We komen er wel! trainen met Baila v. Ooseven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

We komen er wel! trainen met Baila v. Ooseven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 10:50

Hallo allemaal :)

Een paar dagen geleden zijn er weer foto's gemaakt van de training. De foto's zijn best wel gaaf geworden en ik wil ze graag even delen!
Tips en commentaar zijn natuurlijk welkom maar hou het aardig aub.

Baila is een 9 jarige KWPN merrie (Soelaika x Ooseven) en meet nu 1.72 m. Trainen gaat steeds beter en we willen dit jaar wat onderlinge wedstrijden mee pakken. Ik hoop volgend jaar met haar te starten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn lekker facebook kwaliteit := sorry!

Een reactie zou leuk zijn!

Liselot

Re: We komen er wel! trainen met Baila v. Ooseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:54

Wat een leuk dier! Wel iets aan de royale kant als ik het goed zie :o

Vind dat je haar al netjes voor elkaar hebt en in de B moet dat zeker goedkomen als je op deze manier rond rijdt. In de training zou ik proberen om haar al wat meer op het achterbeen proberen te zetten, dmv korte tempowisselingen (echt steeds maar een pas of 3 vooruit) kan je haar sterker maken aan de achterkant.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

Ik vind dit een erg net beeld geven, je rijdt haar zo te zien erg 'voorzichtig' en rustig, wat imo zeker een pluspunt is!

Verder ga ik mee met mijn voorganger over het feit dat ze aan de royale kant is :)) En ook over het feit dat ze wel wat meer op het achterbeen gezet mag worden. Ik mis een stukje activiteit!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 10:59

Liselot schreef:

Vind dat je haar al netjes voor elkaar hebt en in de B moet dat zeker goedkomen als je op deze manier rond rijdt. In de training zou ik proberen om haar al wat meer op het achterbeen proberen te zetten, dmv korte tempowisselingen (echt steeds maar een pas of 3 vooruit) kan je haar sterker maken aan de achterkant.
Succes!

bedankt voor de leuke reactie en tip! Kan ik zeker iets mee!
Ze is inderdaad groot en breed. (Forse botten) maar ze heeft verder geen overgewicht. Ze word wel steeds ronder Door spieren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:05

Wat ziet Baila er toch goed uit <3 .
Prachtige merrie!
Duidelijk te zien dat ze graag wat doet, mooi geconcentreerd en oortjes naar voren.
Leuk dat je onderlinge wedstrijden wilt gaan rijden.

Als ik wel dan puntjes van aandacht mag geven dan heb ik allereerst wat aan te merken op je handen.
Je neigt hier en daar wat naar piano handen.
Door de piano handen steek je ook hier en daar je ellebogen van je lichaam wat voor het beeld niet zo elegant lijkt.
Tweede puntje is dat je graag Baila bewonderd :D . Probeer te vertrouwen op wat je voelt zodat je netjes naar voren kan kijken.

Gaat vast goed komen met de wedstrijden en ik denk zelfs dat je ook wel voor echie kan :j

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 11:49

OsMo schreef:
Als ik wel dan puntjes van aandacht mag geven dan heb ik allereerst wat aan te merken op je handen.
Je neigt hier en daar wat naar piano handen.
Door de piano handen steek je ook hier en daar je ellebogen van je lichaam wat voor het beeld niet zo elegant lijkt.
Tweede puntje is dat je graag Baila bewonderd :D . Probeer te vertrouwen op wat je voelt zodat je netjes naar voren kan kijken.

bedankt voor de tips :) ik ken mijn zwakke punten en dat zijn inderdaad mn handen en vooruit kijken. We werken er aan:)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:53

sharon488 schreef:
Liselot schreef:

Succes!

bedankt voor de leuke reactie en tip! Kan ik zeker iets mee!
Ze is inderdaad groot en breed. (Forse botten) maar ze heeft verder geen overgewicht. Ze word wel steeds ronder Door spieren :)

Nou... Ze heeft een lekker buikje, en daar zitten geen botten ;) mag wel wat af, hoor.
Verder mooi dier en denk dat je in het B zomaar lekker gaat scoren!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:12

Ze heeft een tijdje weinig gedaan omdat ik heel druk was met werk school en vakantie. Daarnaast staat ze nu voor een groot deel van de dag in de wei. Dus dan groeien de kilootje wel :p
Maar we pakken het trainen nu weer goed op en ik zal er even op Letten!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:19

De lichte verbeterpuntjes staan voor mijn part hier al heel netjes geschreven in het topic. Kan alleen maar toevoegen dat ik jullie een zeer fijne combinatie vind met uitsraling en dat het er heel vriendelijk en netjes uitziet. Kijk al uit naar jullie wedstrijd debuut die je hopelijk ook zult delen :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:25

Ziet er netjes uit!
Let inderdaad op je handen en ze mag zoals gezegd wat actiever maar wedstrijdjes gaan vast goedkomen!
Ik wilde net vragen of ze drachtig is :o maar je geeft zelf al uitleg

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:32

Heb je nou op bijna elke foto je ogen dicht? :P Joh, als je dit al met je ogen dicht kan, moeten die wedstrijden wel lukken :P Wat een mooi beestje ook! Als ze d'r grasbuikje weer kwijt is al helemaal.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:39

Selina schreef:
Heb je nou op bijna elke foto je ogen dicht? :P Joh, als je dit al met je ogen dicht kan, moeten die wedstrijden wel lukken :P Wat een mooi beestje ook! Als ze d'r grasbuikje weer kwijt is al helemaal.

hahah nee ik had mn ogen niet dicht hoor :p de zon was fel. Dus misschien wat dichtgeknepen haha!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 08:29

Nog meer ?

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:34

Ziet er heel netjes en ontspannen uit voor de B! :D

En van mijn OO Seven zeggen ze ook allemaal dat hij te dik is en een te rond buikje heeft.
Maar als we hem minder eten geven ga je meteen zijn ribben zien en het buikje blijft, maar dat zie je wel vaker bij de OO Seven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:38

Prachtig paard en je kent je eigen aandachtspunten, vooral meer tempowisselingen zodat ze meer op de achterhand komt is belangrijk. Nu oogt het ook erg voorzichtig qua tempo, het zijn foto's dus je kunt er niet alles van zeggen maar ze mag zeker actiever gereden worden(zweet los bij alletwee,haha)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:23

bigone schreef:
Prachtig paard en je kent je eigen aandachtspunten, vooral meer tempowisselingen zodat ze meer op de achterhand komt is belangrijk. Nu oogt het ook erg voorzichtig qua tempo, het zijn foto's dus je kunt er niet alles van zeggen maar ze mag zeker actiever gereden worden(zweet los bij alletwee,haha)

bedankt voor de tip!
Iemand hier boven noemde het ook al en ben er gister met training ook mee aan de slag gegaan!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:32

Mooie merrie ik hou wel van die tankies :o

Het ziet er echt al goed uit Zie op sommige foto s wel dat je wat onderuit hangt of achterover hangt Ik snap dat wel dan wordt ze waarschijnlijk wat sterk en je teugel te lang Maar is echt zonde dit veranderd dan ook het beeld Wat voor mij goed heeft geholpen is het vaak laten filmen En rijden met gekleurde teugels Hoor het nu nog handjes bij blauw en rechtzitten Maar het heeft echt geholpen :)