Na een lange tijd, is Lycke weer op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Na een lange tijd, is Lycke weer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 21:50

Afbeelding
Hoihoi!

Na een best lange tijd weer een topic van mij en Lycke. De laatste tijd ging het met pieken en dalen, dan was er dit weer en dan weer dit. Ook veel ongelukken gehad dit jaar met Lyc. Daardoor had zij weer macht, en werd ik weer wat onzeker. Toen een hele tijd niet gereden, en de laatste tijd alleen maar wat om tutten en lekker op buitenrit. De laatste tijd toch weer serieuzer gaan rijden, en de draad weer iets op pakken. Vandaag stuurde Hannah (Ensueno) me de foto's en een in elkaar gezet filmpje. Jeetje, wat werd ik blij en vrolijk van het filmpje... Ik keek met een grote glimlach en tranen in m'n ogen het filmpje. Ik weet het is niet perfect, je ziet Lycke af en toe heel onrustig doen. Ze bokt een keer flink, en het is nog gewoon niet perfect. Maar ik wil graag zeggen dat ik wel al trots ben op dit. Wat hebben wij weer k*t tijd mee gemaakt. Ik ben daarom zo blij dat er weer wat goede energie in ons beide is. En dat we het beste maar uit ons kunnen halen met z'n 2en. En wie was ik met mijn stomme hoofd om haar te willen verkopen?! ik ben zo blij dat ik haar heb gehouden, want wat geniet ik toch veel van haar! Ik wil iedereen bedanken die mij in deze 3,5 jaar heeft geholpen. En hopelijk kunnen we volgend jaar dan toch eindelijk gaan starten... Wie weet hoe dat ons brengt!!

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[center]En ik wil Hannah nog een keer extra bedanken voor de foto's <3

Liefs ~
Laatst bijgewerkt door EmmyJoycee op 29-07-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Re: Na een lange tijd, is Lycke weer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:51

Erg leuk dier :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:55

Bah ik ben na een paar seconden al af gehaakt, krijg spontaan een zere mond van dat gezaag. :\

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:56

Trots op jullie toppers! Na lang doorzetten komen jullie er wel ♡♡

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:56

Ik vind het een leuk dier om te zien, maar zeer zeker ook een eerlijk dier denk ik. :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:59

MarlindeRooz schreef:
Bah ik ben na een paar seconden al af gehaakt, krijg spontaan een zere mond van dat gezaag. :\

Ik ga hier in mee, bah zo rijd je een pony niet bepaald vriendelijk en ze weet totaal niet waar ze haar hoofd moet houden. Nee dit is geen ontspanning :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:59

Oeii hele leuke pony maar zie je zelf dat hoofd niet heen en weer gaan op je handen? Die bok in de galop krijg je niet zomaar. Krijg je ook les?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:00

Ik bedoel het niet vervelend, maar hoe ze erbij loopt, getuigt niet van ontspannen. Ze zwaait met haar koppie...

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:02

Filmpje verwijdert?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:03

Ik ben blij voor je dat het beter gaat en je hebt een leuke haf! Vrijheidsdressuur ziet er ook leuk uit, maar van het rijden wordt ik niet zo blij...
Ik zie getrek, gezwaai met de staart, gespannen paardje. Krijg je les? :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:06

Filmpje is intussen verwijderd, ik vind het ook niet vriendelijk ogen. Eerlijk? Zoek een goede instructrice of instructeur die je het verschil kan uitleggen tussen dwang en ontspanning :o

Het vd ziet er leuk uit maar let er wel op dat ze niet gaat happen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:07

Ja heb het filmpje verwijdert.

Ik krijg les, maar lig er een tijdje uit. Omdat ik lelijke val partijen heb gemaakt van haar en met haar. Niet meteen allemaal denken dat dit komt omdat ik gewoon niet kan rijden. Maar die redenen zijn nogal lang. komende weken wil ik weer beginnen ja. Ik weet het inderdaad van m'n handen, en dat het niet kan. Maar kan wel allemaal smoesjes verzinnen, maar jullie hebben het wel gezien. Komt ook omdat ik al maanden zonder les heb gezeten. En dan val ik snel terug ik vervelende gewoontes. Want het ging altijd erg goed, en dat vond mijn instructrice ook. Ik hoop dat jullie als bokt daar iets van een beetje begrip voor hebben.

