mrie schreef:Je beugels hangen te hoog (minstens twee gaatjes) en nu kun je je been niet strekken en goed leren hoe je je hak moet laten zakken. Verder zit je met je rug als een zoutzak. Doe eens alsof je Ankie bent, rechtop, handen laag en je bekken het werk laten doen. Als je rug zo ingezakt is dan kan je bekken en kunnen je schouders niet doe wat ze moeten doen en dan krijg je op andere plaatsen problemen. Bijvoorbeeld bij het doorzitten
Zorg er voor dat je met de basis bezig bent, je zit, je balans, je houding. Dat zijn de eerste dingen die er goed in moeten zitten. Ik snap niet dat jouw instructiemens je zo rond laat hobbelen je zit ook te ver achter in het zadel, dat komt door te korte beugels.
Ga eens rondstruinen in boeken en op t internet hoe zitten ruiters eigenijk te paard en wat moet ik doen om dat te benaderen.
Als ik zo brutaal mag zijn om hier op in te haken.
Zij kijkt juist naar de basis. Alles gaat stap voor stap. Hij galoppeert daarom aan de longe en zo ook doorzitten omdat hij dan alles vastzette. Hij moet nu leren ontspannen en zijn rug los te laten. Maar reed jij meteen perfect na een halfjaar rijden? Na 7 rijlessen? Dit was pas zijn 7e les. Beugels zitten wel vaker te kort bij beginners omdat ze hun balans nog moeten vinden. Al wilde hij ze soms nog korter maar dat mocht uiteraard niet. Dit is zo'n beetje de eerste manege instructrice die ik gezien heb die nog les kan geven ook. Zijn houding is in die paar lessen al zo vooruit gegaan. Zijn ellebogen steekt hij minder af, hij drukt zijn hakken beter uit en het lichtrijden gaat ook steeds soepeler.