Coral Estate Horse Trails Renswoude 25 en 26 juli - De Cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dany94

Coral Estate Horse Trails Renswoude 25 en 26 juli - De Cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 11:54

Afgelopen week was er in Renswoude het prachtige evenement de Coral Estate Horse Trails.
Mijn vader maakt daar regelmatig foto's en was dit jaar gevraagd om te komen om foto's te maken.
Hierbij slechts een kleine selectie van de foto's die zijn gemaakt:

Zaterdag 1 ster:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door het slechte weer is er besloten door de organisatie om de 2 en 3 ster te verplaatsen naar zondag ochtend. Het was gewoon niet verantwoord om in deze omstandigheden te rijden. Gelukkig kon dit worden gerealiseerd door de hulp van de vele vrijwilligers *\o/*

Zondag 2 en 3 ster:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor meer foto's zie : http://www.ceesvanengelenhoven-fotografie.nl

Een berichtje zou leuk zijn!

helaas is door het uploaden de kwaliteit erg hard achteruit gegaan :(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:56

zitten erg mooie foto's bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:07

Poeh dat zijn beste sprongen.
Mooie foto's :j

Furrow

Re: Coral Estate Horse Trails Renswoude 25 en 26 juli - De Cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:10

Wauw! erg mooie foto's! Wel gigantische sprongen seg!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:13

Gave foto's. Wat een sprongen. Brrrrr

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:56

Mooie foto's! Ik was er zondag ook, vond het erg gaaf! En wat was ik gelukkig met het weer zeg {:}

chelseatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:01

Ik vraag me steeds af of er nooit een paard/ruiter de sprong verkeerd inschat en dan met de achterbenen blijft steken achter de sprong. (Ik heb totaal geen ervaring met deze takt van de sport) maar het lijkt me echt nog gevaarlijk!
Gebeuren er niet veel ongevallen hier? of valt dat wel mee omdat de ruiters en paarden erg ervaren zijn?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:13

chelseatjeh schreef:
Ik vraag me steeds af of er nooit een paard/ruiter de sprong verkeerd inschat en dan met de achterbenen blijft steken achter de sprong. (Ik heb totaal geen ervaring met deze takt van de sport) maar het lijkt me echt nog gevaarlijk!
Gebeuren er niet veel ongevallen hier? of valt dat wel mee omdat de ruiters en paarden erg ervaren zijn?

Toen ik bij de cross was heb ik drie keer iemand zien vallen... Alle drie de keren zijn de ruiters gewoon weer opgestaan :) Twee keer liep het paard wel kreupel... Ik heb er ook geen verstand van hoor, maar de tweede val vond ik toch best wel heftig, het hele paard lag onderwater in de waterbak... :=
Afbeelding

De eerste was wat minder heftig alleen konden ze het paard niet meer vangen... :')
Afbeelding

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 12:10

chelseatjeh schreef:

In principe valt het mee hoeveel ongevallen er gebeuren. De Ruiters komen uiteraard niet zomaar op dit niveau. Benen smeren ze in met een soort vaseline zodat ze als het ware glijden over de hindernissen en zo geen wondjes oplopen.

Uiteraard kan er altijd wel iets gebeuren, gelukkig is dit erg meegevallen en staat de welzijn van het paard voorop op zulke wedstrijden. Ze moeten zich meerdere keren melden bij de dierenarts voor een keuring.