Ella, mijn veelzijdige topper!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oblivion

Ella, mijn veelzijdige topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 15:55

Dag allemaal! :D

Sinds, ik denk nu 2 week, zijn we wat meer bezig met grondwerk, zonder zadel rijden en rijden we nu rond zonder tuig in de bak (wel met een neckrope, aka een halstertouw :') :+ ). Ella vind dit echt heel leuk om te doen en ik ook, vooral om even lekker te ontspannen en lekker rustig rondjes rijden na het serieuze werk. Vandaag is Marleen (marleen_a_a @ bokt) langsgekomen om dit vast te leggen. Helaas was Ella erg vervelend en hebben we niet echt fijn kunnen rond rijden :( Maaar dit neem ik haar niet kwalijk na een zalige dressuurles op maandag en een super eerste oefenparcours dinsdag. :+

Toch zijn er nog erg leuke foto's uitgekomen die ik graag met jullie wil delen :o
Ella is een 6-jarige merrie uit Sandro Hit x Cocktail, we rijden met name dressuur maar ook zijn we bezig met springen (en grondwerk, vrijheidsdressuur én tuigloos rijden) :+

1. Eerst een paar foto's van ons samen gemaakt <3
Afbeelding

2. En van Ella natuurlijk, met behulp van voornamelijk ezel geluiden :')
Afbeelding

3. Dan hop erop, ik stap altijd eerst een paar rondjes nog met het halster om, dit doe ik omdat we nog niet heel lang met alleen een neckrope rijden en ik het goed wil doen. Ook met zadel omdat haar draf vreselijk uit te zitten is zonder zadel :+
Afbeelding

4. Halster af *\o/*
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Mooi poseren kunnen we ook :j
Afbeelding

8. En galop.... :') Ella was vervelend vandaag en luisterde niet optimaal naar mijn benen/stem dus de galop ging niet zo goed. Dit hebben we hierna ook niet weer gedaan omdat ze (voor de eerste keer) niet gelijk terug wilde naar de draf. Kan gebeuren maar dan pak ik het liever een andere keer weer op :+ Dit is dus ook waarom ik wat meer druk op de neckrope heb.
Afbeelding

9. Brave merrie <3
Afbeelding

10. <3
Afbeelding

11. En nog even stappen zonder zadel <3 *\o/*
Afbeelding

12. Snoepjeee?
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vuik43&s=8#.Vd3T6XgX_pY

13. <3
Afbeelding

13. Nog even uitrazen in de bak.
Afbeelding

14. En Ella zou Ella niet zijn om heel hard het weiland in te rennen als Marleen erbij is met de camera :')
Afbeelding

15. Om vervolgens alweer gestalkt te worden door die stomme camera. Gelukkig was nu Onchao het slachtoffer :Y) :+
Afbeelding

De foto's zullen niet speciaal/bijzonder voor de meeste mensen maar voor ons is dit echt een mijlpaal. Vergeleken met hoe we in het begin rondreden en ik haar nu 100% kan vertrouwen en dat ze dit überhaupt toelaat zonder vervelend te doen/niet luisteren (met uitzondering van vandaag :+ ) betekend heel veel voor mij. We hebben in een korte periode zeer veel bereikt en daar ben ik trots op <3

Voor de nieuwsgierigen hier nog een filmpje van ons oefenparcours gisteren, omdat het de eerste keer was zijn we lekker laag gebleven. Met de les springen we tegenwoordig B/L niveau :o
https://www.youtube.com/watch?v=wWBnkOXt-aU

Bedankt voor het kijken en een reactie zouden we leuk vinden! :D :+

Dempsy_Liv

Re: Ella, mijn veelzijdige topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:59

Wat voor een veulen is het? ps: leuke fotos alleen bij sommige fotos vond ik het alleen een beetje jammer dat je met je neckrope lekker aan het ontspannen was maar toch sporen aanhad, beetje een vreemd zicht. Maar verder ech héééle mooie fotos!!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:02