En mensen alsjeblieft, ga me niet zeggen dat ik een nieuwe instructrice moet hebben. Ik heb een hele goede, maar als je meer als dit wilt weten stuur je me maar een priveberichtje..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:09

Ik heb geen begrip voor mensen die gewoon het hoofd van hun paard opzij trekken zodat ze zakt.
Ik zal de teugels veel langer doen, en NIET aan de teugels zitten, 0,0. Maar gaan werken aan tempowisselingen, tempocontrole, ophoudingen, stelling, rechtrichten etc. Pas dan kan je gaan nadenken over ook maar iets met haar hoofd zakken.

Je wil gewoon te snel en te veel, dat is lekker makkelijk zo maar dat is gewoon je paard pijn doen voor je eigen plezier.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:11

Daarom zeg ik ook dat ik weer les nodig heb, zodat ik er aan kan werken. Maar het heeft volgens mij voor mij geen zin om op jullie in te gaan....

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:12

Het maakt toch niet uit of je een goeie ruiter bent of juist niet.. iedereen die paardrijd leert. Of je nou beginner bent of gevorderd. Ik heb het filmpje niet gekeken.. maar tijdelijk niet lessen is natuurlijk niet een reden om te zagen. Als ruiter heb je wel door dat je zaagt en als je je laat filmen zie je dat er zelf ook op terug. De fotograaf heeft mooie foto's gemaakt, zou de 2e uitvergroten <3
Laatst bijgewerkt door Glossi op 29-07-15 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:12

Maar waarom les je dan niet? Want dit is gewoon sneu.

Je kan mij niet wijsmaken dat je niet doorhebt wat je doet... sorry.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:13

MarlindeRooz schreef:
Maar waarom les je dan niet? Want dit is gewoon sneu.

Je kan mij niet wijsmaken dat je niet doorhebt wat je doet... sorry.

Ik zeg toch net in mn bericht dat ik het zelf door heb....... Misschien mn post eventjes lezen. En als je meer wou weten bericht je me maar. Ik wil niet in m'n topic wat leuk bedoeld was een hele discussie gaan starten.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:14

Em ik heb respect voor jullie, dat weet je!
Ben nu toch wel benieud naar het filmpje?
Lycke is geen makkelijke pony en hoe ze bij emmy kwam was gewoon waardeloos, dus ik begrijp dat ze trots is, en terecht. :*

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:15

Waarom zaag je dan als je het zelf door hebt? Dat word denk ik niet zo goed begrepen in dit topic. En waarom je dan het filmpje plaatst. Want bokt is bokt.. en zal ook altijd bokt blijven :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:17

Glossi schreef:
Waarom zaag je dan als je het zelf door hebt? Dat word denk ik niet zo goed begrepen in dit topic. En waarom je dan het filmpje plaatst. Want bokt is bokt.. en zal ook altijd bokt blijven :+

Omdat ik de rest van het filmpje wel mooi vond. Maar ja ik weet bokt is bokt, en zal voortaan ook niet snel tot geen topics meer plaatsen. Tot ik misschien ooit eens zo perfect rijd dat bokt het wel eens waardeert.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:21

Perfectie is onbereikbaar, paardvriendelijk rijden is niet zo moeilijk.

Maar snel resultaat en paardvriendelijk rijden is niet voor iedereen weggelegd.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:22

EmmyJoycee schreef:
Glossi schreef:

Omdat ik de rest van het filmpje wel mooi vond. Maar ja ik weet bokt is bokt, en zal voortaan ook niet snel tot geen topics meer plaatsen. Tot ik misschien ooit eens zo perfect rijd dat bokt het wel eens waardeert.

Kom op, dat is niet helemaal eerlijk hè. Zagen wordt gewoon niet geaccepteerd hier, vind je het raar? Het is niet vriendelijk en je zal er ook nooit iets mee gaan bereiken.
Je kon natuurlijk het eerste deel eruit halen. :D

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:22

MarlindeRooz schreef:
Perfectie is onbereikbaar, paardvriendelijk rijden is niet zo moeilijk.

Maar snel resultaat en paardvriendelijk rijden is niet voor iedereen weggelegd.

Ik weet het nu wel ja, je hebt je woord gedaan :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:26

Ik zie alleen foto's en dat ziet er leuk uit! Misschien kunnen je beugels nog een gaatje langer?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:27

Je hebt een ontzettend knappe pony! Ik hoop ook echt dat je een heel goede trainer hebt en niet zomaar een dressuurjuf. Als je behoefte hebt aan een echt goede trainer, weet ik er wel één. Die ook begrijpt wat het is als het moeilijk gaat, omdat je bv gevallen bent. Dat is nl.niet niks. Pb me maar hoor.