Lette aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Lette aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:52

Hallo Bokkers,

Na enige twijfel toch besloten dit topic te openen omdat ik erg trots ben op Lette!
Ik rijd Lette sinds mei dit jaar, nadat ik onder andere door mijn zwangerschap dik 2 jaar niet had gereden, Lette was zo'n zelfde tijd al niet meer serieus dressuurmatig gereden.
We zijn al van ver gekomen, en nog zijn de foto's verre van perfect. Op begin accepteerde Lette echt niet dat ze aan het werk moest, en kroop finaal achter de teugel en reageerde totaal niet op hulpen, onder begeleiding van mijn instructrice hebben we dit probleem aangepakt door heel erg veel overgangen te gaan rijden. Na een tijdje ging mevrouw proberen om er onderuit te komen door dan maar heel hard te gaan lopen en de neus eruit drukken en gaan hangen in mijn hand, dus veel overgangen terug gaan rijden.
Momenteel kan ik redelijk ontspannen rondsturen en is ze aan mijn been, wel heb ik vrij veel moeite de teugels op maat te houden en ook op de goede lengte, dit zie je soms ook op de foto (strengere hand en ongelijk soms). Ik ben me er ook van bewust dat ze wat achter de loodlijn loopt (vooral nu met dat PETA gedoe zal dat hier ook wel weer een rel worden :=), ik ben me hier heel erg van bewust en ik werk hier samen met mijn instructrice ook echt heel hard aan, maar het is gewoon moeilijk. Wel is ze echt aan de hulpen en heb ik nog steeds contact, soms word ze zelfs wat sterk. Ook speelt Lette veel met haar lippen tijdens het rijden, vandaar ook het roze randje wat je soms ziet.

Foto's zijn gemaakt door mijn moeder, totaal geen verstand van paarden en rijden, daarom soms ook gewoon verder moment opnames mbt hand, lichtrij moment en mijn lelijke geconcentreerde gezicht :')
Verder stond sluitertijd van de camera niet helemaal goed dus moest uit de wazige serie, de minst wazige kiezen.

Commentaar mag uiteraard, en zoals aangegeven weet ik dat het verre van perfect is en ze nog te veel achter de loodlijn loopt. Ook is mijn houding verre van perfect, 2 jaar niet rijden hakt er best in, daarbij ben ik hypermobiel en heb ik laatst een ongelukje gehad met Lette, in volle galop tegen de binnenbakpaal gereden waarbij ik mijn meniscus en kniebanden beschadigd heb, ben nog deels aan het herstellen.

Heel verhaal geworden maar daar komen de foto's dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NotYourLine

Re: Lette aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:14

Ziet er al aardig uit hoor! Ja, ze loopt te diep, maar zoals je zelf al aangeeft werk je hier aan. +:)+ (En ik weet hoe moeilijk het is om dat neusje er goed uit te krijgen met een Fries :=)
Je eigen werkpunten geef je ook al aan, dus ik zeg goed bezig zo. :j
Mag ik vragen hoe oud Lette is & welke papa zij heeft? :o

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:16

Leuke reactie!
Lette is 12 en is een wibe×jurjen

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:18

Joanne1987 schreef:
Leuke reactie!
Lette is 12 en is een wibe×jurjen

:)
Oké, niet dezelfde papa als van de mijne. ;) Ik dacht iets te herkennen, maar niet dus. :+
Ze is erg mooi. :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:20

Ja dat is ze zeker! Komt nu ook beter in haar velletje
Totaal geen makkelijke dame, test me nog geregeld uit :=
Zijn bijna geheel juni met de kop in de lucht op tempo speed door de bak gegaan...

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:40

Knappe fries!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:19

Heel knappe fries en zo te horen raak je er wel, in time! Voldoende op relaxatie rijden en dat komt allemaal in orde, en zoals je al zei gaan de overgangen al heel wat helpen. Probeer een beetje te overcompenseren als ze wat stug is tegen je hulpen (moest dit nog het geval zijn) en nog meer vooruit te vragen dan ze je gaf. Veel succes! :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 18:07

Dank je wel, op die manier krijg ik nu ook les! Vooral ook de overgangen van draf naar stap, zij komt wat tegen de hand en gaat dribbelen, ik moet dan door blijven vragen tor ze er door komt en dan terug
Galop was heel hard, groot en onstuimig maar we gaan nu grotendeels al gecontroleerd zonder kop in de lucht, ben dus al echt heel erg blij!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:14

Leuk paard! Zo te lezen ben je al van ver gekomen met haar. De rest komt ook wel in orde!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 17:22

Dank je wel, dat klopt wel inderdaad. Vond het altijd wel meevallen maar de laatste dagen nav de foto's krijg ik het steeds meer te horen, van de eigenaresse en stalgenootjes

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:26

Puntjes waar je aan werkt heb jezelf al gezegd. Heb nog wel een tip. Neem de teugels iets korter. Je hebt ze nu vrij lang op alle foto's. En om ze op maat te houden, kun je met springteugels gaan rijden. Dan heb je meer grip dan bij de normale dressuurteugels.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 17:28

Dat is mijn grootste struikelblok idd! Heb er nu van die antislip springteugels aan zitten, ze neemt ook meteen misbruik van elke cm die ik laat schieten. Tijdens de les krijg ik natuurlijk meteen commentaar daarop en daar werken we ook heel erg aan het echt bij elkaar rijden, wil soms kwa ruimte geven zelf nog wat te lief zijn voor haar :')