Bjarki in Oostenrijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Bjarki in Oostenrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 14:10

Hai :D

Op het moment ben ik zoals elke zomer in Oostenrijk, dit jaar voor 2 weken. De eerste week is bij een IJslanderstal en de 2e bij een complet met restaurant, meer en een aantal paarden voor bosritten.
Nu ben ik nog bij de IJslanders en het is er super leuk :D Vorig jaar ben ik hier ook geweest en toen reed ik op 3 verschillende paarden; Bjarki, toen nog vrij stijf ivm een ziekte die hij een aantal jaar geleden gehad heeft, Glenur om mee te springen en Hara, het wedstrijdpaard van mijn instructrice hier. Dit jaar rijd ik tot nu toe (en dat zal wel zo blijven) op Bjarki, hij is nu veel soepeler en loopt echt heerlijk! Hij kan ook weer springen dus dat doe ik nu ook met hem. Daarnaast is hij ook nog eens onwijs knap <3 Ik ben nog na aan het denken hoe hij in de auto mee terug past :Y)
Hara krijgt volgend jaar een veulentje dus ze rijd nu niet mee, maar ik heb al wel besloten dat ik volgend jaar terug wil want dan moet ik dat veulentje natuurlijk zien :+
Oh en daarnaast de eerste les om te kijken hoe ik reed op Lysa, hoe ik haar vond rijden weet ik eigenlijk niet meer.. Maar ze was een stukje kleiner en dat vond ik met mijn lange benen niet zo'n succes :P

Ik heb in Nederland 4 jaar gelest op IJslanders (bij Breidablik) en mis het heel erg, zou zo terug gaan als het kon! Maar daardoor heb ik dus al wel ervaring met IJslanders en kunnen we hier veel meer doen dan de gasten die voor het eerst een IJslander rijden en we krijgen ook wat meer uitdagende paarden :D
Vorig jaar deed ik de ene dag springen en de andere dag tölt, nu heb ik ervoor gekozen om het bij een keer springen te laten. Ik vind het heel leuk maar door de ziekte van Lyme werken mijn gewrichten en spieren niet meer zo goed mee dus een keer tot het randje gaan vind ik wel genoeg :+ Desondanks was het wel heel leuk, Bjarki vind springen erg leuk en ik voelde hem gewoon zijn best doen. Hij springt ook super makkelijk wat het voor mij ook fijner maakte.

Mijn houding kan nog stukken beter, dat weet ik. Maar ik ben al heel blij met hoe ik er nu op zit! 3 weken geleden was het echt knap slordig omdat ik van de pijn niet meer wist waar alles moest blijven (ik had tot 1,5 week geleden uitval in een been) maar ik heb de afgelopen weken thuis elke dag iets langer gereden in de hoop dat ik een uur zou halen en mijn houding weer iets beter ging en ik moet zeggen dat dat gelukt is :D Dus ik ben nu gewoon aan het genieten van wat ik wel kan ipv. wat ik niet kan, die houding komt ooit wel weer :Y)

Bjarki is een 17 jarige ruin, een 4-ganger en hij vindt zichzelf ook heel leuk :+

Hier nog even linkjes naar de topics van vorig jaar:
[RIJ-ITP] Oostenrijkse IJslanders
[RIJ-ITP] IJslanders in Oostenrijk

Genoeg geluld, de foto's:

01. De eerste dag, echt takt heb ik toen volgens mij niet gehad :')
Afbeelding

02. Dag twee, met takt *\o/*
Afbeelding

03. Hij heeft ook een heel nette, fijn te rijden galop! Soms moet hij er even inkomen maar hij kan echt heerlijk lopen.
Afbeelding

04. Dag drie, het springen!
Afbeelding

05. En dan vandaag buiten op de baan :D
Afbeelding

06.
Afbeelding

07. Draf doet hij ook heel goed, zijn gangen zijn echt heel netjes gescheiden wat hem dus zo fijn om te rijden maakt. Ik reed het laatste jaar thuis op een 5-ganger en daarmee vond ik het toch een stuk lastiger (draf kreeg ik vrijwel nooit := )
Afbeelding

08. En galop :D We gingen vandaag een tijd de bochten galopperen en dan de lange zijdes tölten dus een lekker snelle les!
Afbeelding

09.
Afbeelding

10. Mijn favoriet <3
Afbeelding

11. En een goeie 2e plaats :))
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Voetjes van de vloer!
Afbeelding

14. En de laatste foto alweer..
Afbeelding

En dan heb ik nog een filmpje gemaakt, dat zegt toch wat meer dan foto's :D Er zit ook wat van het springen bij, alleen is dat wel op het einde gefilmd toen we allebei een 'beetje' moe waren :=

Bedankt voor het kijken!
Ik hoop dat ik volgend jaar weer zo'n topic kan maken, we gaan in ieder geval weer een week in optie zetten :D
Laatst bijgewerkt door melody7 op 30-07-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Re: Bjarki in Oostenrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:15

Gaaf! Ik vind dat Mel een ijslander moet worden. Je zit zo 10000000x netter :')

Volgend jaar ga ik mee! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:18

Wauw, wat gaaf zeg! Mooi diertje ook. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:21

Erg gaaf zeg! Hoe lang ben jij? :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:26

Ziet er super leuk uit! :D En wat een mooie omgeving om te rijden!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 14:31

Dankjullie!

