We hebben even niet van ons laten horen op springgebied, we waren vrij druk met dressuurwedstrijden en oefenparcoursen, en de oefenparcoursen vond ik voor deze het niet waard om te laten zien.
Waarom niet?
Nou, het leek alsof we weer vanaf voor af aan moesten beginnen met zijn angst. Eerste keer werd geweigerd voor elke hindernis, keer op keer. Paard was zó bang! Dus daar gingen we mee aan de slag.
Week erop weer naar hetzelfde oefenparcours, die keer ging al een stuk beter. Locatie was wat vertrouwder, hindernissen kwamen bekend voor, etc. Nog steeds veel weigeringen, maar we was een vooruitgang.
Twee weken daarna naar een andere locatie geweest, veel weigeringen, maar al minder dan de eerste keer. Tweede rondje alles in éen keer doorgesprongen, maar ik had niks te zeggen over het tempo helaas. Deels mijn eigen schuld, moet ik maar niet naar een oefenparcours met een zere rug..
De keer daar op weer naar hetzelfde parcours, hier slechts twee weigeringen! Rondjes daar op geen weigeringen meer, ook niet op de 'eng' gemaakte hindernissen. De controle werd ook beter, maar niet goed genoeg voor een rondje bb bijvoorbeeld.
En zo komen we aan op het parcours vanochtend. Locatie van de vereniging, dus lekker dichtbij.
Even lezen van te voren aub:
Ik weet dat ik moet zitten tussen de sprongen. Ik heb helaas de afgelopen weken erg veel last gehad van mijn rug, waardoor ik toen niet kón zitten na de sprong. Nu zijn mijn klachten weg, maar om direct weer te gaan zitten is heel lastig voor me. Maar we werken er keihard aan!
Ook is de controle op veel momenten niet goed. Hij gaat veel te hard. Dit heeft natuurlijk te maken met het staan van mij, dit weet ik ook. (Dit is de reden waarom Ik bij het laatste rondje hem af en toe iets te dicht op de hindernis laat komen, zodat hij op me wacht.)
En als laatste; ik heb geen laarzen of chaps aan. Dit komt omdat ik ben gestoken door een of ander beest, waardoor mijn been/enkel/voet zo dik is geworden dat mijn laarzen en oude chaps niet meer om pastten
ik heb wel jodphurs aan natuurlijk 
Tips hiervoor mag absoluut, maar even dat jullie weten dat dit aan de hand is

Hier het filmpje van het eerste rondje, alles onwijs laag maar ik wil hem leren om door te springen.
Hier het filmpje van het laatste en dus het hoogste en engste rondje. Je ziet hem hier ook af en toe twijfelen, maar ik kon hem doordrukken

Commentaar op mezelf:
-zitten!
-hakken meer uitdrukken
-beter midden naar de hindernis sturen.
-afstanden kunnen nog veel beter
-controle, dmv zitten
-rust en ontspanning, maar dit zal met de tijd komen.
Ik vind zelf dat we al onwijs ver zijn gekomen in korte tijd, ik ben erg trots op mijn paard en ik hoop dat we de komende tijd het vertrouwen in mij en de hindernissen er in kunnen krijgen zodat ik ontspannende rond kan rijden en meer te zeggen heb over het tempo

Commentaar en tips mag, maar houd rekening met wat ik heb verteld

Nog wat foto's:

Groetjes!

zoals ik hierboven reageerde wil ik inderdaad volgende week heel dressuurmatig gaan rijden, en het lager houden, kijken of dat beter gaat
), maar probeer je je er in eerste instantie bewust van te zijn. Dat is in ieder geval al stap 1. Stop met te zeggen dat hij wel eens kán stoppen. Zeg in plaats daarvan; hij springt als een kanon.
)