Mijn laatste topic van Olina (haflingermerrie, nu 10 jaar oud) was in juli 2013, ons afscheidstopic. In de tussentijd is er redelijk wat gebeurd. Ik ben nog een aantal keer op bezoek geweest bij Olina en haar nieuwe eigenaar. Een van de keren is vorig jaar in april geweest en daar heb ik nog een aantal foto's van, we zijn toen namelijk naar het strand geweest
We hebben die dag een uur of 4-5 gereden, uiteraard niet alleen maar over het strand gegaloppeerd zoals op de foto's

1. Hier samen met mijn vriendin Eline (Aleeneh@bokt) met pony Aicia.

2. Olina vond de golven spannend, dus ben ik samen met haar eens rustig gaan kijken.

3.

4. Ook zelf nog een keer op en neer gegaan op het strand

5. En nog even samen op de foto

6.

Begin dit jaar kreeg ik echter te horen dat Olina weer verkocht moest worden omdat haar eigenaar te groot was geworden. Ik heb toen besloten om, ondanks haar zomereczeem, Olina terug te halen naar mij. Ik woon nu in een heel ander deel van het land en heb hele andere mogelijkheden dan een aantal jaar geleden. In maart is ze bij me terug gekomen en tot nu toe gaat het super

Eerst zijn we in februari nog op bezoek geweest om alles door te spreken en Olina weer te zien.
7. Hier met mij

8. En met Eline

9. In maart zijn we haar toen samen met mijn vader gaan halen en had ik na 2 jaar weer een helemaal eigen pony!

10. De eerste keer erop toen ze weer bij mij was

11. We maken ook veel buitenritten. Hier met ons andere paardje Mish als handpaard mee.

12. Maar ook samen rijden Eline en ik heel wat af

13. Dressuren en springen doen we ook graag, springen heeft op een iets lager pitje gestaan maar tussen de buitenritten door dressuren we ook redelijk fanatiek thuis. Zowel met bit als bitloos. We hebben nog een hele weg te gaan, maar ze gaat steeds fijner lopen. Ze had erg de neiging om te hangen, te diep te gaan lopen en moest nog veel spieren bij krijgen in haar achterhand en rug. We zijn dus druk bezig om die spieren op te bouwen en ondertussen hangt ze bijna niet meer en loopt ze ook steeds minder te diep. We wisselen uiteraard veel af van hoofdhouding.

14.

15. En hier bitloos

We hopen nog lang weer te genieten van Olina, als het aan mij ligt gaat ze niet meer weg. Toppony is het

Groetjes Desiree
En ik ben gék op pony's die alles kunnen en dat is Olina duidelijk!