ik ben pas begonnen met het "beleren" van Dinky voor de wagen.
ik begin zelf al met aan het tuig laten wennen en lange lijnen etc maar echt de vaardigheid van het mennen daarvoor wil ik toch liever op les gaan.
het leek me leuk om hier een soort van volgtopic van te beginnen
ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het beleren voor de wagen , eerst heel vaak het tuig opgelegd en daar aan laten wennen.
ik kan haar nu los laten staan en optuigen dus dat gaat al erg goed en ze is totaal niet bang.
ik heb toen maar eens het hoofdstelletje omgedaan en ben begonnen met sturen (gewoon met normale teugels dus geen lange lijnen etc) ook hebben we gewerkt aan de nagevelijkheid en uiteindelijk ging dat ook erg goed.
toen ik begon met lange lijnen gingen rechte stukken erg goed maar zodra ik een bocht in wou draaien was het steigeren geblazen.. (leuk een pony die kunstjes kan)

toen kwam ik op het idee om haar naast mijn (inmiddels overleden) andere pony te laten lopen die alles al kon , dit ging wel erg goed en deed ze erg braaf.
ondertussen draait ze ook goed bochtjes en doet ze met lange lijnen alles wat ik van haar vraag.
ook heb ik haar al 1x voor de kar gehad en ook daar gingen rechte stukken erg goed maar met bochten draaien was het weer steigeren geblazen , met iemand er naast lopend nam ze de bochten wel beter.
aangezien mijn pony bijna 3 weken geleden overleden is aan een acute hartstilstand heeft het projectje beleren even stilgelegen voor het verhaal kun je bij dit topic kijken: [IM] van leuke buitenrit ... tot ergste nachtmerrie ooit
ik heb het mennen even helemaal uit mijn gedachten gezet omdat ik ook niet in staat ben tot mennen, wel ben ik afgelopen week begonnen met parelli , dit werkt erg goed en mijn pony en ik worden er beiden erg ontspannen van wat erg fijn is.
ik ga komende week alles weer een beetje oppakken en zal ook wat foto's maken , ik heb 1 video dat ze voor de wagen loopt en die zal ik hier ook even plaatsen in de komende dagen.
ik ga in dit topic de vorderingen bijhouden en zal regelmatig foto's plaatsen en antwoorden op jullie vragen.
het zou leuk zijn als jullie mee volgen
ook reacties , tips , vragen etc zijn welkom maar wees aardig