Ik vond het wel tijd om een topic te maken over Eros, want we hebben in de 4 maanden al heel wat mee gemaakt met dit paard.
Samen met mijn tweeling zusje, MaaikeNathan hier op bokt, heb ik sinds 16 maart een eigen paard, genaamd Eros
Hij is echt super lief, knap, een aandacht zoeker, maar qua rijden kent hij nog niet zoveel. Toen we hem kochten vond hij het zadel nogal eng. Zodra je links van hem ging staan, draaide hij gespannen rondjes om je heen. We waren soms bijna 10 minuten bezig met opstappen, om vervolgens met aandraven heel hard door de longeerbak te racen. Nadat Maaike van Eros was gevallen, hebben we thuis het er over gehad om hem terug te brengen. Maar dat wilde ik niet
Iedereen valt wel eens van z'n of haar paard. En ik wist zeker dat als we goede begeleiding zouden hebben, we het ver kunnen schoppen met die dikzak
Dus iemand gezocht en gevonden. En sindsdien gaat het echt super! We stappen en draven nu redelijk ontspannen de bak door. Soms schrikt hij nog wel eens, maar dit is goed op te lossen. Galopperen doen we nog niet onder het zadel. Met longeren laten we hem wel galopperen en je merkt nu wel dat hij sterker wordt. Hij springt al mooier aan en blijft in een mooi tempo lopen. Nu nog een klein paspoort en dan is het maar eens tijd voor de foto's
Naam: Eros
Leeftijd: 6 jaar
Schofthoogte: 1,63m
Geslacht: ruin
Vader: Ampère

Op z'n 6e verjaardag

Nog in de longeerbak

1 van de eerste keren in de bak
Erg veel spanning..
En dit was van Maaike haar les afgelopen maandag. Hij liep echt super ontspannen en was heel braaf!
(Ben geen fotograaf, maar ben wel heel blij met deze foto's
)

En als afsluiter

Ik ga proberen om meerdere topics te maken over Eros. Gewoon als leuke overzichten om te zien wat we tot nu toe bereikt hebben
We hebben ook sinds 2 dagen een youtube kanaal over Eros, als jullie het leuk vinden kan je daarop abonneren. Denk dat ik daar wat actiever ben dan hier namelijk
https://www.youtube.com/channel/UC6tXBY ... YSMjwldTjQ
Een reactie zouden we leuk vinden en tot de volgende keer!