Leuk, je hebt goed vertrouwen in je paard dat je dat zo durft! Jouw merrie lijkt veel op de mijne, die heeft ook Sandro Hit in haar stamboom :)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:04

Ferera schreef:
Leuk, je hebt goed vertrouwen in je paard dat je dat zo durft! Jouw merrie lijkt veel op de mijne, die heeft ook Sandro Hit in haar stamboom :)

Dankjewel! Wat toevallig, heeft ze ook het fijne karakter geërfd? :D

Dempsy_Liv schreef:
Wat voor een veulen is het? ps: leuke fotos alleen bij sommige fotos vond ik het alleen een beetje jammer dat je met je neckrope lekker aan het ontspannen was maar toch sporen aanhad, beetje een vreemd zicht. Maar verder ech héééle mooie fotos!!

Onchao is een konik veulen! :D
Dat snap ik, was een bewuste keuze omdat ze zo aan het klooien was en zich moeilijker liet sturen dan normaal gesproken. Met dressuur/springen heb ik ze ook altijd om dus ik heb ze halverwege idd omgedaan. Maar er zit een groot verschil tussen ze om hebben en ze gebruiken, ik gebruik mijn sporen nooit tenzij het écht moet :D
En bedankt! :o

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:12

Zo te zien zijn de sporen niet de hele tijd gedragen, maar enkel bij de galop opnames e.d.
Ik zou graag je benen wat langer zien, is de draf misschien ook wat beter uit te zitten?
Maar los daarvan......ik zie mooie foto's en een leuk paardje.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:14

Toppertjes weer!
Jullie zijn echt onwijs ver al gekomen samen zeg, gaat echt goed... ben benieuwd wat de toekomst jullie brengt San. :)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:39

RaafSmits schreef:
Zo te zien zijn de sporen niet de hele tijd gedragen, maar enkel bij de galop opnames e.d.
Ik zou graag je benen wat langer zien, is de draf misschien ook wat beter uit te zitten?
Maar los daarvan......ik zie mooie foto's en een leuk paardje.

Benen langer als in beugels langer of uitdrukken? :+ Aangezien ze een springzadel opheeft zijn de beugels korter. Met zadel heb ik geen problemen met de draf, alleen lang draven zonder zadel is nog niet zo comfortabel. :j
Dankjewel! :D

Esaqar schreef:
Toppertjes weer!
Jullie zijn echt onwijs ver al gekomen samen zeg, gaat echt goed... ben benieuwd wat de toekomst jullie brengt San. :)

Dankje Shar!! :oo :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:43

Beugels wat langer, komt nu een beetje krampachtig op mij over.
Verder zie ik er niks verkeerds aan hoor!!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:45

RaafSmits schreef:
Beugels wat langer, komt nu een beetje krampachtig op mij over.
Verder zie ik er niks verkeerds aan hoor!!

Ah zo, bedankt voor je tip :j

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:00

Jaaaa ! Ik was zo benieuwd hoe ze waren geworden !
Ik vind echt dat jullie super vooruit zijn gegaan, als je de eerste keer dat ik kwam vergelijkt met nu... Petje af meid ! _/-\o_ +:)+

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 07:43

marleen_a_a schreef:
Jaaaa ! Ik was zo benieuwd hoe ze waren geworden !
Ik vind echt dat jullie super vooruit zijn gegaan, als je de eerste keer dat ik kwam vergelijkt met nu... Petje af meid ! _/-\o_ +:)+

Ze zijn echt leuk geworden hoor! :j Dankjewel! :oo

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:22

Toch wel leuke foto's hoor!

Je zit precies wel erg kort?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:45

xLes schreef:
Toch wel leuke foto's hoor!

Je zit precies wel erg kort?

Dankje! :o
Dat klopt, ik rijd ook op een springzadel, en met dat zadel spring ik ook dus dan heb ik korte beugels. :)