Na enige twijfel toch besloten dit topic te openen omdat ik erg trots ben op Lette!
Ik rijd Lette sinds mei dit jaar, nadat ik onder andere door mijn zwangerschap dik 2 jaar niet had gereden, Lette was zo'n zelfde tijd al niet meer serieus dressuurmatig gereden.
We zijn al van ver gekomen, en nog zijn de foto's verre van perfect. Op begin accepteerde Lette echt niet dat ze aan het werk moest, en kroop finaal achter de teugel en reageerde totaal niet op hulpen, onder begeleiding van mijn instructrice hebben we dit probleem aangepakt door heel erg veel overgangen te gaan rijden. Na een tijdje ging mevrouw proberen om er onderuit te komen door dan maar heel hard te gaan lopen en de neus eruit drukken en gaan hangen in mijn hand, dus veel overgangen terug gaan rijden.
Momenteel kan ik redelijk ontspannen rondsturen en is ze aan mijn been, wel heb ik vrij veel moeite de teugels op maat te houden en ook op de goede lengte, dit zie je soms ook op de foto (strengere hand en ongelijk soms). Ik ben me er ook van bewust dat ze wat achter de loodlijn loopt (vooral nu met dat PETA gedoe zal dat hier ook wel weer een rel worden
), ik ben me hier heel erg van bewust en ik werk hier samen met mijn instructrice ook echt heel hard aan, maar het is gewoon moeilijk. Wel is ze echt aan de hulpen en heb ik nog steeds contact, soms word ze zelfs wat sterk. Ook speelt Lette veel met haar lippen tijdens het rijden, vandaar ook het roze randje wat je soms ziet.Foto's zijn gemaakt door mijn moeder, totaal geen verstand van paarden en rijden, daarom soms ook gewoon verder moment opnames mbt hand, lichtrij moment en mijn lelijke geconcentreerde gezicht

Verder stond sluitertijd van de camera niet helemaal goed dus moest uit de wazige serie, de minst wazige kiezen.
Commentaar mag uiteraard, en zoals aangegeven weet ik dat het verre van perfect is en ze nog te veel achter de loodlijn loopt. Ook is mijn houding verre van perfect, 2 jaar niet rijden hakt er best in, daarbij ben ik hypermobiel en heb ik laatst een ongelukje gehad met Lette, in volle galop tegen de binnenbakpaal gereden waarbij ik mijn meniscus en kniebanden beschadigd heb, ben nog deels aan het herstellen.
Heel verhaal geworden maar daar komen de foto's dan!

Ik dacht iets te herkennen, maar niet dus.