donsje schreef:Ik vind ook juist dat je hem nog groot laat draven en zou ook meer bevestiging in het schakelen willen zien, zowel in het stijgen van de schoft/schouder als in de achterhand. Het is erg lastig om juist klein te draven op een paard wat van nature groot loopt. Wat mij erg hielp in training is oefenen in aantreden. Niet van uit de grote draf naar kleine draf maar stap, klein stappen en laten aantreden van achter uit. Zomaar een paar pasjes en van daaruit weer zuiver laten doordraven. Dit zodat hij leert achter meer te zitten en sterker te worden. Dit kost enorm veel kracht en zal de eerste keren miss niet lukken. Maar naarmate hij begrijpt wat je bedoeld en sterker word in zn achterhand, zal je zien dat hij makkelijker in die kleine "tweede draf' gaat lopen.
succes!!
Klopt wat je zegt met aantreden zijn we ook al bezig en dat gaat goed als euh hoe zeg je dat, de energie die ik er dan in drijf dat hij die op de juiste manier gebruikt soms weet niet helemaal wat de bedoeling is en dan gaat hij de lucht in en dat is ook niet de bedoeling, ik denk dat je beter een paard kan hebben wat klein draaft en die leren groot te draven dan andersom want bij Vik is het zo dat hij klein en vlug moet blijven sommige stukken gaan goed andere niet, hij is een beetje lui aangelegd en dat klein draven past hem wel mits hij klein en vlug blijft hij moet zelf lekker ijverig zijn, maar zijn draf mag ook niet gaan neigen naar de Passage want dat willen ze ook niet zien,
het is niet een van de makkelijkste maar we komen er wel