Voor het eerst in 10 jaar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor het eerst in 10 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:56

Reed ik vandaag mee in een manegeles!

Van mijn zesde tot mijn 20e heb ik altijd op een manege gereden. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaard. Ik vond er een op een dressuurstal en heb daar een aantal jaar fijn gereden op haar en andere paardjes. Vooral dressuurmatig, soms wat corrigerend.

Mijn ex stond niet volledig achter mijn paardenhobby en daarnaast had ik drie kleine kinderen dus op een bepaald moment ben ik gestopt.

Na mijn scheiding kriebelde het enorm om te gaan rijden maar waren de financiële middelen er niet. Wel reed ik af en toe eens op paardjes van vriendinnen.

In de zomer van 2011 scheurde ik door een ongelukkige val mijn enkelband waarna rijden een goed jaar pijn heeft gedaan...

Na dat jaar weer af en toe een ritje her of der maar niets vasts.

Sinds korte tijd woon ik samen met mijn geweldige vriendin in Enschede. Die paardenhobby kriebelde nog steeds en ik heb nu het geluk dat zij er volledig achter staat.

Regelmatig reden wij langs Holzik stables en via het Twentetopic kreeg ik daar afgelopen woensdag een uitgebreide rondleiding. Toen we de eigenaar tegen het lijf liepen bood hij me voor vandaag een gratis proefles aan. Kriebeldekriebel. Heb ik tijd? Ja. Durf ik het aan? Ehh ja... Denk ik? :=

Vier dagen zenuwen maar vandaag was het dan zover.

Een half uur van tevoren heb ik de instructeur opgezocht en me even voorgesteld en gevraagd op welk paard ik mocht. Ik heb het nóg twee keer moeten vragen want door de zenuwen vergat ik haar naam steeds :')

Het bleek te gaan om een mooie bonte merrie (oftewel koe-paard }:0 ).

Lekker even gepoetst en toen gezadeld en... Erop!

De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit en de filmpjes zijn in mijn ogen ook niet zo geweldig.

Informatie over mij; ik ben 30. Mijn laatste keer op een paard was vorig jaar zomer. Ik heb sinds kort diabetes dus vandaag was ook conditioneel uittesten hoe het zou gaan en of paardrijden voor mij nog verantwoord is. Ik mag wat kilo's kwijt maar dit is door mijn diabetes ingewikkeld. Ik heb de conditie van een old wief en mijn spieren zijn 0,niks. Mijn enkel speelt nog wel eens op waardoor ik op rechts nóg meer neiging heb om mijn hak op te trekken.

Informatie over het koepaard: Verena is een merrie van 5 die blijkbaar nogal vaak met haar hoofd in de lucht loopt. Ik kreeg haar vandaag ook niet zo goed ontspannen en over haar rug. Er waren redelijke stukken in stap waarbij ze ook mooi om mijn binnenbeen boog maar mijn vriendin heeft daar geen foto's van gemaakt -O-

Ik vond Verena erg mooi en heb veel naar haar gekeken :')

Dit zijn wij... Half... Dit is de scherpste foto die ertussen zat :))
Afbeelding

Mijn houding. Ik ben er best tevreden over dat ik rechtop zit :j
Afbeelding

Maar de rest is het beste te zien op filmpjes. :)

Dit was een galopje. Ik vond het belangrijk om haar netjes aan te laten springen en niet teveel in de galop te laten vallen. Vandaar dat ik haar eerst terugneem als ze eruit valt :)

Ik vond de instructie erg leuk. Twee keer gebroken lijn op één lange zijde, mét voltes 10 meter. Stelling stelling stelling... Wat beter gaat met een lang binnenbeen. Net toen ik het doorkreeg stopte mijn vriendin weer met filmen _O-

Al met al heerlijk gereden, nu al compleet stram van de spierpijn :=

Paardje was ontzettend leuk, lief, confronterend en leerzaam.

En mijn vriendin fluisterde me net toe dat ze heel graag wil dat ik vanaf oktober vast ga lessen :+:

PS. Getwijfeld tussen VvdD of RIJ-ITP maar toch maar hier, voel je vrij om te TeMmen als je van mening bent dat het toch beter op een ander subforum past. Commentaar is alsnog welkom. Ik ben me bewust van de vele verbeterpunten.