Nee Sam, Mel is goed zoals ze is <3 En op haar doe ik ook wat minder mn best :')

Marlinde, 1,72 als ik er aan denk zal ik morgen even vragen hoe groot Bjarki is. Deze lengte vind ik zelf echt perfect, iets groter en iets kleiner kan ook maar heel groot of een stuk kleiner vind ik zelf gewoon niks. Mijn verzorgpaard is 1,45 maar een New Forest dus wat minder stevig, die zou echt niet 10 cm kleiner mogen zijn :P

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:35

Leuk lys

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:42

Leuke Ijslander, mooie omgeving ook, zal wel heel gaaf zijn om daar zo te kunnen rijden. Loopt hij nu voor met hoefschoenen of zijn het kogelbeschermers?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 21:51

Ja ik vind het heel gaaf! Volgende week bij de buitenrittem gaat mijn GoPro mee :D

Hoefschoenen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:52

Met wat gewicht er aan toch?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:53

Leuk bontje, hij loopt alleen wel vreselijk lateraal en te schweinen.
Knap dat je het hebt volgehouden met je ziekte in ieder geval.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 22:12

Nee volgens mij zitten er geen gewichtjes aan, het heeft iets te maken met de baan geloof ik. Binnen zijn het springschoenen. (en met springen ook peesbeschermers)

Schweinen/lateraal valt wel mee volgens mij? Hij heeft weinig knieactie.. Maar ik kan het eerlijk gezegd niet zien, alleen voelen :P Ik weet zeker dat er wel (vrij veel) takt bij zat, maar zeker tegen het einde wel steeds meer lateraal doordat ik dan nogal verslap in m'n hulpen :=

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:11

Leuke IJslander en mooie omgeving.
Hij loopt inderdaad voornamelijk in schweinepass en geen tölt. Misschien helpt het als je hem wat meer op de volte gaat buigen en loswerken. Veel plezier nog!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:35

Dat doen we inderdaad al, in de bak veel voltes/slangenvoltes en wijken en op de baan slangenvoltes en wijken want in het midden valt nu niet goed te rijden omdat het heel nat is.

En bedankt, komt wel goed :D Vanmiddag en morgen vroeg heb ik hier nog les en dan gaan we door naar iets anders, daar is het alleen maar boscrossen :))

Ik heb even iets teruggezocht van een les thuis, maar hier is toch wel takt?
[RIJ-ITP] Eindelijk weer op een IJslander!
Volgens mij zie het verschil dan ook al.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 17:27

Ik heb net weer les gehad dus we hadden het even gevraagd :Y) Na galop komt hij wel wat los maar hij blijft inderdaad vrijwel altijd toch lateraal lopen, het is er bijna niet uit te rijden. En nou snap ik ook eindelijk hoe je het kunt zien :+
Die van mijn zus loopt juist bijna altijd met takt dus ik heb vrij lang naar die foto's en filmpjes zitten staren :') Hopelijk onthoud ik t nu, want het is me echt wel vaker uitgelegd maar ik vergeet t vaak O:)

Volgens mij is hij vandaag ook niet echt in 4-takt geweest, t werd iig wel in de loop van de les beter maar echt goed nope. Maar het maakt me niet zoveel uit, het was wel leuk :D

Nu stond mijn moeder beter voor het uitzicht!
Afbeelding

En zo wordt hij losgewerkt :D
Afbeelding

En ik heb even nagevraagd hoe groot hij is, ze wist het niet zeker maar dacht +/- 1.38.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:05

Leuke foto's, het plezier straalt er vanaf :D Erg leuk dat jullie ieder jaar weer naar die stal terug gaan :D En wauw, wat een mooie omgeving <3

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:01

geweldig!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:38

Gaaf! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:54

melody7 schreef:
Nee volgens mij zitten er geen gewichtjes aan, het heeft iets te maken met de baan geloof ik. Binnen zijn het springschoenen. (en met springen ook peesbeschermers)

Schweinen/lateraal valt wel mee volgens mij? Hij heeft weinig knieactie.. Maar ik kan het eerlijk gezegd niet zien, alleen voelen :P Ik weet zeker dat er wel (vrij veel) takt bij zat, maar zeker tegen het einde wel steeds meer lateraal doordat ik dan nogal verslap in m'n hulpen :=

Zo te zien zijn het gewoon hoefschoenen, waarschijnlijk loopt ie wat gevoelig op de baan er zullen zoals overal hier in Oostenrijk behoorlijk wat steentjes liggen.

Sorry dat ik het moet zeggen maar dit is wel echt heel lateraal echt schweinenpas hij zet zich behoorlijk vast in de rug. Eerst meer naar ontspanning en verzameling rijden voor je tolt vraagt. Zelf zit je ook te hupsen en moet je een duidelijk beweging van links naar rechts voelen als ik dat zo zie in het filmpje waardoor je het ook duidelijk zou moeten kunnen voelen dat het te lateraal is. Wat zegt de eigenaresse/instructrice?

Verder hardstikke leuke ervaring voor je in onze prachtige omgeving. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 13:32

Dankjullie! Leuk uitgelicht :D

De schoenen zijn inderdaad gewoon om de hoefen te beschermen omdat ze geen ijzers hebben.

Lateraal weet ik nu :j de laatste lessen zijn we daarop gaan focussen en ging het een stuk beter :D vind t gewoon lastig om zoiets meteen te voelen. Losmaken met buiging etc. deden we heel veel, hij is in het begin erg stijf dus dat werkt ook niet mee :+

Prachtig is het zeker :D

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:56

Prachtige foto's en een mooie omgeving.
Je houding vind ik zo slecht nog niet. En wat een leuke ijslander heb je onder je

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:10

Waauw, leuk zeg! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:34

Dankjullie!

Ik ben vandaag naar de volgende gegaan, ga het daar weer missen -O- Maar morgen ga ik hier wel buiten rijden!