Slechts 1 foto...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petravdmeerx

Slechts 1 foto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 08:28

Eigenlijk durf ik nooit rijfotos te plaatsen op bokt, maar bij deze plaats ik er toch ééntje..

Amora is een gelderse merrie van 10 jaar. Best trots op ons, gezien waar we wegkomen.

Ik ben bewust dat mijn houding nog niet perfect is (hakken laag) en ik doe er alles aan om mijzelf te blijven verbeteren, dus graag opbouwende kritiek. :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door petravdmeerx op 01-08-15 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_vdv

Re: Slechts 1 foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:31

Ik vind het er al erg netjes uit zien, maar ik denk dat het een iets mooier beeld zou geven als je de teugels iets korter zou pakken zodat je handen en armen iets meer naar voren 'steken'. ;)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:32

Naar voren kijken, (rechtop) en je handen niet zo naar je toe halen. :)

Jullie zijn een mooie combinatie.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:32

Ga lekker ontspannen in je zadel zitten een paar zitlessen mss? ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:34

Jullie zijn een leuke combi om te zien en je paardje loopt wel lekker volgens mij, zorg ervoor dat je wat meer rechtop gaat zitten, voor je kijken, handen lager en daardoor je teugels wat korter, en je hakken uitdrukken ;)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:35

Zoals je zelf ook al zegt, je hakken mogen wat lager. Ik weet niet of ik het juist heb, maar klopt het dat je je schouders optrekt en heel gespannen op je paard zit?
Naar mijn mening mag je een beetje op je rechter hand gaan letten, want het lijkt of hij hier een eigen leven heeft ;) ook mag die hand iets naar beneden en probeer niet naar beneden te kijken, probeer te kijken waar je heen wil :)
Ik vind dat je een erg mooi paard hebt en ik wens je veel succes!

marleen_a_a

Aan je handhouding werken zou al een ander beeld geven. En ja dat is moeilijk om eruit te krijgen haha :o

Maar man wat een leuk paard ! Ik vind die hoge witte benen en haar hoofd erg mooi !
Leuke combinatie!

Maureen95

Eigenlijk vind ik van 1 foto niet dat je kan zeggen hoe je rijd :)
Het is een moment opname en ik denk dat we pas echt een goed opbouwend commentaar kunnen geven als we meer fotos zien of een filmpje :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:36

Lekker ontspannen ;) op deze foto lijkt namelijkdat je veel spanning in je hele lijf hebt. Als je de ontspanning kan krijgen dan zal je houding weer verbeteren. Handen lager, net boven de schoft en blijven ademhalen!
Verder zit je naar mijn idee wel mooi recht op en zijn jullie een mooie combinatie!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:37

Je zit een beetje voorover, probeer rechterop te zitten, maar ook weer niet hol, handen beetje naar beneden en goed kijken waar je heen gaat. Nu kijk je naar wat je paard doet.

Mag ik trouwens zeggen dat het een ongelooflijk mooie dame is? Prachtig

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 08:37

marleen_a_a schreef:
Aan je handhouding werken zou al een ander beeld geven. En ja dat is moeilijk om eruit te krijgen haha :o

Maar man wat een leuk paard ! Ik vind die hoge witte benen en haar hoofd erg mooi !
Leuke combinatie!

Iets wat erin gesleten is, is inderdaad moeilijk om eruit te krijgen. Maar met veel tijd en inzet lukt alles.. :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:39

Wat ik op de foto zie is in elk geval een mooi paard! :)

Verbeterpuntje zit echt in je houding. Aangezien je maar één foto plaatst ga ik er vanuit dat je deze zelf het beste vind, dus dan zal dit ook wel je echte houding zijn en geen toeval, toch?

Neem wat zit lesje zodat je ontspannen aangespannen kan leren zitten met lengte in je benen, armen op de juiste plek en een mooie rechte rug.

Dat valt allemaal prima te leren. Voor de rest ziet het er goed uit!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:42

Mooie foto. Denk dat niemand een perfecte houding heeft. Wat mij opvalt zijn de volgende dingen:
*te lange teugels;
* hakken iets omhoog;
* ietwat voorover vallen.

Ik heb zelf ook absoluut geen goede houding. En trek ook regelmatig mijn hakken omhoog. Ben op het moment ook heel druk bezig met mijn houding. En dat doe ik als volgt. Ben heel bewust mijn voeten in de beugels aan het zetten. En probeer ook constant druk op de beugels te houden. Teugels heb ik niet te lang, maar ook weer niet te kort. Om echt recht op te gaan zitten, ga ik heel bewust naar punten in de bak kijken. Zodat ik dus wel rechtop moet zitten en niet naar mijn paard moet gaan kijken. Hoop dat je hier wat aan hebt, ts.

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:43

Kitten84 schreef:
Je zit een beetje voorover, probeer rechterop te zitten, maar ook weer niet hol, handen beetje naar beneden en goed kijken waar je heen gaat. Nu kijk je naar wat je paard doet.

