heel veel sterkte en beterschap.

Weet je al hoe het gekomen is? Niks scherps in het weiland?

deWolf

Re: Een ongeluk ligt in een klein hoekje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 11:40

We denken dat het een ijzer was van een weidegenootje, omdat er boven de snee nog twee kleine wondjes op zijn borst zitten dat echt trapwondjes zijn. Plus, hij heeft nogal de neiging om ruzie uit te lokken, de sukkel :')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:38

Dat is zeker schrikken. Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.
Heb alle foto's ff bekeken. Leuk paardje.

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:10

Omg, ik kan dit niet aan zien wou de fotos bekijken en omg, ik kan dat soort dingen nooit aanzien, beterschap

Rianne_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:45

Dat is schrikken zeg :(
Heel veel beterschap!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:48

Veel beterschap! Ik zou voor de zekerheid toch je hele wei langsgaan om te kijken of er iets is wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt, gewoon voor de zekerheid :)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:37

Het gaat gelukkig al een heel stuk beter! Donderdag zijn de hechtingen er uit gehaald en vandaag zijn laatste bandage eraf, en oh wat was paard er blij mee *\o/*

Ik heb een foto geüppload op de zelfde site http://dumploaded.tumblr.com, van hoe de wond er nu uit ziet, helaas nog steeds niet een heel smakelijk gezicht. De DA heeft er aluspray opgespoten vandaar de kleur.

Afbeelding
Even lekker grazen na DA bezoek.

We blijven van de week in telefonisch contact met de DA, en volgend weekend komt hij nog even kijken. Tot dan mag hij aan de longe of onder het zadel in stap (buiten)ritjes maken.

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties! <3