Miesemuisje

Re: Voor het eerst in 10 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:00

*\o/* van genoten?

sterkte met de spierpijn! :(:)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:01

*\o/* wat goed van jou

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:02

Topper +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:02

Ja echt enorm van genoten...

Tot traantjes aan toe... Zowel op weg naar huis als toen mijn vriendin net zei dat ze echt heel graag wil dat ik weer ga rijden...

Wat heb ik dit gemist!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:04

Klinkt als een superleuke les! Heerlijk dat je je hobby weer kunt oppakken met een partner die je daar ook in steunt.
Heel veel plezier gewenst!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:05

Way to go Len! Het gaat allemaal goed komen met al die dingen die je opnoemt. Alle opnieuw-begin is moeilijk. En wat lief van Car dat ze zo snel ziet hoe de vork in de steel zit en wat jou gelukkig maakt!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:06

Wat ontzettend leuk om een topic te zien! Super dat je het leuk vond :D Verena is ook onzettend lief :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:06

Jeej Len, wat goed van jou!! Helemaal leuk joh, lekker gaan lessen en wie weet vind je nog een bijrijdpaardje ofzo. Heeel veel plezier gewenst! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:08

sterreke98 schreef:
Wat ontzettend leuk om een topic te zien! Super dat je het leuk vond :D Verena is ook onzettend lief :j

Jij komt ook nog voorbij schuiven he? :))

Dank je wel voor de voorzet voor deze kans! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:11

Aah fijn dat het zo goed voelt! En weer een bevestiging dat je een goede stap hebt genomen door je verhuizing. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:11

Ja ik zag het! Super sloom galopje maar hij zit als een huis :')

Graag gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:26

Gaaf dat het zo goed beviel zeg :)

Ziet er uit als een fijne manege!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:34

Blue_Eyes schreef:
Way to go Len! Het gaat allemaal goed komen met al die dingen die je opnoemt. Alle opnieuw-begin is moeilijk. En wat lief van Car dat ze zo snel ziet hoe de vork in de steel zit en wat jou gelukkig maakt!

Ik heb echt goud getroffen met die vrouw van mij <3

En je hebt gelijk... Alle opnieuw-begin is ook moeilijk. Ik ben het technische rijden nog niet kwijt maar de oplossingen willen niet meer vanzelf in me opkomen. Komt vanzelf weer. :j

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:00

*\o/* goed bezig lenneke. En een koepaard houervan. En het zou super zijn als je het gewoon weer kan oppakken :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 05:03

Heel stoer van je Len!
En erg gaaf natuurlijk! Hopelijk valt de spierpijn vandaag mee.

Topvrouwtje van je dat ze zegt dat je het weer moet oppakken! *\o/*

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:02

Helemaal super Lenneke!

Als ik kijk hoe ik er na een X-aantal jaar op zat... :o Vooral met doorzitten := Dan ziet dit er echt geweldig uit.

Genieten meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:32

Au. Spierpijn. Au _O-

Mijn vriendin speelt zelf al jaren saxofoon en daarvoor viool. Ze weet dus wat het is om een hobby te hebben.

Zo trots als ik kan zijn als zij zit te spelen, zo trots is zij om mij te zien rijden. Dat is enorm fijn.

Au... Spierpijn :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:39

*\o/* go Len! Go Len!
Oh, en go Car :D wat is ze toch goed voor jou en de kindjes!

Ziet er al goed hoor, vooral na zo'n lange tijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:41

Wat zijn jullie lief allemaal :+:

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:11

Wat goed!!! Super dat je je hobby weer gaat oppakken :) Fijn dat je vriendin er zo achter staat :)
Geniet ervan!!

NickReedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:21

Leuk om te lezen dat je er toch bent opgestapt! Geen last gehad verder? :?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:04

Leuk om te lezen dat het zo leuk was!!
Van wie had je les?
Mariska misschien toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:13

Nee van Danny. Maar ik heb goede verhalen over Mariska gehoord. De komende maanden wil ik af en toe eens een lesje rijden om te kijken welke instructeur ik fijn vind en welk moment/groep.

Ik zou graag een keer een les bij Mariska rijden ook :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:54

leuk ik zeg doen!!!