Een tijd terug ontdekte ik een grasveld in de buurt van de paarden toen ik over de dijk wandelde met mijn hondje. Op dat veld liepen meerdere mensen met honden rond dus terwijl Mick daar rond huppelde ben ik bij de andere hondeneigenaren gaan vragen of zij wisten of het land in eigendom was van iemand (een boer ofzo). Zij zeiden me dat het van de gemeente was, dat het bij de uiterwaarden hoort maar dat de boeren in de buurt het land onderhouden (maaien/kuilen ect). Ook vertelden ze dat er regelmatig mensen met paarden reden. Dus het leek me redelijk safe om eens naar toe te stappen met de paarden. Meteen Heidi (kusxheidi) geappt en een dag afgesproken om te gaan.
Die dag de paarden uit de wei geplukt, spullen bij elkaar geraapt en met ze er naartoe gewandeld. De heenweg op zich was al een heel avontuur (lees: enge honden, grote wagens ect). Maar gelukkig toch veilig aangekomen!
1. Eerst nog even wat met Valentijn gedaan voor we naar het veld gingen. We hadden een hindernisje neergezet en daar wordt ze altijd erg enthousiast en heet van waardoor er spontaan een zeer verzamelde draf naar buiten kwam haha!

2. Ik heb eerst nog lagere hindernissen gesprongen maar hier geen foto van anders staat mijn topic direct al vol. Dit is tot nu toe ons record, 90cm bit en zadelloos

3. Afsluiten met een vette steiger om daarna onze weg te vervolgen naar het veld

4. Net aangekomen, Haike ziet in de verte spelende hondjes, dat moet natuurlijk goed in de gaten gehouden worden!

5. De hondjes komen dichterbij, het gesluip door het hoge gras was een goede reden om heel overdreven 'look a like arabier' rondjes te gaan draven. Hierna volgde nog een serie luide snuiven

6. Als je dan toch zoveel energie hebt kun je ook wel een mooie steiger laten zien. (lees: steigeren is niet Haike haar favoriete trucje en zij komt dan ook vaak niet erg hoog van de grond. De verbazing is op deze foto dan ook aan mijn hoofd af te lezen
)
7. Maar ondertussen houd ze wel heel goed onze Mick in de gaten!

8. Stukje rijden, Mick volgt

9. Voor het eerst buiten, op open terrein een stukje durven crossen met dr!

10. Nog even leuk poseren! Tijn houdt het voor gezien haha

11. Aaahw

12. Kusjeeee

13. Voor het eerst, op vreemd terrein, op gras, gaan liggen op commando!!!

14.

15. Onwijs trots op mn meisje!!

Bedankt voor het kijken!!!
Voor de geinteresseerde hier nog een leuk filmpje met wat beelden van deze dag erin!
https://www.youtube.com/watch?v=eUo4plsfKdU