Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
speurneusc schreef:en wat had nummer 2 kunnen doen als die bij je was geweest, zich ook alleen maar vast houden om zelf niet te verongelukken, dus beetje geluk bij een ongeluk dat het toch goed gekomen is, sterkte ermee.
SaraViavia schreef:Ja zeker! Het kan inderdaad zijn dat ze het leuk vond, daardoor harder ging, kar steeds meer geluid ging maken en daardoor op hol sloeg ofzo. Ik kon ook inderdaad geen grote volte rijden, kon alleen het pad volgen.
De remmen heb ik niet genoemd in het verhaal, klopt. Heb een vrij nieuwe marathon-recreatie koets met een prima rem. Ik trapte de rem ook wel in, maar durfde hem niet volledig in de drukken omdat ik bang was dat de koets zou gaan slippen. Probeerde het vooral met leidsels en stem, maar uiteindelijk heeft mijn vader hem gestopt, wat was ik blij toen
ikke schreef:SaraViavia schreef:Ja zeker! Het kan inderdaad zijn dat ze het leuk vond, daardoor harder ging, kar steeds meer geluid ging maken en daardoor op hol sloeg ofzo. Ik kon ook inderdaad geen grote volte rijden, kon alleen het pad volgen.
De remmen heb ik niet genoemd in het verhaal, klopt. Heb een vrij nieuwe marathon-recreatie koets met een prima rem. Ik trapte de rem ook wel in, maar durfde hem niet volledig in de drukken omdat ik bang was dat de koets zou gaan slippen. Probeerde het vooral met leidsels en stem, maar uiteindelijk heeft mijn vader hem gestopt, wat was ik blij toen
Een goed afgestelde rem laat de kar niet slippen maar blokkeert (net niet) alle wielen, de achterste wielen het eerst. Je hebt dan twee opties:
1) hele span komt (met enig geweld) tot stilstand.
2) er breekt iets af in het tuig, pony gaat zonder kar verder. In dat geval: laat maar gaan, op hoop van zegen, elke andere oplossing geeft meer ellende.
Iris92 schreef:ikke schreef:Een goed afgestelde rem laat de kar niet slippen maar blokkeert (net niet) alle wielen, de achterste wielen het eerst. Je hebt dan twee opties:
1) hele span komt (met enig geweld) tot stilstand.
2) er breekt iets af in het tuig, pony gaat zonder kar verder. In dat geval: laat maar gaan, op hoop van zegen, elke andere oplossing geeft meer ellende.
Mee eens! Maar ik begrijp heel goed dat je geschrokken bent! En zelfs met iemand erbij had dit kunnen gebeuren. Ik hoop dat je snel weer kan genieten van het mennen.
Citaat:Ja, dit is zeker schrikken.
Maarre, TS, om het voor jezelf eens in een ander daglicht te zetten: zou het kunnen zijn dat het feit dat je richting stal ging bijgedragen kunnen hebben aan het gedrag?
Met mijn huidige paard kan ik, bij wijze van spreken, gewoon het erf op galoperen zonder dat ie een stap harder gaat. Met mijn vorige paard had je dan een schriftelijke garantie op onontroleerbare race-partijen.