Op 6 september zal het Vereniging Nederlandse Studentenruiters Kampioenschap (VNSK) plaatsvinden bij Stal te Bokkel te Eerbeek. Het hele jaar hebben studentenruiters deel kunnen nemen aan Steden Ontmoetingen (SO's). Bij deze SO's waren plaatsingspunten te verdienen voor het VNSK. De drie beste ruiters per klasse mogen nu tegen elkaar strijden om de titel.
De studentenwedstrijden zijn heel anders dan normale wedstrijden, omdat studenten niet deelnemen met hun eigen paard. Ze hebben ongeveer een kwartier de tijd (waarvan 5 minuten draf en galop) om het paard te leren kennen en moeten daarna een proef rijden of parcours springen. Voor meer informatie over studentenwedstrijden kun je kijken op www.studentenruiters.nl.
Tijdens het VNSK zal er gereden worden in de klasses Ba (beginners), Bb (B proef), La (L1), Lb (L2) en M (M1) dressuur, en B (60-80 cm) en L (80-100 cm) springen.
Het is een ontzettend leuk evenement om te komen kijken, waar ook altijd een hele gezellige sfeer hangt. Voor meer informatie over de dag zelf kun je kijken op het facebook evenement: https://www.facebook.com/events/8408668 ... 700706154/. Verder zijn we ook nog op zoek naar sponsoren (in de vorm van prijzen, producten of geld)!
Ik heb met veel plezier bij de studenten gereden en er veel waardevolle vriendschappen aan over gehouden. Een echte aanrader voor de studerende ruiters en amazones onder ons!
veerledec
Geplaatst: 24-07-15 14:21
Ik sluit me aan bij mijn voorgangster . Leuk trouwens dat het weer eens op een andere locatie is dan de meeste wedstrijden .
Haha dat is eigenlijk een beetje uit noodzaak veerledec, maar we zijn ontzettend blij met de locatie die we gevonden hebben en we hopen er weer een succes van te maken.
Fijn dat jullie altijd met zoveel plezier gereden hebben, mochten jullie die dag nog niks hebben zijn jullie uiteraard van harte welkom om te komen kijken!
Ik heb een aantal keren een SO mogen jureren, erg leuk en inderdaad een gezellige bende!
xAntoinettex
Geplaatst: 25-07-15 20:52
Dat klinkt leuk, als toekomstig student zijnde. Ik ga me er eens in verdiepen!
Vientje
Geplaatst: 25-07-15 20:59
En ik sluit me ook aan bij Veerledec en Caatje87, good old times @ SO's Geweldige weekenden waren dat, ook nog meerdere jaren SO's en VNSK georganiseerd. Daarna vallen de KNHS wedstrijden qua gezelligheid en sfeer in elk geval hard tegen
Leuk dat jullie er allemaal zo enthousiast over zijn! Het zou leuk zijn als jullie komen kijken, mochten jullie tijd hebben. Het programma is aardig druk maar het lijkt nu al echt een hele leuke dag te gaan worden.