Een 20-25cm lange snee, waarvan ong de bovenste 15 cm oppervlakkig en het onderste gedeelte ongeveer 3-4cm diep. Geschrokken liep ik naar de stacaravan, waar de alleswetende stalmedewerker woont. Hij kwam ook even kijken en net zo geschrokken als ik, en hij zei dat ik de wond moest schoonmaken en daarna ontsmetten met betadine, en dat hij de veearts ondertussen belt.
Twee uur later kwam de veearts aan en liet zien dat er een ader vlak naast de snee loopt, en dat hij heel erg veel geluk heeft gehad, want alleen de huid is geraakt. Als de pees was geraakt was zijn revalidatie heel anders gelopen, en als de ader was geraakt dan was hechten niet eens meer nodig geweest...
Éen uur later was het been helemaal ontsmet en schoongemaakt en stond arme Impala met zijn hoofd tussen mijn benen in dromenland van de narcose en kon het hechten beginnen. Uiteindelijk heeft het hechten twee uur geduurd. Daarna is zijn hele been dik verbonden en hij begon Impala wakker te worden.
Maandag, over 3 dagen komt de veearts de bandage verwisselen, en over twee weken mag de hechting eruit. Tot dan staat arm beestje op stal, waar hij sowieso al een hekel aan heeft. Maar we mogen van geluk spreken dat we er op tijd bij waren en het niet ernstig was.
Voor foto's klikken op eigen risico, zeker niet als je aan het eten bent...
http://dumploaded.tumblr.com
.