Panterbonte appie Rolo ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Panterbonte appie Rolo ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:58

:wave:
Het leek me leuk om weer een update te schrijven over mijn 5 jarige appaloosa Rolo.
Ons vorige topic: [RIJ-ITP] Stippel Rolo in training als bosjespaard

Afbeelding
Eind juli waren we nog lekker intensief bezig met draftrainingen samen met mijn vriendje op hardloopschoenen.
Rolo was hier echt in topconditie, naast dat hij de hele dag dames moest imponeren op het land liep hij ook heerlijk actief onze trainingsrondjes.

Afbeelding
Zo baasje zo pony zullen we maar zeggen :=

In de tussentijd helaas weer moeten verhuizen omdat onze vorige stal stopte met het aanbieden van pensionplekken. Super balen, want dat van hot naar her slepen met je paarden vind ik helemaal niks.

Rolo heeft op ons nieuwe plekje lekker de tijd gekregen om te wennen zonder te hoeven werken en toen gebeurde ineens dit:
Afbeelding
*Poef, dikke grasbuik.

De verhuisvakantieperiode is voorbij, dus zijn we weer langzaam aan het opbouwen met buitenritjes waar we voornamelijk stappen.

Afbeelding
Voorop langs het spoor en geen kick geven, knap ding! <3

Met Rolo z'n hoefjes ging het al een tijdje niet lekker, gevoelig lopen, brede witte lijnen waar snel steentjes in kwamen te zitten, snel brokkelen en scheurtjes. Tijdje terug overgestapt naar een andere hoefsmid en ervoor gekozen om hoefschoenen aan te schaffen voor de langere afstanden.
Afbeelding

Afbeelding
Lekker aan het wandelen met rugzak (we zijn nog aan het opbouwen met de hoefschoenen, dus die moeten ergens onderweg uit en opgeborgen worden) :D

Afbeelding
Kennen jullie dat? Super lekker ontspannen rijden en dan graag op de foto willen.
Pony geïrriteerd omdat hij niet wil stilstaan en dan is dit het beeld wat je vastlegt van je heerlijk ontspannen buitenrit :Y)

Na een aantal weken nauw de hoeven in de gaten te hebben gehouden zie ik echt al duidelijk verbetering. Van de week zijn we 1,5 uur naar buiten geweest op blote voeten op verschillende ondergronden en hij kwam met super mooie hoeven weer thuis.

Laatste puntje: weer een beetje spekjes kwijtraken, want zadeltje ligt net niet helemaal lekker meer.
Tot die tijd genieten van de natuur met bbp (ik stijg op met een krukje en zet verder geen druk op de beugeltjes).
Afbeelding

Afbeelding
Genieten!

We hebben nog niet eens 1/3e van ons nieuwe uitrijgebied ontdekt, we zijn het bos nog niet eens in geweest haha, dus op naar nog meer mooie ritjes.
*\o/*

Icecrystal

Re: Panterbonte appie Rolo ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:07

Wat een leuk paard heb je daar !!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:14

Ziet er super uit! Toch haal alsjeblieft de beugels van je bbp af, onbewust zet je er meer druk op dan je denkt. Ga maar na: anders zou je ze niet missen zonder.

Geniet van je heerlijke ritjes!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 22:24

Zat er wel aan te denken om het morgen te proberen zonder beugels om te kijken hoe het is.
Foto hierboven was de eerste keer met bbp, morgen wordt de tweede. Ik weet dus nog niet of ik de beugels zou missen zonder :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:51

Ik rij ook buiten zonder beugels op bbp, het is beter te doen hoor en goed voor je zit :j je wordt er vanzelf op je gemak mee!

Hele leuke foto's!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:59

Vanmiddag zonder beugels gereden en was goed te doen, veel te warm ook voor een actief ritje haha.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:39

Ziet er gaaf uit!
Is deze toevallig gefokt in Heenvliet?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 09:50

Bedankt!
Hij komt uit Groningen :)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:59

Wat een knap stippelpaardje. Hoe groot is hij?
Buikje raakt ie nog wel kwijt :)
En dat is echt een fijne omgeving om buiten te rijden, ik ben jaloers haha

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:02

Leuk daar is ie weer! Waar sta je nu? Op de foto's dacht ik het midden delftland gebied te herkennen. Kan dat kloppen?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:35

Hij is het laatst gemeten op 1.52, maar denk dat hij al wel weer gegroeid is (of hij toont groter door z'n dikke pens :D)

Ze krijgen op ons nieuwe plekje onbeperkt ruwvoer, dus dat moet zichzelf ook nog even reguleren, denk dat het vanzelf goed komt inderdaad.

@Jillsill: We staan nu in Bleiswijk em we rijden in de rottemeren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:33

Hij is knap! Leuk hem eens gezien te hebben :D