Een lesje in de avond zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoviManoe

Een lesje in de avond zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 20:20

Hoi bokkers,

Nog nooit heb ik blits voorgesteld, blits is de pony van Erik & Sandra (obelix hier op bokt) en rijd ik zo'n 6 maandjes nu en we werken heel hard samen aan de basis. Hij is een echte pony en deed op het begin echt wat hij wou. totdat hij in de gaten had dat ik het óók echt wou! En zo zijn we nu hier 8-) Ik ben ontzettend blij met de kans dat ik deze leuke pony mag rijden ( en ook lodewijk trouwens :D ) en hoop nog veel leuke ervaringen op te doen met hem samen. Ik volg les om de 2 weken. op dit moment werk ik aan zijn evenwicht in de galop en het loslaten van zijn kaken. Even een kort paspoort en een foto van hoe we begonnen;

Switch Bakker (roepnaam blits)
Werkwillig, slim, en op zn tijd eigenwijs
8 jaar
Welsh
v. bramels baye

- tips mogen, maar kraak me alsjeblieft niet af, ik heb niet voor niks les. ;) -

1. Hier begon het allemaal... :j de middelste was de aller eerste keer, de andere twee 8 maart.

Afbeelding

En nu zijn we hier alweer 8-) :))
2. instappen, instructrice aangeven waarmee ik hulp wil & hoe het is gegaan met trainen.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. op de andere hand, beentjeeees <3
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. teugels uit laten schuiven en erna even stappen.
Afbeelding

8. Galop rechtsom deze gaat al stukken beter, op het begin sprong hij direct verkeerd aan. Nu lukt het soms al 2 hele rondjes te galoperen zonder dat hij verkeerd over springt, soo we make progress *\o/*
Afbeelding

9. werken aan de ontspanning na de galop
Afbeelding

10. galop links om, hier moeten we nog aan werken, maar ook dit gaat veel beter. :o alles op zijn tijd, maar we komen erwel!
Afbeelding

hierna heb ik de teugels weer uitgeschoven en heeft ie nog even lang en laag mogen uitdraven, hierna zijn we gaan uitstappen!

11. en een foto van zijn knappe koppie

Afbeelding

Temmen mag natuurlijk <<) Super bedankt voor het kijken en tot de volgende keer :evaw:
Blits & Samantha

Renee_S

Re: Een lesje in de avond zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:27

Wauw jullie zijn echt vooruit gegaan. Leuke pony ook!

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:29

Wat een leuke pony, jullie zijn al goed vooruit gegaan zeg!
Als ik een tip mag geven, probeer je handen wat meer bij elkaar te houden en rechtop. En vooruit kijken zal al veel schelen in je houding, evenals armen meer bij je lijf en ik heb het gevoel dat je focussed op de voorkant.
Nog veel succes komt vast goed! :)

Cinnepin

Re: Een lesje in de avond zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:35

wat hier oven staat en ik mee eens..

en zit je er nou zo gespannen op? Heb het idee dat je je zelf helemaal stijf zet

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 20:40

XxFlossxX schreef:
Wat een leuke pony, jullie zijn al goed vooruit gegaan zeg!
Als ik een tip mag geven, probeer je handen wat meer bij elkaar te houden en rechtop. En vooruit kijken zal al veel schelen in je houding, evenals armen meer bij je lijf en ik heb het gevoel dat je focussed op de voorkant.
Nog veel succes komt vast goed! :)

Heb veel aan het rechthouden gewerkt tijdens de les dus dat kan kloppen ja! aan mijn armen werk ik veel, op sommige fotos (hier en die ik nog heb,) is dit ook te zien. Dankjewel!

Cinnepin schreef:
wat hier oven staat en ik mee eens..

en zit je er nou zo gespannen op? Heb het idee dat je je zelf helemaal stijf zet

nee dat komt omdat ik heel veel moeite heb met mijn bekken kantelen, hier werk ik aan O:)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:42

ik wilde ook zeggen iets meer ontspannen
en vooruit kijken :=
voorderest prachtige vooruitgang ga zeker zo door
en leuk beestje *\o/* <3

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:55

Als je moeite hebt met je bekken kantelen, kan je dat ook oefenen gewoon als je op de bank zit en met bepaalde oefeningen, dit heeft mij heel goed geholpen aangezien mijn linkerbekken verwrongen is en het voor mij ook lastig is! :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:57

Wat een vooeruitgang!! :O

Toch nog een paar tips, ondanks dat je al super op de goede weg bent!
- probeer je handen bij elkaar te houden en niet breed neer te zetten.
- Probeer je handen ook rechtop te houden aangezien het nu pianohandjes zijn, daardoor zet je ze vast en verstijf je in je ellebogen waardoor je geheel wat gespannen gaat zitten.
- Tenen naar binnen draaien.
- Om je bekken te kantelen, probeer er niet alleen te paard aan te werken maar ook tijdens het lopen en op een stoel zitten. Ik heb hier zelf ook veel problemen mee gehad en heb er zelf therapie voor gevolgd.
Ik kreeg bepaalde oefeningen zoals: Ga plat op je rug op bed liggen, en druk je kruis 10 keer omhoog zonder hulp van je armen. OF; ga rechtop staan, je voeten recht onder je heupen en je armen los laten hangen, kantel je bekken van voor naar achter en weer terug en herhaal dit enkele keren ( dit ziet er heel gek uit haha)

Verder: Blijf zelf naar voren kijken, er zitten geen centjes in de manen en ook niet in de bodem...

Ik denk dat als je je handen beter rechtop houdt en je je bekken probleem oplost je zelf al een stuk beter gaat zitten waardoor de rest van "de problemen" zichzelf grotendeels oplossen.

Blijf vooral zo door gaan met deze fantastische pony!! Jullie leren veel van elkaar zo te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:58

Je pony is er steeds niet helemaal doorheen en houdt de kaak vast, waardoor jij je denk ik vast gaat zetten in je armen. Je drukt nu je hand omlaag en creeert spanning in het contact.
Probeer eerst een je pony wat losser te maken in de hals, door voornamelijk te werken met stelling en buiging. Als je pony dan wat los gaat laten, kun je kijken of je meer die nageeflijkheid kunt oppakken. Je mag je pony dan wel meer begrenzen, maar dan wel met resultaat. Niet de hele tijd spanning houden in hje hand, maar werken naar aanspanning-ontspanning. Begrenzen mag, maar loslaten is nog belangrijker. Je pony moet gaan 'afkauwen', de kaak ontspannen. Pas dan kun je wat gaan uitschuiven en echt het lijf ged aan htet werk zetten.
Dit kun je ook nog stimuleren met longeren met bijzet.

Succes!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 05:13

Ben trots op jullie! Zoveel vooruitgang in zo'n korte tijd, dat is knap hoor. Zeker als je de eerste foto's erbij ziet.

Ruimte voor verbetering is er altijd en daarom heb je ook erg goede les.

Bekken kantelen ben ik t mee eens,daar kunnen we wat meer mee aan de gang.

En idd je tenen. :)) ;)

En over m
heen kijken,maar ja als ik zo'n knapperd te rijden had zou ik er ook naar kijken. :#