Töltproeven met IJslands vuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RavenIris

Töltproeven met IJslands vuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:45

Alweer een erg fijne wedstrijd gehad met mijn 2 IJslandse paarden dit weekend! Dat moet natuurlijk gedeeld worden... :D

Dit weekend was een driedaagse wedstrijd: Wedstrijden Zuid te Oirschot. Op vrijdag werden de selecties van de Toltproeven verreden, op zaterdag de selectie van de vier -en vijfgangen en op zondag de finales.

Met Prudur startte ik voor het eerst in de T4: een proef waarbij je vrij tempo tolt, traag tempo tolt en tolt op lange teugel moet tonen. Helemaal zijn ding: Dan mag hij gewoon doorkachelen en in draf vallen doet hij toch niet.. :+ Af en toe hebben we een enthousiast galoprolletje, maar daar moeten we gewoon nog een beetje op oefenen. Met Prudur reed ik ook de V2, hierin laat je trage tolt, draf, stap, galop en snelle tolt zien. In de T4 eindigden we in de finale als 3e, waar ik natuurlijk erg blij mee ben!
In de V2 ging vooral de draf niet erg goed, door een hele resem taktfouten die ik niet meteen opgelost kreeg, dus geen finale.

Elja bracht ik uit in de T3, waar je verschillende toltsnelheden moet laten zien. Helaas was ze heel erg gespannen en kon ik die spanning niet erg makkelijk laten afvloeien. Dit resulteerd in een heleboel galop ipv tolt en dus allesbehalve een finale... ;) Desondanks wel een erg leerzame proef. In de V3 (viergangen proef) ging de trage tolt wat te snel, en kon ik in de snelle tolt niet verhinderen dat ze doortrok naar de draf. Geen erg goede scores, maar voor mijn gevoel liep ze in deze proef wel meer ontspannen en kon ik alle foutjes beter opvangen. Dus al bij al wel tevreden!

En dan: de foto's!

Beiden geconcentreerd tijdens de trage tolt.
Afbeelding

Tolten op lange teugel in een lekker zonnetje. Hoewel die 30 graden misschien iets te veel van het goede was... :D
Afbeelding

Afbeelding

En nog een galopfoto... Hij was een beetje mat, ik vermoed door de warmte, maar desondanks ziet het er nog best spectaculair uit... :P
Afbeelding

Elja had er zin in! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook galop kan ze nog:
Afbeelding

Een blik van verstandhouding na de prijsuitreiking.. <3
Afbeelding

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:06

Ik vind het er super goed uitzien en mooie foto's!!

Mews

Re: Töltproeven met IJslands vuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:19

Mooie foto's Iris, ziet er goed uit! :) Gefeliciteerd met de mooie punten en de ervaring voor Elja. :j

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:50

Leuk topic heb je gemaakt Iris!

Nogmaals van harte met je resultaat met Prudur in de T4!
En natuurlijk super dat de paarden er weer een ervaring bij hebben :)

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:52

Wat gaaf zeg om te zien! Lijkt me best leuk om eens bij zo'n wedstrijd te kijken.

Het bonte Ijlandertje WOW <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:32

Die eerste foto van Elja is tof! Heeft Prudur toch maar netjes gedaan voor z'n eerste keer sport B. Volgend jaar sport A ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:36

Leuke foto's en goed verslag erbij :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:52

Echt super gedaan hoor Iris! Prudur en jij hebben jullie ding wel gevonden he, met de losse teugel! (vind ik echt 1 van de leukste onderdelen)

Elja doet het ook super volgens mij....nog wat onwennig maar heee.....beetje meer tijd en die knalt straks ook

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:11

Goed gedaan weer +:)+ en hele toffe foto's :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:29

Aah, prachtig! Ik heb vroeger ook de eer gehad met IJslanders te morgen werken en wat zijn het toch zulke zalige dieren!

Proficiat met je plaatsing!