Sinds, ik denk nu 2 week, zijn we wat meer bezig met grondwerk, zonder zadel rijden en rijden we nu rond zonder tuig in de bak (wel met een neckrope, aka een halstertouw
). Ella vind dit echt heel leuk om te doen en ik ook, vooral om even lekker te ontspannen en lekker rustig rondjes rijden na het serieuze werk. Vandaag is Marleen (marleen_a_a @ bokt) langsgekomen om dit vast te leggen. Helaas was Ella erg vervelend en hebben we niet echt fijn kunnen rond rijden
Maaar dit neem ik haar niet kwalijk na een zalige dressuurles op maandag en een super eerste oefenparcours dinsdag.
Toch zijn er nog erg leuke foto's uitgekomen die ik graag met jullie wil delen
Ella is een 6-jarige merrie uit Sandro Hit x Cocktail, we rijden met name dressuur maar ook zijn we bezig met springen (en grondwerk, vrijheidsdressuur én tuigloos rijden)
1. Eerst een paar foto's van ons samen gemaakt

2. En van Ella natuurlijk, met behulp van voornamelijk ezel geluiden

3. Dan hop erop, ik stap altijd eerst een paar rondjes nog met het halster om, dit doe ik omdat we nog niet heel lang met alleen een neckrope rijden en ik het goed wil doen. Ook met zadel omdat haar draf vreselijk uit te zitten is zonder zadel

4. Halster af

5.

6.

7. Mooi poseren kunnen we ook

8. En galop....
Ella was vervelend vandaag en luisterde niet optimaal naar mijn benen/stem dus de galop ging niet zo goed. Dit hebben we hierna ook niet weer gedaan omdat ze (voor de eerste keer) niet gelijk terug wilde naar de draf. Kan gebeuren maar dan pak ik het liever een andere keer weer op
Dit is dus ook waarom ik wat meer druk op de neckrope heb. 
9. Brave merrie

10.

11. En nog even stappen zonder zadel

12. Snoepjeee?
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vuik43&s=8#.Vd3T6XgX_pY
13.

13. Nog even uitrazen in de bak.

14. En Ella zou Ella niet zijn om heel hard het weiland in te rennen als Marleen erbij is met de camera

15. Om vervolgens alweer gestalkt te worden door die stomme camera. Gelukkig was nu Onchao het slachtoffer

De foto's zullen niet speciaal/bijzonder voor de meeste mensen maar voor ons is dit echt een mijlpaal. Vergeleken met hoe we in het begin rondreden en ik haar nu 100% kan vertrouwen en dat ze dit überhaupt toelaat zonder vervelend te doen/niet luisteren (met uitzondering van vandaag
) betekend heel veel voor mij. We hebben in een korte periode zeer veel bereikt en daar ben ik trots op
Voor de nieuwsgierigen hier nog een filmpje van ons oefenparcours gisteren, omdat het de eerste keer was zijn we lekker laag gebleven. Met de les springen we tegenwoordig B/L niveau
https://www.youtube.com/watch?v=wWBnkOXt-aU
Bedankt voor het kijken en een reactie zouden we leuk vinden!