Mag ik trouwens zeggen dat het een ongelooflijk mooie dame is? Prachtig

Ja dit eigenlijk

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 08:43

FriesWytske schreef:
Mooie foto. Denk dat niemand een perfecte houding heeft. Wat mij opvalt zijn de volgende dingen:
*te lange teugels;
* hakken iets omhoog;
* ietwat voorover vallen.

Ik heb zelf ook absoluut geen goede houding. En trek ook regelmatig mijn hakken omhoog. Ben op het moment ook heel druk bezig met mijn houding. En dat doe ik als volgt. Ben heel bewust mijn voeten in de beugels aan het zetten. En probeer ook constant druk op de beugels te houden. Teugels heb ik niet te lang, maar ook weer niet te kort. Om echt recht op te gaan zitten, ga ik heel bewust naar punten in de bak kijken. Zodat ik dus wel rechtop moet zitten en niet naar mijn paard moet gaan kijken. Hoop dat je hier wat aan hebt, ts.

Thanks voor de tips. :) Ik heb altijd al het idee dat ik mijn teugels te kort heb, maar ze kunnen dus nog wel wat korter?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:44

Handen een stuk naar voren en ontspannen. :) Mijn trainster zegt altijd tegen mij dat mn handen niet achter het zadel mogen komen. (Als je snapt wat daarmee bedoelt wordt)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:44

Ja, ze kunnen zeker nog korter. Als je goed naar de foto kijkt. Heb je je ellebogen al ietwat achter je lichaam zitten ipv netjes naast je lichaam.

Mosquito1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:49

Leuk paard. Je mag best meer fotos plaatsen, jullie zijn een leuke combinatie niets om je over te schamen we kunnen tenslotte niet allemaal Ankys en Edwards zijn ;-)

Misschien een idee om aan de longeer lijn ontspannings oefeningen te doen, handen los en beugels uit en dan lekker je zit "vinden"

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:32

Vos, met veel wit :9 Super knap paard, daar wil ik wel wat meer fotos van zien hoor haha!

Je lijkt er wat gespannen op te zitten, wat je ook wat overbrengt naar je paard.
Je hakken moeten idd omlaag, maar ipv denken aan "hielen naar beneden", proberen je benen gewoon ontspannen naar beneden te laten hangen, denken alsof je wil dat je hielen elkaar aanraken onder de buik van je paard door. Beetje vreemde tip, maar heeft mij heholpen om niet in een geforceerde, gespannen huiding te zitten waar hakken wel naar beneden zijn, maar je kapstokjes hebt of je benen naar voren wegsteken.
En ookal is ze super mooi, probeer toch voor je uit te kijken :P Dan zit je waarschijnlijk automatisch ook minder naar voren.
Teugels mogen ook idd wat korter, maar dan wel je handen meer naar voren brengen, en lekker ontspannen dragen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:38

Op de foto zie ik geen amazone die mooi "in" het paard zit, maar een amazone die voorover steunt op haar knieën en met haar hele lijf werkt aan een hulp. Welke hulp dat dan moet zijn is mij een raadsel, want zoveel lichaamstaal op 1 hulp is hetzelfde als géén hulp.

Geen idee wie je bent, wat je doet en hoever je met dit soort zitten bent gekomen (je ziet het zelfs nog in de hogere dressuurklasses := ), maar neem eens een echte zitles. Beugels van het zadel af, geen teugels in de hand en dan aan de longe in alle drie de gangen.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 10:16

Dees schreef:
Op de foto zie ik geen amazone die mooi "in" het paard zit, maar een amazone die voorover steunt op haar knieën en met haar hele lijf werkt aan een hulp. Welke hulp dat dan moet zijn is mij een raadsel, want zoveel lichaamstaal op 1 hulp is hetzelfde als géén hulp.

Geen idee wie je bent, wat je doet en hoever je met dit soort zitten bent gekomen (je ziet het zelfs nog in de hogere dressuurklasses := ), maar neem eens een echte zitles. Beugels van het zadel af, geen teugels in de hand en dan aan de longe in alle drie de gangen.

Deze reactie komt best hard aan eerlijk gezegd, maar je hebt wel gelijk. ik moet maar eens een zitles inplannen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:21

Mag ik je een tip geven over je zit?
Ga op je paard zitten, voeten uit beugels en draai nu eens je bovenbenen een heel klein stukje naar binnen. Dat kan ook maar een klein stukje. Je zult zien dat je knie nu mooi aansluit aan het zadel. Je onderbenen laat je gewoon hangen. Het voelt misschien even gek want je zit nu met een soort x-benen op je paard. Schuif je voeten in je beugels. Die beugels moeten net zo hoog als je voeten hangen, anders moet je ze langer maken.
Terwijl je zo zit verleng je je hele been... en je hak zakt daardoor vanzelf en ontspannen naar beneden.
Mensen denken vaak dat ze hun hakken naar beneden moeten doen, maar eigenlijk gaat het om de houding van het hele been.
Ontspan en probeer deze houding uit. Je voelt dat je meer in het zadel zit. Het is een poosje oefenen om aan deze houding te wennen. Maar dan heb je je onderkant vast goed en kun je beginnen met de ontspanning van je rug schouders armen en hoofd.

Succes er mee, en wat een prachtig beest heb je.